AABRAHAMIN SIUNAUS
by David Wilkerson | May 3, 2012
Paavali kirjoittaa: ”Niin muodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa”(Gal.3:9). Mikä tämä Aabrahamin siunaus on?
Jaakob kertoo kirjeessään: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi” (Jaak.2:23). Aabraham uskoi, että hän oli oikeassa suhteessa Jumalaan, vaikka pyhittymisensä oli vielä kesken.
Rakas lukija, Aabrahamin siunaus on tietoisuus siitä, että meidät vanhurskautetaan uskon kautta. ”Että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen”(Gal.3:14).
Kyseessä oleva siunaus on tietoisuus siitä, että Jeesus maksoi verellään kaikkien meidän syntiemme poispyyhkimisen. Isä antaa Jeesuksen oman vanhurskauden meille, ja meistä tulee vanahurskaita hänen silmissään. Meidän ei tarvitse tehdä mitään ansaitaksemme Jumalan mielisuosiota. Sen sijaan meidän pitää luottaa ja uskoa siihen, että Jeesus suoritti tehtävänsä loppuun ristillä. Vaikka me yhä joudumme taistelemaan, meillä on asema hänen yhteydessään, kunhan vain jatkamme uskossa ja parannuksen teossa.
Daavid ymmärsi tämän ja saattoi siksi iloita Aabrahamin siunauksesta: ”Myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja: ’Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt! Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!’ "(Room.4:6-8).
Kun Jumala siunaa meitä Aabrahamin siunauksella, uskomme alkaa laajeta. Pian näemme ja uskomme, että sama Kristus, joka vanhurskauttaa meidät, antaa meille myös voiman voittaa synnin. Jumala sanoo meille: ”Me teemme työtä sinun pyhyytesi ja pyhityksesi eteen, mutta sinun pitää ymmärtää, että olet koko ajan turvassa minussa. Sinä olet minun lapseni, ja minä estän sinua lankeamasta.”
Onko Aabrahamin siunaus jo vuotanut sinun päällesi? Jos otat Kristuksen vanhurskauden uskossa vastaan, olet saanut uskollisen Aabrahamin ja Daavidin siunauksen. Olet itse asiassa maailman siunatuimpia ihmisiä.