Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.02.2025 10:18

10. HELMIKUUTA
Herkkyys synnille
LUE 4. MOOSEKSEN KIRJA 22

Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni. Psalmi 139:23

Moabilainen kuningas Balak painotti Bileamia profetoimaan Israelia vastaan. Kuningas tarjosi pakanaprofeetalle huomattavaa rahasummaa, mikäli tämä kiroaisi Jumalan valitun kansan (4. Moos. 22)

Jumala varoitti Bileamia suostumasta tarjoukseen, mutta kun Balakin miehet ilmestyivät profeetan ovelle mukanaan iso tukku käteistä, kiusaus kävi liian suureksi.

Jumala tietää sydämen todelliset vaikuttimet. Bileam ilmoitti miehille, että hän lähtisi heidän mukaansa mutta pystyisi puhumaan vain sen, mitä Jumala käskisi hänen puhua. Kuitenkin tarjottu rahasumma oli Bileamin ajatusten taka-alalla mieluisampi vaihtoehto kuin ehdoton totuudessa pysyminen. Hän tiesi, ettei Jumala halunnut hänen suostuvan ehdotukseen, mutta hän oli valmis vaarantamaan jumalasuhteensa tienatakseen hyvät rahat.

Bileamin aasi pelasti isäntänsä Jumalan vihalta. Eläin näki tiellä seisovan enkelin ja pysähtyi. Ymmärtämättömyyttään Bileam kiukustui aasille niin paljon, että löi sitä.

Jumalan Henki paljastaa synnin, mutta voimme valita, kuuntelemmeko Jumalan antamaa varoitusta vai teemmekö myönnytyksiä omien mielihalujemme mukaan. Pyydä Jumalaa tekemään sinut herkäksi synnille. Kun omistaudut Jeesukselle, hän varjelee elämäsi.

Rakas Jumala, tee minut herkäksi synnille, paljasta sydämeni todelliset vaikuttimet. Tahdon omistautua Kristukselle, niin että hänen valtansa ja totuutensa varjelevat minua ja ohjaavat askeleeni tällä matkalla.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.02.2025 09:29

11.HELMIKUUTA
Myönnytysten seuraukset
LUE TUOMARIEN KIRJA 2

Herran enkeli tuli Gilgalista ylös Bookimiin. Ja hän sanoi: "Minä johdatin teidät Egyptistä ja toin teidät maahan, jonka minä valalla vannoen olin luvannut teidän isillenne, ja sanoin: 'Minä en riko liittoani teidän kanssanne ikinä. Te taas älkää tehkö liittoa tämän maan asukasten kanssa, vaan kukistakaa heidän alttarinsa.' Mutta te ette ole kuulleet minun ääntäni. Mitä olettekaan tehneet! Tuomarien kirja 2:1-2

Peter Marshall on sanonut, että olemme liian kristittyjä nauttiaksemme synnistä ja liian ihastuneita syntiin nauttiaksemme kristillisyydestä. Tiedämme varsin hyvin, mitä tulisi tehdä; ongelmamme on se, ettemme halua tehdä niin.

D.L. Moody kirjoitti ajasta, jolloin hänen piti seistä raittiusvakaumuksensa takana ja kääntää selkänsä tarjolla olevalle kompromissille. Hänet oli kutsuttu erääseen kotiin nauttimaan illallista. Pöydässä oli alkoholia, ja - surullista kyllä - isäntäväki lukeutui kristittyjen joukkoon. Apulaispastori kehotti nuorta naista ottamaan maistiaisia, ja tämä noudatti kutsua niin hyvin, että kasvot alkoivat punottaa. Moody nousi pöydästä ja lähti pois, sillä hän tiesi, ettei se ollut hänen paikkansa. toiset pitivät häntä töykeänä; heidän mielestään hän rikkoi hyviä tapoja. Moody vastusti sellaista tapakulttuuria, joka johti pimeyden tekoihin. Meillä on täysi syy vastustaa sellaisia tapoja, jotka johdattavat ihmisiä väärälle tielle.

