28. LOKAKUUTA
Odottavalla mielellä Herran edessä
LUE 2. SAMUELIN KIRJA 7:18-28
Niin kuningas Daavid meni ja asettui Herran eteen ja sanoi: "Mikä olen minä, Herra, Herra, ja mikä on minun sukuni, että olet saattanut minut tähän asti? 2. Samuelin kirja 7:18
Oletko hämmentynyt tulevasta tai epävarma seuraavasta askeleesta? Ihmetteletkö, miksi ongelmat ovat kuin liimaantuneet sinuun eivätkä suostu irrottamaan otetaan?
Ehkä on aika mietiskellä Jumalan Sanaa, sillä se tuo viisautta epävarmuuteen, rauhaa levottomuuteen ja lohtua ongelmien ja metelin keskelle. Kirjoitusten mietiskely on kuin hyvän aterian nauttiminen. Miten luulet voivasi nauttia lempiruokasi mausta, jos pistät palasen haarukan kärkeen, käytät sitä nopeasti suussasi mutta viet se heti pois?
Kun mietiskelemme Jumalan Sanaa, nautimme sen rikkaasta mausta ja vastaanotamme sen vahvistavan vaikutuksen. Jumalan totuudet imeytyvät sisäiseen ihmiseen eivätkä enää ole vain onttoja ja pinnallisia lauseita. Raamatullisessa mietiskelyssä ei ole mitään monimutkaista. Avaa Raamattusi ja etsi sieltä kohtia, joissa sinulle puhutaan ajankohtaisesta tarpeesta. Kysy sitten Jumalalta: "Herra, mitä sinä sanoit tässä kohdassa?" ja sen jälkeen: "Herra, mitä sinä haluat sanoa minulle näiden jakeiden kautta?"
Vastaus saatta tulla nopeasti, mutta voit myös joutua odottamaan. Varmaa on kuitenkin se, että Jumala kuulee ja vastaa. Sovella käytännön elämässäsi niitä asioita, jotka tiedät oikeiksi, ja opi lisää Jumalan varustuksesta. Hän pitää sinut pystyssä ja johdattaa ongelmallistenkin elämänjaksojen läpi.
Isä, olen hämmentynyt, hermostunut ja ymmälläni. Odotan sinun läsnäoloasi. Mitä haluat sanoa minulle tänään?