Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.10.2025 07:49

28. LOKAKUUTA
Odottavalla mielellä Herran edessä
LUE 2. SAMUELIN KIRJA 7:18-28

Niin kuningas Daavid meni ja asettui Herran eteen ja sanoi: "Mikä olen minä, Herra, Herra, ja mikä on minun sukuni, että olet saattanut minut tähän asti? 2. Samuelin kirja 7:18

Oletko hämmentynyt tulevasta tai epävarma seuraavasta askeleesta? Ihmetteletkö, miksi ongelmat ovat kuin liimaantuneet sinuun eivätkä suostu irrottamaan otetaan?

Ehkä on aika mietiskellä Jumalan Sanaa, sillä se tuo viisautta epävarmuuteen, rauhaa levottomuuteen ja lohtua ongelmien ja metelin keskelle. Kirjoitusten mietiskely on kuin hyvän aterian nauttiminen. Miten luulet voivasi nauttia lempiruokasi mausta, jos pistät palasen haarukan kärkeen, käytät sitä nopeasti suussasi mutta viet se heti pois?

Kun mietiskelemme Jumalan Sanaa, nautimme sen rikkaasta mausta ja vastaanotamme sen vahvistavan vaikutuksen. Jumalan totuudet imeytyvät sisäiseen ihmiseen eivätkä enää ole vain onttoja ja pinnallisia lauseita. Raamatullisessa mietiskelyssä ei ole mitään monimutkaista. Avaa Raamattusi ja etsi sieltä kohtia, joissa sinulle puhutaan ajankohtaisesta tarpeesta. Kysy sitten Jumalalta: "Herra, mitä sinä sanoit tässä kohdassa?" ja sen jälkeen: "Herra, mitä sinä haluat sanoa minulle näiden jakeiden kautta?"

Vastaus saatta tulla nopeasti, mutta voit myös joutua odottamaan. Varmaa on kuitenkin se, että Jumala kuulee ja vastaa. Sovella käytännön elämässäsi niitä asioita, jotka tiedät oikeiksi, ja opi lisää Jumalan varustuksesta. Hän pitää sinut pystyssä ja johdattaa ongelmallistenkin elämänjaksojen läpi.

Isä, olen hämmentynyt, hermostunut ja ymmälläni. Odotan sinun läsnäoloasi. Mitä haluat sanoa minulle tänään?
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.10.2025 08:23

29. LOKAKUUTA
Mietiskelyn edut
LUE PSALMI 145

Ihmeellisiä tekojasi tahdon tutkia. Pelättävien töittesi voimasta puhutaan, suurista teoistasi kerron. Psalmi 145: 5-6

Jumalan Sanan mietiskely koituu lukemattomien tavoin eduksesi, sillä se vahvistaa suhdettasi Jumalaan. Kaipaatko läheisempää yhteyttä Luojaasi? Tahdotko asua hengellisten voimavarojen lähteellä ja tietää, että Jumalalla on varustus joka tilanteeseen? Henkilökohtaisen uskon perusta on siinä, että tulet Herran eteen haluten aidosti tuntea häntä enemmän.

Mietiskely rauhoittaa henkesi. Kun nöyrryt Jumalan edessä ja avaat ajatukset ja tunteet hänelle, saat tuntea hänen hellän kosketuksensa. Henkesi rauhoittuu ja elämäntilanteiden aiheuttamat jännitteet laukeavat, kun ymmärrät, miten valtavasti hän sinusta välittää.

Mietiskely puhdistaa sydämesi. Oletko koskaan Raamattua lukiessasi kokenut, että Jumala koskettaa sydäntäsi jonkin asian suhteen, mitä olet sanonut tai tehnyt? Se on Pyhän Hengen työtä, kun hän muovaa sinua Kristuksen kaltaisuuteen. Sen työn nimi on pyhitys. Se tarkoittaa, että Jumala virittää sydämesi samalle aaltopituudelle ajatustensa kanssa.

