SIDOTTUNA JEESUKSEEN
by David Wilkerson | December 2, 2010
Paavali sanoo usein olevansa "Jeesuksen Kristuksen vanki". (Ef. 3:1) Efesolaiskirjeen neljännen luvun alussa hän sanoo Kristuksen vankina olemisen olevan jopa hänen kutsumuksensa. Hän piti tätä Jumalan armollisena lahjana.
Paavali kirjoitti Timoteukselle: "Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan." (2. Tim. 1:8 ) Jopa vanhoilla päivillään apostoli iloitsee siitä, että Herra on ottanut hänet kiinni ja vanginnut hänet tahdolleen alamaiseksi: "niin rakkauden tähden minä kuitenkin mieluummin pyydän, ollen tämmöinen kuin olen, minä vanha Paavali, ja nyt myös Kristuksen Jeesuksen vanki." (Filemon 9)
Paavali osaisi kertoa tarkalleen sen hetken, jolloin Herra sitoi hänet ja otti vangikseen. Hän oli Damaskon tiellä, kädessään ylipapin kirjeet ja mielessään vain kristittyjen vieminen takaisin Jerusalemiin. Hänen suustaan tuli ulos vain uhkauksia ja vihaa Herran opetuslapsia kohtaan (Apt. 9:1)
- hän oli täynnä vihaa, katkeruutta ja murhanhimoa väärin ymmärtämässään Jumalan tehtävässä. Kun hän lähestyi Damaskoa, yllätti taivaasta loistava valo hänet. Valo sokaisi hänet kokonaan - valo, joka oli Kristus! Paavali todisti moneen kertaan, miten häntä otettiin kädestä ja johdatettiin Damaskoon
- avuttomana vankina. Hän vietti kolme päivää eristyksissä huoneessaan ilman ruokaa, sokeana. Hänet oli otettu vangiksi - niin sielultaan, mieleltään kuin ruumiiltaankin.
Mitä tuossa huoneessa tapahtui noiden kolmen päivän aikana? Herra sitoi Saulin ja teki hänestä Paavalin, Jeesuksen Kristuksen vangin.
Siinä elämäntäyteisessä hetkessä Paavali päästää irti itsenäisyydestään ja antautuu Kristuksen ikeen alle. Hän ojentaa kätensä Jeesukselle, jotta tämä sitoisi hänet elämän ajaksi! Voit melkein kuulla hänen tuskaisen rukouksensa: "Oi Herra, luulin tekeväni tahtosi. Kuinka saatoin olla niin sokea! Olen mennyt omia teitäni, tehnyt mitä omasta mielestäni pitää tehdä. En voi luottaa omiin ajatuksiin!"
Minun rukoukseni on: "Tässä Jeesus, ota käteni ja laita siteesi niihin. Ota minut vangiksesi, tahtosi alle ja vie minut minne haluat minun menevän. Pidä minut sidottuna sinun vahvaan oikeaan käteesi!"