31. TAMMIKUUTA
Kuljemme uskon kautta
LUE ROOMALAISKIRJE 8:35-39
Mutta kaikissa näissä ahdingoissa meille antaa riemuvoiton hän, joka on meitä rakastanut. Roomalaiskirje 8:37
Oletko joskus huolestunut siitä, voiko Jumalaan todella luottaa? Monet vastaavat kysymykseen kieltävästi, mutta heidän tekonsa kertovat toisin. Oletko koskaan rukoillut jotakin, ja sinusta on tuntunut sitä, ettei rukouksiisi ole vastattu? Vähän aikaa odotettuasi sinun on tehnyt mieli auttaa Jumalaa ja tönäistä itse asiat liikkeelle. Kannattaa kuitenkin muistaa joitakin asioita:
Jumala hallitsee kaikkea. Hän on henkilökohtainen ja rakastava. Hän ei ole unohtanut sinua. Ehkä aikaa on jo kulunut eikä rukouksiisi ole vieläkään vastattu. Voit kuitenkin luottaa siihen, että kun vastaus tulee, se tuo mukanaan siunauksen, koska halusit odottaa Herran ajoitusta ja luottaa häneen.
Jumala on viisaus. Hänellä on kaikki tieto kaikista asioista. Hienoin esimerkki hänen huolenpidostaan on hänen syvä rakkautensa ja uskollisuutensa jokaista kohtaan, joka on vastaanottanut hänen Poikansa pelastajakseen. Jeesuksen kautta Jumala on valmistanut suunnitelman, jossa synti pyyhitään pois elämästämme. Jumala on täynnä viisautta ja laupeutta. Hän haluaa, että saat elää vapaana ilman synnin ja epäonnistumisen taakkoja.
Jumalan rakkaus on täydellistä ja kokonaisvaltaista. Jumala pystyy täyttämään kaikki tarpeesi. Saatat ihmetellä, miten se on mahdollista, kun et pysty näkemään etkä koskettamaan häntä. Vaikka Jumala on näkymätön, hän kohtaa sinut ja antaa sinulle rakkauden, tyytyväisyyden ja mielenrauhan. Niitä ei maailma pysty antamaan.
Isä Jumala, olet kaikkivaltias ja viisas hallitsija. Tiedät kaiken elämästäni. Rakkautesi minua kohtaan on täydellistä ja kokonaisvaltaista, ja sinä täytät kaikki tarpeeni. Kiitos, että et ole unohtanut minua.