Hiljaisuuden, kärsivällisyyden merkitys, tärkeys..

Hiljaisuuden, kärsivällisyyden merkitys, tärkeys..

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.11.2013 14:30

Minua on mietityttänyt hyvinkin paljon viime aikoina kyky/halu olla hiljaa ja olla kärsivällinen siinä, ettei hermostu, suutu, lauo sanoja suustaan, kuin miekan pistoja, jne.. :roll:

Kun elämä koettelee ja on raskasta, vaikeaa ihmissuhteissamme, niin kuinka helposti oma lihamme tahtoo nostaa päätään ja puolustaudumme.Eikös näin? Toki me saamme puolustautuakin, mutta kuinka helposti se menee väittelyksi, riitelyksi, loukkaantumiseksi, jne.. Minä ainakin huomaan hyvinkin usein miten oma lihantahto nostaa päätään ja en kärsi piikkejä, ym ikävää...

Elämäni ei ole ollut helppoa ja se on vaatinut todella paljon itseltäni päätöstä, etten enään suostu katkeroitumaan, kostamaan, tms Vaan pyrin, siis p-y-r-i-n antamaan anteeksi ja unohtamnaan, sulkemaan korvani, sekä pyytämään voimaa jaksaa ja kestää Herraltamme.

Olenkin usein miettinyt itsekseni sitä, miten asiat olisvat jos en olisi pelastunut, siis tullut uskoon. Koska silloinhan minulla ei olisi auttajaa, voiman antajaa, ei Pyhää Henkeä oppaanani, tms joka auttaisi minua kestämään ja unohtamaankin nuo sanat, jotka haavoittivat sydämeni..Olisin aivan yksin ja sielunvihollinen voisi höykkyttää minua mielensä mukaan.. :?

Olen aina ollut perusluonteeltani hiljainen, mutta kyllä elämä on pakottanut hiljenemään vaikeuksien ja ihmisuhteidenkin takia. Koska uskallan väittää näin, että: "Hiljaa olemalla tekee kaikkein vähiten syntiä ja kaikkein vähiten loukkaa toista ihmistä. " Vai oletko kenties eri mieltä kanssani ystäväiseni?

Haluan laittaa meille tähän laulun, jää kuuntelemaan..Hiljaa
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Hiljaisuuden, kärsivällisyyden merkitys, tärkeys..

ViestiKirjoittaja niitytär » 01.11.2013 20:51

Olen aina ollut perusluonteeltani hiljainen, mutta kyllä elämä on pakottanut hiljenemään vaikeuksien ja ihmisuhteidenkin takia. Koska uskallan väittää näin, että: "Hiljaa olemalla tekee kaikkein vähiten syntiä ja kaikkein vähiten loukkaa toista ihmistä. " Vai oletko kenties eri mieltä kanssani ystäväiseni?

Näin on, vaikka tekisi mieli laukaista takaisin juuri tuo hiljeneminen on paras keino..siinä kerkeää miettimään ja rukoilemaan Herralta apua.
Vaikka sisin itkee ja huutaa kun tekee kipeää, mutta jälkeenpäin huomaa ja on kiitollinen ettei tullut sanottua pahasti :)
niitytär

Re: Hiljaisuuden, kärsivällisyyden merkitys, tärkeys..

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.08.2014 20:15

niitytär kirjoitti:Näin on, vaikka tekisi mieli laukaista takaisin juuri tuo hiljeneminen on paras keino..siinä kerkeää miettimään ja rukoilemaan Herralta apua.
Vaikka sisin itkee ja huutaa kun tekee kipeää, mutta jälkeenpäin huomaa ja on kiitollinen ettei tullut sanottua pahasti

Juuri näin on asianlaita, kuin siskomme tuossa osuvasti ja viisaasti sanookin. Kerkiää miettimään ja rukoilemaankin ensin ja sit varmanakaan ei enään välttämättä teekkään mieli sanoa mitä sylki suuhun tuo. On suuri taito osata ja haluta olla hiljaa, vaikka totta puhuen on sitten taas tilanteita joissa on pakkokin jo sanoa jotain..

Mietin näitä siksi, kun olin tuolla eräässä paikassa jossa jouduin pidättämään suorasanaisuuttani ja etten loukkaisi, sanoisi mitä todella ajattelen. Ja olihan siis kertakaikkiaan tiukka paikka ja tuntui, ettei tästä tuu mitään. Mutta koitin vaan olla rukouksessa ja pyytää voimaa kärsiä, vaieta ja olla ystävällinen. Ja rakkaat siskot ja veljet, voin sanoa Herramme kunniaksi ja kiitokseksi, että: Hän antaa voiman! ;)

Tuli mieleeni tämä Raamatunpaikka;

1. Piet. 4:
7 Mutta kaiken loppu on lähellä. Sentähden olkaa maltilliset ja raittiit rukoilemaan.

8 Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden".

9 Olkaa vieraanvaraisia toinen toistanne kohtaan, nurkumatta.

10 Palvelkaa toisianne, kukin sillä armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina.

11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.

12 Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,

13 vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.

14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.

15 Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin;

16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.

17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

18 Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

19 Sentähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!