YHTEYS
by David Wilkerson | February 27, 2012
Kun Jeesus pesi opetuslasten jalat, hän opetti syvällisesti, miten Kristuksen ruumiin yhteys saavutetaan.
Kun Jeesus lähestyi Pietaria pestäkseen hänen jalkansa, Pietari vetäytyi taaksepäin ja kysyi ihmeissään: "Herra, sinäkö peset minun jalkani? Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani!" (ks. Joh.13:6) Jeesus vastasi: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani"(jae 8). Jeesus sanoi oikeastaan: "Pietari, jos pesen sinun jalkasi, meillä on perusta arvokkaalle toveruudelle, todelliselle yhteydelle".
Kun Jeesus oli pessyt opetuslasten jalat, hän kysyi heiltä: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?"Jos he olisivat käsittäneet äskeisen tapahtuman hengellisen merkityksen, heidän syntiensä tahrojen ja syyllisyyden poistamisen, se olisi vaikuttanut heissä syvää kiitollisuutta.
Mitä Jeesus teki sinulle, kun hän puhdisti sinut? Hän pyyhki pois kaiken syyllisyytesi ja teki sinusta puhtaan ja ehjän. Hän laittoi ilon sieluusi ja täytti sinut sellaisella rakkaudella häntä kohtaan, että olisit voinut seurata häntä minne hyvänsä ja tehdä mitä hyvänsä hänelle.
Rakas lukija, siinä on yhteyden salaisuus. Puet yllesi armon pyyhkeen, rohkaiset tuskaista ja langennutta veljeäsi halaamalla häntä kivuista huolimatta. Kun peset jonkun henkilön jalat, rakennat lujan perustan todelliselle yhteydelle ja hienolle toveruudelle. Teistä tulee yhtä yhteisen kokemuksenne takia.
Tämä sanoma on yhtä lailla minulle kuin kenelle muulle hyvänsä. Vasta äskettäin ymmärsin täysin, mistä jalkojen pesemisessä on kyse. Jumalan armon avulla puen ylleni armon pyyheliinan toisten kanssa. Sitten etsin niitä kivuissa olevia, joiden jalat tarvitsevat pesua.
Jeesus sanoi: "Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat-- Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette"(Joh.13: 14,17).
Nyt kun "tämän tiedämme", niin kuin Jeesus sanoi, voimme tehdä sen. Kysyn sinulta: Haluatko ja oletko valmis pukemaan pyyhkeen päällesi rakkaudessa?