Jotkut vakaumukset ovat ilmiselviä, koska Jumala on kirjoittanut ne Sanaansa, jotkut taas ovat kristityn ja Herran välisiä päätöksiä. Periaate on kuitenkin sama: kun Jumala asettaa eteesi varoituksen ja sinä ehdoin tahdoin käyt hänen neuvoaan vastaan, teet myönnytyksiä suhteessasi häneen.

Jumala ei voi siunata tottelemattomuutta eikä kompromissia. Jos haluat vastaanotttaa häneltä kaikken parhaimpia asioita, joita hän sinulle tarjoaa, kerrro hänelle, että seuraat häntä, minne vain hän sinut johtaakin. Hylkää se, mikä ei tuota kunniaa hänelle.

Herrani, sinä et voi siunata tottelemattomuutta tai kompromissia, jota haluan seurata johdatustasi ja hyljätä kaiken sen, mikä ei tuota kunniaa sinulle.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.02.2025 09:41

12.HELMIKUUTA
Parannuskeino synnistä
LUE 2.KORINTTILAISKERJE 5:14-21

Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, niille, jotka eivät vaella lihan mukaan, vaan Hengen mukaan. Roomalaiskirje 8:1

D.L.Moody on sanonut, että synnin jälkien katsominen ei ole koskaan pelastanut ketään. Katseet tulee kohdistaa siihen vastaukseen, joka parantaa synnin.

Kiusausten ja menneiden tekojen surkuttelu johtaa vain syyllisyyden tunteeseen. Jos todella haluaa katkaista synnin kierteen elämässään, on katsottava Jeesukseen, ristille. Se on ainoa parannuskeino. Ristillä Jumala osoitti koko ihmiskunnalle ehdottoman rakkautensa ja anteeksiantonsa.

Ihminen saattaa ajatella tehneensä niin pahoja asioita, ettei Jumala voi antaa niitä anteeksi. Totuus on kuitenkin se, ettei mikään voi erottaa Jumalan rakkaudesta. Hänen anteeksiantonsa ja puhdistustyönsä on tarjolla jokaiselle, joka tulee hänen luokseen. Uskovakin on ehkä antanut periksi kiusaukselle, mutta Jumala ei halua hänelle tuomiota vaan haluaa vapauttaa hänet kahleesta (Room. 8:1).

Jumala vetää meitä puoleensa rakkautensa lahjan kautta. Kun väärintekijää nuhdellaan, tämä saattaa muuttaa ulkoista käytöstään, mutta hänen sydämensä pysyy muuttumattomana. Raamattu antaa ohjeet jumaliseen elämään, ja niihin ohjeisiin Jumala lisää ehdottoman rakkautensa. Jumala tietää, että kun ihminen kohtaa Jeesuksen, hänen elämässään tapahtuu iankaikkinen muutos.

Kun tapaat ihmisiä, jotka ovat langenneet, rukoile, että sinulla olisi Kristuksen asenne heitä kohtaan - luja mutta samalla rakastava. Anna anteeksiannon näkyä elämästäsi ja anna sydämessäsi kasvaa halu auttaa niitä, jotka ovat langenneet syntiin, sillä itsekin olet armahdettu syntinen.

Rakas taivaallinen Isä, katson Kristuksen ristille, josta löytyy ainoa parannus syntiini. Ristillä osoitit ehdottoman anteeksiantosi. Kiitos siitä kallliista uhrista, rakkautesi lahjasta.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.02.2025 08:59

13. HELMIKUUTA
Miten syntiongelma ratkaistaan?
LUE GALATALAISKIRJE 6: 4-9

Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on. Galatalaiskirje 6:4

Meillä voi olla salaisia syntejä, joita emme haluaisi kenenkään tietävän. Voimme salaisesti antautua harrastamaan huonoja asioita, ja kuitenkin voimme antaa itsestämme sellaisen vaikutelman, että olemme moitteetomia. Jumalalta emme voi kuitenkaan salata mitään, eikä meidän tarvitsekaan. Syntisen onni on siinä, että Jumala tietää kaiken joka tapauksessa ja hän haluaa auttaa meitä elämään pyhää elämää. Jumala on rakkaus, ja siksi hän haluaa johdattaa meitä elämään puhtaasti, niin että sisimpämme ei vahingoitu.