Mietiskely antaa lisää erottelukykyä. "Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa." (2. Tim. 3:16). Jumalan Sanan suora mittanuora auttaa sinua erottamaan, mikä on oikein.

Mietiskely vahvistaa ihmisiltä saamasi hyvät ohjeet ja paljastaa huonot neuvot. Kun tiedät, mitä Jumala sanoo, voit arvioida ihmisten sanojen totuusarvon. Ennen kuin vastaanotat ihmisilstä neuvoja, vertaa niitä Jumalan Sanaan. Kirjoitusten mietiskely on ensimmäinen askel prosessissa, jonka kautta opit vähitellen tietämään, mitä Jumala asioista ajattelee.

Jumala, minä odotan sinun edessäsi. Hiljennä henkeni, puhdista sydämeni ja anna minulle lisää erottelukykyä. Vahvista hyvät ohjeet, joita ihmiset minulle antavat, ja paljasta huonot neuvot. Vahvista uskoni perusta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 30.10.2025 09:09

30 LOKAKUUTA
Uusi kohtaaminen Jumalan kanssa
LUE JESAJA 6:1-9

Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut. Psalmi 139:3

Oletko koskaan lähestynyt rukoushetkeä sillä ajatuksella, että sinulla on todellinen tapaaminen elävän Jumalan kanssa? On helppo typistää päivittäinen hartaushetki muutamaan velvollisuuden tunnosta luettuun raamatun jakeeseen ja nopeaan rukoukseen ja unohtaa täysin, mitä varten alun perin halusi varata tuon ajan.

Jumala tahtoo, että sinula on joka päivä uusi ja elävä kohtaaminen hänen kanssaan. Tapaamisestanne ei saisi tulla suoritusta, joka menee tietyn kaavan mukaan, vaan Jumala haluaa sinun tulevan luokseen nöyrällä ja katuvalla sydämen asenteella, täynnä aitoa halua tuntea häntä enemmän.

Saat aavistuksen hänen läsnäolostaan kuten Jesaja, joka ymmärsi olevansa elävän Jumalan valtaistuimen edessä. Kun tapaaminen oli ohitse, Jesaja oli muuttunut mies. Et voi kokea Jumalan läsnäoloa ja pysyä muuttumattomana, sillä Jumalan pyhyydessä on elämääsi uudistava voima, ja Pyhän Henkensä kautta hän asuu sinussa iankaikkisesti.

Et ole koskaan ilman hänen läsnäoloaan. Kun asetut kasvotusten Jumalan pyhyyden kanssa, käsität oman arvottomuutesi ja sen, miten paljon tarvitset Jumalaa. Hänen mahtava kirkkautensa saa taivaan enkelitkin kalpenemaan hänen rinnallaan.

Jumalan vanhurskauden vaatimus paljastaa synnin elämässäsi, mutta siinä hetkessä saat ymmärtää hänen anteeksiantonsa voiman. Synnin tunnustaminen ei johda tuomioon ja syyllisyyteen vaan katumukseen. Kristus antaa kaikki syntisi anteeksi, mutta hän haluaa sinun tunnustavan ne, niin että voit kokea hänen ihmeellisen armonsa.

Kallis Herrani, anna minulle tänään uusi ja elävä kohtaaminen sinun kanssasi. Haluan tuntea sinut paremmin. Tule kohtaamaan minua tänään, ja kun tapaaminen on ohitse, auta minua kulkemaan eteenpäin muuttuneena ihmisenä.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 31.10.2025 09:28

31. LOKAKUUTA
Hetket jotka pitävät sinut vahvana
LUE PSALMI 34

Ne, jotka katsovat häneen, säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät punastu häpeästä. Psalmi 34:6

Sinut on tehty elämään Herran yhteydessä. Onni ei ole jokin asia, jonka me joko omistamme tai sitten olemme ilman. Onni on yhteys meidän ja Jumalan välillä. Voit yrittää täyttää tyhjiön kiireellä tai toiminnalla, mutta sisimmässäsi kaipaat läheisyyteen Jumalan kanssa.

Oletko varannut joka päivälle ajan, jolloin astut Jumalan läsnäoloon, rukoilet ja mietiskelet hänen Sanaansa? Tunnet tyydytystä, kun ammennat viisautta ja taivaallisia aarteita Jumalan Sanasta päivittäin. On kaikin tavoin hyödyllistä, että varjelet päivittäisiä tapaamisiasi Jumalan kanssa.

Kirjassaan Peaceful Leving in a Stressful World (Rauhallinen elämä tressintäyteisessä maailmassa, suom. huom.) Ron Hutchcraft on kirjoittanut;

Meidät on luotu aloittamaan päivämme Luojan kanssa. Aadam tapasi Herran kävelemässä puutarhassa (1.Moos. 3:8). Siitä lähtien ihmiset ovat tunteneet olevansa jossakin puuttuvaiset, jos he eivät ole aloittaneet päiväänsä yhdessä Jumalan kanssa. Vaikkeivat he itse tiedostaisikaan, mistä heidän epätäydellinen olonsa johtuu, juuret ovat ihmiskunnan alussa.

Daavid pakeni vihollisiaan kirjaimellisesti henkensä kaupalla mutta sanoi silti: " Karta pahaa ja tee hyvää, pyri sopuun, rakenna rauhaa! " (Ps. 34:15).

Daavid eli jatkuvasti suunnattomien paineiden alla. Miten hän pystyi rakentamaan rauhaa? Hän itse selitti asian näin; "Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle, hän vapahti minut kaikista peljätyksistäni.Jotka häneen katsovat, ne säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät häpeästä punastu. - Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä." (jakeet 5,6,9). Daavid kykeni rakentamaan rauhaa, koska hän oli löytänyt sisimmästään tyynen keskipisteen. Sisäinen lepopaikka oli löytynyt niin hiljaisina hetkinä, jotka hän oli viettänyt yhdessä Herran kanssa.

Rakas taivaallinen Isä, kun kuljen elämän tietä, suo etten koskaan unohda, mikä vahvistaa minua matkallani; rukous, mietiskely ja sinun Sanasi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.11.2025 08:51

1. MARRASKUUTA
Oletko valmis kuuntelemaan?
LUE 1. KUNINGASTEN KIRJA 19:1-18

Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä. 1.Kuninkaiden kirja 19:12

Profeetta Elia oli ruumillisesti, tunteellisesti ja hengellisesti loppuun palanut. Hänen mielessään pyöri epätoivoinen ajatus: näinkö käy miehelle, joka ei muuta tahtonut kuin vain totella Jumalaa.

Elia oli niin masentunut, että halusi kuolla pois. Hän oli epätoivoisella pakomatkalla ja kaipasi kiihkeästi sitä, että saisi kuulla Jumalalta ohjeita. Minne hänen pitäisi mennä? Oliko enää mitään toivoa tulevaisuuden suhteen? Jumala syötti Eliaa enkelin välityksellä vahvistaakseen hänen heikentynyttä ruumistaan, mutta Elia ei ollut vieläkään valmis kuulemaan, mitä Jumalla oli sanottavana.

Elian matka Horebinvuorelle kesti neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, sillä epätovo hidasti hänen kulkuaan. Vielä kerran hän huusi Herralle:"Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen." (!9:10).

Jumala vastasi Elialle eri tavalla kuin tämä odotti. Elia seisoi vuorella odottamassa. Raju ja mahtava myrskytuuli ei tuonut Herran vastausta, eikä Jumala myöskään saapunut Elian luo kalliota vavistuttavassa maanjäristyksessä. Äkillinen tulenlieska ei sekään tuonut Herran vastausta. Kaiken liikkeen ja pauhun jälkeen Elia kuuli hiljaisen huminan, ja siinä Jumala antoi hänelle ohjeet tulevaisuutta varten.

Jumala halusi, että Elia omaisi oikeanlaisen sydämen asenteen, joka olisi vastaanottavainen Herran sanoille. Elia piti ensin täysin tyhjentää itseriittoisuudesta, lihallisesta itseluottamuksesta ja vallanhalusta. Kun Elia viimein sai oikean ymmärryksen Jumalan hellästä huolenpidosta ja suvereenista hallintavallasta, hän oli valmis todella kuulemaan, mitä Jumalalla oli sanottavana. Onko sinun sydämesi valmis kuuntelemaan Jumalaa?

Rakas Herra, haluan kuulla äänesi. Tyhjennä minut kaikesta itseriittoisuudesta ja anna minulle oikea ymmärrys suvereenista hallintavallastasi. Valmista minut kuuntelemaan sinua.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.11.2025 08:31

2. MARRASKUUTA
Iankaikkinen oppaasi
LUE JOHANNEKSEN EVANKELIUMI 16: 7-15

Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Johanneksen evankeliumi 16:13

Jos olet turistina tien päällä, mikään ei ole arvokkaampi asia kuin luotettava matkaopas. Asiantunteva henkilö pystyy opastamaan sinut parhaimpien nähtävyyksien luo ja auttaa sinua löytämään oikean reitin oudossa ympäristössä. Matkaopas pystyy myös varoittamaan sinua sellaisista paikoista, joita kannattaa välttää. Voit ehkä jotenkuten selvitä eteenpäin ilman oppaan neuvoja, mutta teet viisaasti, jos valitset hänen ymmärryksensä ja kokemuksensa.

Pyhä Henki on kristityn elämän opas. Jeesus kuvasi Pyhän Hengen tehtävää opetuslapsilleen, että kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa tuntemaan koko totuuden. Pyhä Henki ei puhu omissa nimissään, vaan hän puhuu sen, minkä kuulee, ja hän ilmoittaa mitä on tuleva.

Jeesus tiesi, että hänen oli pian jätettävä tämä maailma ja että hänet surmattaisiin ja että hän nousisi kuolleista ja astuisi ylös taivaaseen. Kolmen vuoden ajan hän oli kulkenut opetuslastensa rinnalla. Hänen konkreettinen läsnäolonsa ja neuvonpitonsa oli koko ajan ollut heidän vierellään. Jeesus tiesi, että hänen poismenonsa tulisi järkyttämään ja masentamaan opetuslapsia, koska he olivat hyvin inhimillisiä. Siksi Jeesus halusi valmistaa heitä ennen tulevia muutoksia.

Pyhä Henki asuu jokaisen uskovan sisimmässä Jeesuksen armon kautta. Henki ottaa Raamatun Sanat ja tekee ne todellisiksi ja toimiviksi elämässämme. Hän avaa jatkuvasti totuutta jokaisen uskovan sydämelle kahdenkeskisessä keskustelu yhteydessä. Hän on sinun lohduttajasi ja iankaikkinen oppaasi.

Taivaallinen Isä, ylistän sinua Pyhän Hengen lahjasta. Kiitos, että Pyhä Henki asuu minussa, kiitos hänen tuomastaan lohdutuksesta ja ohjauksesta matkallani.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.11.2025 08:33

3. MARRASKUUTA
Jumala joka puhuu
LUE MATTEUKSEN EVANKELIUMI 3:13-17

Tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän. Hebrealaiskirje 1:4

Hebrealaiskirjeen ensimmäisen luvun avausjakeet kiinnittävät huomiomme niiden voiman ja valtaisan sanoman tähden. Kirjoittaja välittää lukijalle totuuksia, jotka muodostavat tärkeän perustan kirjeen loppuosalle ja, mikä tärkeintä, uskollemme Kristukseen.

Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän. (Hebr.1:1-4).

On ehdottoman välttämätöntä ymmärtää, miten Kristuksen tuleminen nivoutuu Jumalan Valtavaan suunnitelmaan, kun hän ohjaa ihmiskunnan historiaa ja johdattaa omaa kansaansa. Luodessaan maailmankaikkeuden ja ihmiskunnan Jumala ilmaisi syvän halunsa vuorovaikutukseen. Luomistyön ja Raamatun kirjoitusten ihanuus täyttyvät Jeesuksessa Kristuksessa.

Kun vastaanotat Kristuksen elämääsi, katselet elävää ilmestystä ja Jumalan Sanaa. Jumalan ääni kaikuu läpi kaikkien aikojen: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt". (Matt.3:17).

Jumala, olen niin kiitollinen siitä, että puhuit menneinä aikoina ja puhut myös tänään! Olen täysin vastaanottavainen Sanasi edessä ja annan sen ihmeelliselle ilmaisuvoimalle täyden vapauden tehdä työtä elämässäni.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.11.2025 08:43

4. MARRASKUUTA
Alussa Jumala
LUE HEBREALAISKIRJE 1:1-4

Halleluja! Ylistäkää Herran nimeä. Ylistäkää, te Herran palvelijat. Psalmi 135:1

Meidän Jumalamme on mahtava Jumala, joka on tehnyt aloitteen ja ilmaissut itsensä ihmiskunnalle. Jollei Jumala olisi ilmaissut itseään meille, eläisimme tietämättömyyden ja turhautumien kuopassa. Kirjassan kristinuskon perusteet John R.W.Stott maalaa Jumalasta ihailua ja kunnioitusta herättävän muotokuvan. Raamatun kaksi ensimmäistä sanaa, "Alussa Jumala," ovat enemmän kuin johdanto luomiskertomukseen tai Ensimmäiseen Mooseksen kirjaan. Ne antavat avaimen, joka avaa ymmärryksemme käsittämään Raamatun kokonaisilmoituksen. Nuo kaksi sanaa kertovat meille, että se uskonto, jonka Raamattu ilmoittaa, on uskonto, joka perustuu Jumalan tekemille aloitteille.

Stott muistuttaa meitä siitä, kun ihmistä ei vielä ollut olemassa, Jumala oli ja toimi. Jo kauan ennen kuin ihminen havahtui etsimään Jumalaa, Jumala tuli etsimään ihmistä. Raamattua tutkiessamme emme näe ihmistä kurkottamassa Jumalan puoleen vaan näemme Jumalan ojentamassa kätensä ihmiselle.

Raamattu ilmoittaa, miten Jumala teki aloitteen ihmiselle, joka oli eksynyt pimeyteen ja vajonnut syntiin. Jo ennen kuin ihmisen mielessä kävi ajatustakaan siitä, että hän voisi kääntyä Jumalan puoleen, Jumala nousi valtaistuimeltaan ja lähti etsimään sinua..Hän laskeutui alas etsimään kadonnutta ihmistä, kunnes löysi etsimänsä.

Ennen maailmankaikkeuden perustamista Jumala rakasti sinua ja valmisti sinulle tien, jotta voisit tuntea hänet ja kuulla hänen äänensä. Mietiskele sitä ajatusta hetki ja vuodata kiitoksesi hänelle.

Isä, ennen kuin ymmärsin etsiä sinua, sinä lähdit etsimään minua. Minun ei tarvitse hapuilla sinun puoleesi. Sinä valmistat minulle tien, niin että voin tuntea sinut ja kuulla äänesi. Ylistän ja kiitän sinua.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.11.2025 07:46

5.MARRASKUUTA
Jumala puhuu
LUE JOHANNEKSEN EVANKELIUMI 1

Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Johanneksen evankeliumi 1:1

Luettuaan Johanneksen evankeliumin ensimmäisen jakeen A.W. Tozer sanoi, että tavallinen älykäs ihminen, joka ei olisi aiemmin kuullut kristinuskon oppeja, lukisi sen tekstin, hän luultavasti tekisi johtopäätöksiä. Hän arvelisi Johanneksen haluavan opettaa lukijalle, että Jumala tahtoo puhua ja välittää ajatuksiaan muille, ja se johtopäätös on aivan oikea. Sana on väline, jonka avulla ilmaistaan ajatuksia, ja se, että iankaikkista Jumalan Poikaa kutsutaan Sanaksi, osoittaa, että itseilmaisu on osa Jumalan olemusta. Jumala haluaa kaiken aikaa puhua luomakunnalleen omia ajatuksiaan.

Koko Raamattu tukee samaa ajatusta: Jumala puhuu. Ei niin, että hän puhui joskus, vaan että hän puhuu koko ajan. Hänen luonteensa on sellainen, että hän jatkuvasti pukee ajatuksia sanoiksi. Hän täyttää maailman puheensa äänellä.

Vaikka Jumala puhuu ensisijaisesti Sanansa kautta, hänen ilmaisunsa ei ole rajoitettua. Usein hän käyttää pastoreita, ystäviä ja muita ihmisiä todistamaan tahtoaan meille. Rakentamalla läheisen, henkilökohtaisen suhteen Jumalaan voit varmistua siitä, että ääni, jota kuuntelet, on Jumalan ääni. Pyydä Herraa ilmaisemaan itsensä sinulle Sanan kautta. Se, joka keskittää ajatukset Jumalaan, on Jumalan johdatuksessa ja saa Kristuksen mielen.

Jumala, ilmaise itsesi minulle Sanasi kautta. Auta kiinnittämään ajatukseni tahtoosi. Johdata kulkuani ja anna minulle Kristuksen mieli.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.11.2025 08:57

6. MARRASKUUTA
Kuuntelemisen avain
LUE 2. SAMUELIN KIRJA 7

"Lakatkaa te huolehtimasta! Tietäkää, että minä olen Jumala, kaikkia kansoja mahtavampi, korkein koko maailmassa." Psalmi 46:11

Jumala oli juuri tehnyt liiton Daavidin kanssa. Monien muiden asioiden ohella Jumala lupasi hänelle pojan, Salomon, joka eräänä päivänä rakentaisi Herralle temppelin. Siitä Daavid oli uneksinut. Israelin kuninkuus ei muutamia lyhyitä keskeytyksiä lukuun ottamatta koskaan lähtisi Daavidin talosta, ja eräänä päivänä se saisi lopullisen täyttymyksensä Kristuksessa.

Mikä hengästyttävä määrä lupaukisia ja mikä loistelias ilmoitus täydestä armosta. Jumala teki liiton Daavidin kanssa jo ennen kuin tämä lankesi syntiin ja vietteli Batseban. Kyllä Jumala tiesi, mitä Daavid lähitulevaisuudessa tekisi, mutta armossaan hän silti päätti rakastaa Daavidia ja rakensi heidän välilleen iankaikkisen suhteen. Jumala puhui Daavidille profeetta Natanin kautta, ja Daavidin vastaus Natanin välittämään viestiin on mainio esimerkki siitä, miksi Daavidia kutsittiin Jumalan mielen mukaiseksi mieheksi.

Daavidin sydämen ensisijainen halu oli palvoa ja rakastaa Jumalaa. Hän sanoi: "Herra, minun Jumalani, täytä nyt sanasi, jonka olet lausunut minulle ja suvulleni." (2 Sam. 7:25).

Jumala tahtoisi, että annamme hänelle nöyrän palvontamme ja kiitoksemme. Hän kaipaa sitä, että annat sydämesi kokonaan hänelle. Juuri niin Daavid teki, ja siksi hänen yhteinen aikansa Herran kanssa oli niin suloista. Jos tahdot elää lähellä Herraa, aloita polvistumalla hänen eteensä ja palvomalla häntä.

Herra, etsin lähempää yhteyttä kanssasi. Tiedän, että se tapahtuu palvonnan kautta, joten opeta minua palvomaan sinua hengessä ja totuudessa.
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito