Todellakin tänään oli niin odottamaton ja ihmeteltäväkin IHME, jonka en olisi koskaan enään uskonut tapahtuvan, kun tyttäreni tuli kahdestaan tyttärensä (3v) kanssa täällä käymään, jossa nyt olemme nuorimmaiseni kanssa keskimmäisen poikani talonvahteina.
Kun erosin aikoinaan, niin tyttäreni sanoi, ettei anna sitä minulle koskaan anteeksi, kun jätin isänsä. Hän ei suostunut kuuntelemaan mielipidettäni, syytä.. Ja vävyni, joka on erittäin uskonvastainen sai lopetettua heidän käyntinsä meillä, niin ettei tyttäreni uskaltanut edes pitää minuun yhteyttä, eikä ainakaan yksin käydä luonani.
Näin lapsenlapseni vuoden paussin jälkeen, kun silloin kävivät tässä, kun olin silloin täällä talonvahtina ja ruohonleikkuri ei lähtenyt käyntiin, niin pyysin silloin vävyäni tuleen auttaan. Ja tulikin pitkin kirein hampain. Tyttö oli jo valmiiksi silloin peloteltu minulla ja se tärisi ja ..
Mutta kaikesta kokemastani ja surustani viileiden ja etäisten väliemme suhteen tyttäreeni, niin olen iloinen ja kiitollinen Taivaan Isälle, kun sain nähdä lapseni ja lapsenlapseni. He viihtyivät, kunnes tyttärelleni tuli viesti vävyltäni, ja silloin he lähtivät kotiinsa kuin ois vähintään tulipalokiire ollut. HM? Mutta tästäkin vähästä ja ihmetapahtumasta olen tosi kiitollinen tyttärelleni ja Isälle! Kiitos Jeesus!
Sinä, jolla on huolia, surua läheistesi takia, niin tahdon rohkaista; Jaksa rukoilla ja olla kärsivällinen ja odottaa kiitosmielellä kaikesta huolimatta. Sillä ihmeitä tapahtuu ja muutosta varmasti aina samalla tapahtuu. Meitä koetellaan eri tavoin, mutta niin kuin sanotaankin, niin aina "lopussa kiitos seisoo."
Kiitos Jeesus, kiitos Isä, joka soit minulle tämän hetkisen kestävän ilonaiheen ja annoit samalla, etten ihan sanoisi; valoit uskoa minuun epäuskoiseenkin sydämeeni, että: kaikki vielä muuttuu, korjaantuu välimme tyttäreeni ja saan vielä olla äiti ja isoäiti, anoppikin.
Sef. 3:17 Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."
Halleluja, tunnet sydämeni..!