Paavali sovelsi maanviljelykseen liittyviä käsitteitä kylvämisestä ja sadon niittämisestä ihmisen käyttäytymiseen. Sato korjataan vasta kauan kylvämisen jälkeen, mutta sato kasvaa niistä siemenistä, joita on kylvetty. Ennemmin tai myöhemmin joudumme vastatusten elämämme kylvön kanssa, sillä viime kädessä olemme tilivelvolliset Jumalalle.

Ei kannata aliarvioida sisäistä hintaa, jonka joutuu maksamaan synnistä. Syllisyyden taakka on raskas. Jumala on kuitenkin valmistanut ihmiselle ihanan mahdollisuuden.

Tunnustaminen ja katumus ovat Jumalan antama varustus, hänen ratkaisunsa rikkomusten käsittelemiseksi. Tunnusta rikkomuksesi hänelle - ja toisille ihmisille silloin, kun se on tarpeen. Vastaanota Jumalan anteeksianto. Sinun ei tarvitse kerjätä sitä Jumalalta, vaan saat yksinkertaisesti ottaa sen vastaan ja luottaa siihen, että Herra auttaa sinua.

Isä Jumala, kiitos että saan tunnustaa väärät tekoni ja kääntyä niistä pois. Otan vastaan anteeksiannon, joka on lahja sinulta. Luotan että olet voimallinen kääntämään hyväksi sen, mitä olen omasssa voimassani mennyt pilaamaan. Kiitos, että armossasi autat minua.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.02.2025 10:05

14. HELMIKUUTA
Isän ohjausta
LUE HEBREALAISKIRJE 12: 5-11

Te olette unohtaneet kehotuksen, joka puhuu teille kuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä lannistu, kun hän sinua nuhtelee, sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa, ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa hoivaansa." Hebrealaiskirje 12:5-6

Synnin ja sen seurauksen välinen yhteys ymmärretään helposti väärin, koska ihmisillä on usein virheellinen käsitys Jumalan luonteesta. Liian monet samaistavat Jumalan maallisiin järjestysviranomaisiin, jotka soveltavat väärään käyttäytymiseen ankaria rangaistus toimenpiteitä. Väärinkäsitys johtuu siitä, että omien väärien valintojen seuraukset mielletään Jumalan antamaksi rangaistukseksi, vaikka kysymys on synnin aiheuttamasta kärsimyksestä.

Jumala ei jättänyt ihmiskunnan syntejä rankaisematta: ristillä Jeesus toi Jumalan oikeudenmukaisuuden ja pyhyyden kaikkien nähtäväksi. Kun Jumalan Poika kuoli Golgatalla, ihmiskunnan synnit saivat rangaistuksen.

Meidän ei enää tarvitse kärsiä synnin rangaistusta. Jumala on Isämme, joka haluaa opettaa meitä toimimaan viisaasti. Kun erehdyksillä on ikäviä seurauksia, opimme välttämään samaa virhettä. Valintojen seuraukset eivät ole sama kuin rangaistus, sillä rankaiseminen liittyy tuomioon tai kostoon. Jumala ei rankaise vaan ohjaa meitä rakkaudellisesti kuin isä lastaan. Hänen toimintansa vaikuttimena on rakkaus, ei ikinä rankaiseminen. Vaikka komnpastumme välillä, Isä hoitaa meitä hellästi. Hän on täynnä laupeutta.

Rakas Herra, kiitos sinulle, että olet antanut tulla tuntemaan totuutesi, ja armosi, jotka opettavat minua pysymään sinussa. Olen kiitollinen siitä, että sinun vaikuttimesi on rakkaus, ja sinun toimintasi on aina täynnä laupeutta.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.02.2025 10:33

15. HELMIKUUTA
Juuriversojen leikkaaminen
LUE JOHANNEKSEN EVANKELIUMI 15: 1-8

Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, kantaa paljon hedelmää, sillä ilman minua ette voi tehdä mitään. Johanneksen evankeliumi 15;5

Juuriversot ovat tomaatinvarsista kasvavia pieniä runsaslehtisiä sivuhaaroja. Vaikka ne näyttävätkin varsin harmittomilta, niitä täytyy jatkuvasti nyppiä pois, jotta kasvi tuottaisi terveitä tomaatteja. Jos versojen annetaan kasvaa, ne muuttavat maaperän ravintoaineet pelkiksi lehdiksi ja hedelmät jäävät puuttumaan.

Kun Kristus puhdistaa elämäämme, hän poistaa hellästi sellaiset harrastukset, tavat, arvojärjestyksen vääristymät ja muut esteet, jotka tukahduttavat hengellistä kasvua. Jumalallinen puhdistustyö toteutetaan sitä varten, että Kristuksen elämä pääsisi läpikohtaisin täyttämään sielumme. Mitä enemmän turhia versoja Jumala karsii, sitä enemmän ihminen pääsee kokemaan Pyhän Hengen voimaa ja kantamaan Hengen tuottamia hedelmiä.

Haluatko enemmän Kristuksen elämää? Enemmän rauhaa, iloa, ystävällisyyttä ja kärsivällisyyttä? Etkö haluaisikin, että sinua muokataaan hänen kaltaisekseen? Juuriversojen karsiminen tähtää juuri siihen.

Saamme aina muistaa sen tärkeän perustotuuden, että Jumala on asettanut meidät Kristukseen ja Kristus asuu meissä Pyhän Hengen kautta, jonka asumus me olemme. Juuri sitä Jeesus halusi kuvata, kun hän esitti vertauksen viinipuusta ja sen oksista.

Uskova on pysyvästi ja peruuttamattomasti kiinnitetty viiinipuuhun. Jumalan harvennus sakset ovat täynnä hoitavaa rakkautta. Hän ei käytä saksia rikkoakseen ihmisen yhteyttä Kristukseen vaan päinvastoin osoittaakseen, että suhde viinipuuhun, Kristukseen, on äärimmäisen tärkeä. Uskova kuuluu hänelle iankaikkisesti, ja hän on luvannut tehdä jatkuvasti työtä omiensa elämässä heidän parhaakseen.

Taivaallinen Isä, ota käteesi Sanan jumallaliset harvennussakset ja kitke juurivesot pois elämästäni. Vahvista yhteyteni Poikaasi Jeesukseen ja auta minua toimimaan tahtosi mukaisella tavalla.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.02.2025 09:43

16. HELMIKUUTA
Armosta pelastettu
LUE 1. JOHANNEKSEN KIRJE 5: 7-13

Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan luokseen ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka kantaa pois maailman synnin! Johanneksen evankeliumi 1:29

Oletko koskaan huolestuneena miettinyt, oletko todella pelastunut? Monet pelkäävät, että he ovat tehneet jotakin, joka estää Jeesusta rakastamasta heitä. He kamppailevat epäilyksen, hämmenyksen ja pelon vallassa. Johanneksen ensimmäisessä kirjeessä (4;17,18) on kirjoitettu: "Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta "

Apostoli Johannes muistuttaa kirjeen lukijoita myös siitä, että me pystymme rakastamaan Jumalaa siksi, koska hän on ensin rakastanut meitä.

Jo ennen kuin sinä synnyit, Jumala tiesi, miltä tulisit näyttämään. Hän näki jo edeltä hiustesi värin ja äänesi soinnin, voitokkaat hetkesi samoin kuin epäonnistumiset. Huolimatta kaikesta, mitä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä, Jumala rakastaa sinua jatkuvasti iankaikkisella rakkaudella.

Jeesus tuli maan päälle mielessään selkeä päämäärä: hän tuli pelastamaan kadotetut. Hän ei koksan sanonut; "Olkaa täydelliset, niin saatte ottaa vastaan minun pelastukseni." Pelastus tulee vain yhtä kautta, Jumalan armosta. Kun me uskon kautta vastaanotamme Jumalan Pojan, saamme lahjaksi iankaikkisen elämän.

Voit urakoida koko elämäsi tullaksesi hyväksi ja täydelliseksi mutta et kuitenkaan koskaan ole sen parempi kuin olit aloittaessasi. Pelastus ei perustu tekoihisi vaan siihen työhön, jonka Jeesus täytti Golgatalla. Hän kantoi sinun syntisi, menneet, nykyiset ja tulevat.

Kiitä häntä siitä työstä, jonka hän teki puolestasi, tunnusta syntisi ja ota vastaan hänen anteeksiantonsa ja ehdoton rakkautensa, jotka ovat hänen lahjansa sinulle.

Jumala, sinä tunsit minut jo ennen kuin synnyin. Tiesit vahvuuteni ja heikkouteni, onnistumiset ja lankeemukset. Kaikesta huolimatta rakastat minua ehdottomalla ja iankaikkisella rakkaudella. Olen sinulle sanoin kuvaamattoman kiitollinen ja rakastan sinua.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.02.2025 09:12

17. HELMIKUUTA
Kalliarvoinen veri
LUE 1 PIETARIN KIRJE 1:17-21

Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla Room. 3:23

Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa on kuvattu Jumalan suorittama ensimmäinen sovitusuhri. "Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä." (1 Moos. 3:21)

Adam Clarke on kirjoittanut, ettei uhraaminen olisi luultavasti edes tullut ihmisen mieleen, ellei Jumala olisi antanut siitä ilmestystä. Eläimen surmaaminen oli Jumalan tapa sovittaa Aadamin ja Eevan synnit. Siihen kelpasi vain veriuhri.

Vuosia myöhemin Jumala antoi israelilaisille syntiuhria koskevat tarkat määräykset. Hän selvitti kaiken siitä lähtien, miten eläin tuli valmistaa ja mitä papeilla kuului olla yllään, ja antoi määräykset siihenkin, mitä alttarille jääneille palasille piti tehdä. Kaikkien ohjeiden perusta oli kuitenkin sama - syntien sovittaminen.

Kun Jeesus kuoli ristillä, hän otti meidän paikkamme ja antoi itsensä täydelliseksi ja lopulliseksi uhriksi ihmiskunnan syntien edestä. Sillä hetkellä kun ihminen hyväksyy Jeesuksen pelastajakseen, hänen syntinsä puhdistetaan Jeesuksen kallisarvoisella lunastusverellä.

Jeesus antoi elämänsä lyhyeksi ajaksi kuoleman valtaan, niin että meillä voi olla elämä iankaikkisesti. Yhdellä kertakaikkisella teolla hän tyydytti Jumalan vaatimuksen ja täytti sen, mitä syntien anteeksiantoon vaadittiin: "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Room. 6:23)

Jeesuksen kallis veri on ainoa puhdistaja meidän synneillemme.

Herra, anna Poikasi Jeesuksen kallisarvoisen veren vuotaa elämäni ylle tänä päivänä. Anna sen puhdistavan virran peittää minut suojaansa.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.02.2025 09:18

18. HELMIKUUTA
Todellinen katumus
LUE LUUKKAAN EVANKELIUMI 3: 3-6

"Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". Mateuksen evankeliumi 3:2

Kun Johannes Kastaja julisti taivasten valtakuntaa, kukaan ei tiennyt, että hän valmisti tietä tulevalle Messiaalle. Johannes oli valittu saarnaamaan katumusta synneistä, jotta sydämet ja mielet olisivat Kristuksen saapuessa avoimet Jumalan totuudelle.

Kuullessaan Johanneksen sanoman monet katuivat syntejään ja käänyivät pois pahasta. Toiset puolestaan pitivät Johannesta omituisena.

Syntien katuminen ja vilpitön omistautuminen Kristukselle erottavat ihmisen maailman tavasta elää. Monet kaipaavat Jumalan anteeksiantoa mutta kieltäytyvät päästämästä Herraa lähelle, koska pelkäävät, että hän saattaisi ravistella heidän elämäntapaansa.

Todellinen katumus on nöyrä ja hiljainen, elämän muuttava kokemus Jumalan ja ihmisen välillä. Siihen liittyy mielen uudistus, ja ihminen alkaa katsoa elämäänsä uusin silmin. Hän näkee tulevan toivon ja kestävän ilon. Katumuksen kautta me käännymme kokonaan pois synnistä.

W.E. Vine on esittänyt katumuksesta sellaisen määritelmän, että se on asenteiden ja ajattelutavan tarkentamista Jumalan mielen mukaiseksi ja sen lopputulos on elämän muuttuminen.

Paavali kehotti lukijoitaan: " Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä." (Room. 12:2 ) Johannes Kastaja julisti samankaltaista parannuskutsua juuri ennen kuin Jeesus aloitti julkisen työnsä. Se on Jumalan kutsu myös sinulle tänään.

Herra, minä vastaan kutsuusi. Tarkenna asenteitani ja ajattelutapaani. Opeta minut ajattelemaan yhdessä sinun kanssasi. Uudista mieleni ja muuta elämäni.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.02.2025 08:58

19. HELMIKUUTA
Hajaannus uskovien keskuudessa
LUE KOLOSSALAISKIRJE 3:1-17

Te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan. Kolossalaiskirje 3:9-10

Synti satuttaa ja leikkaa ihmisen irti Kristuksen seurakuntaruumiista. Kun yksi jäsen tekee syntiä, seuraukset koskettavat myös muita. Kristillisen työn tekijä, joka juoruilee ja panettelee ja vetää muita mukaan loan heittämiseen toisen päälle, syyllistyy pahaan. Hän houkuttelee myös muita lankeamaan syntiin.

Evankelista E.V.Hill vastasi kerran kysymykseen, mikä hänen mielestään on suurin vastustus, jota Kristuksen ruumis joutuu kohtaamaan. "Hajaannus uskovien keskuudessa", hän vastasi hetkeäkään epäröimättä. Ne nimenomaiset ihmiset, joilla on ymmärrystä maailmaa muuttavasta sanomasta, kuluttavatkin aikansa vahingoittamalla muita saman ryhmän jäseniä.

Kristityillä on taipumus luokitella henkilökohtaiset synnit. Listan kärkipäässä ovat sellaiset ulkoiset teot kuten varastaminen, murha ja haureus, kun taas "pienet" synnit kuten juoruilu ja valkoiset valheet jätetään usein pois koko luettelosta. Jumala ei kuitenkaan katso mitään syntiä läpi sormien, hänen vahva kätensä tarttuu myös sellaisiin asioihin kuin anteeksiantamattomuus, katkeruus, viha, raivo, ilkeys, panettelu, ahneus, epäjumalanpalvelus ja moraalittomuus. (Kol. 3: 5-10)

Apostoli Paaavali kehotti meitä pukeutumaan uuteen minään, niin että jatkuvasti uudistumme Luojamme Jeesuksen Kristuksen kaltaisuuteen ja opimme tuntemaan hänet yhä paremmin. (Kol. 3:10) Meitä neuvotaan olemaan totuuden mukaiset asenteessamme muita kohtaan. Kristus kutsuu meitä rakastamaan toisiamme (Joh. 13:34). Pyydä Jumalaa paljastamaan, millainen suhde sinulla on toisiin uskoviin, ja ota uskon kautta vastaan hänen anteeksiantonsa.

Kallis Herrani, paljasta kaikki väärät asenteet, joita minulla on muita kohtaan.Jos minusa on anteeksiantamattomuutta, katkeruutta, vihaa, raivoa, ilkeyttä, valhetta, panettelua, ahneutta, epäjumalanpalvelusta tai moraalittomuutta, kitke sellainen pois sydämestäni ja anna minulle puhdas rakkaus toisia kohtaan.
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito