David Wilkersonin kirjoituksia

Pitkiä kirjoituksia, kirjojen esittelyä, ym..

Re: David Wilkersonin kirjoituksia

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.09.2016 09:37

TÄYNNÄ TOIVOA
by David Wilkerson | July 18, 2012

Joosua ja Kaaleb olivat niiden joukossa, jotka lähetettiin vakoilemaan Luvattua Maata. He eivät vuodattaneet kyyneleitä, surkeillen olosuhteita, jotka he havaitsivat. He pikemminkin iloitsivat tutkittuaan maata ja palasivat täynnä toivoa, uskoa ja näkyä.

Tunnetko tällaisia uskovia? He iloitsevat aina. Tiedät, että he käyvät läpi hirveitä koetuksia ja kuitenkin näyttävät osaavan pitää kiinni Jumalasta keskellä tilannettaan.

Entä sinä itse? Oletko aina maassa, valitat? Ehkäpä henkilökohtaiset ongelmasi tai vaikeudet perheessä ovat saaneet sinut valtaansa ja syöneet sieluasi. Rakas lukija, mitä hyvänsä olet käymässä läpi, Jumalalle olet aina kallisarvoinen. Jos tulet hänen eteensä katuvalla sydämellä ja janoavalla sielulla, hän antaa sinulle näyn ja toivon.

Joosua ja Kaaleb saivat todistuksen omasta arvostaan Jumalan silmissä. He tiesivät, että Israel oli erityinen Jumalalle. Se oli heidän toivorikkaan, voitokkaan henkensä avain. Joosua sanoi: ”Jos Herra on meille suosiollinen, niin hän vie meidät siihen maahan ja antaa sen meille, maan, joka vuotaa maitoa ja mettä”(4 Moos.14:8). Toisin sanoen: ”Koska hän on suosiollinen meille, olemme itse asiassa jo perillä Luvatussa Maassa”.

Daavid sai samanlaisen todistuksen: ”Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun”(Ps.18:19). Jokainen voitokas uskova saa tänä päivänä samanlaisen todistuksen taivaalliselta Isältään: ”Me emme voi lannistua! Kaikki vihollisemme ovat ”helppoja nakkeja” meille, koska me olemme kallisarvoisia Herralle. Hän iloitsee meistä”.

Anna minun osoittaa Jumalan suuri rakkaus Joosuan ja Kaalebin puheessa. Israel oli viettänyt yönsä kapinoiden, piehtaroiden epäuskossa, itkien ikään kuin Jumala olisi hyljännyt heidät. Lopulta he valitsivat johtajan viemään heidät takaisin Egyptiin. Niin Herra lähetti Joosuan ja Kaalebin puhumaan heille: ” Jumala iloitsee teistä huolimatta koko yön sekavuudesta, huolimatta kurjuudestanne ja valituksistanne. Hän johtaa teidät eteenpäin. Älkää pelätkö, olette hänelle kallisarvoisia.”( ks. 4 Moos.14:9).
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.09.2016 09:17

HÄN TOIMII SINUN PUOLESTASI
by David Wilkerson | July 13, 2012

Luuletko, että Herra istuu passiivisena ja antaa paholaisen tehdä sinulle, mitä mielii? Jos Jumala ei toimisi sinun puolestasi, kun tarvitset häntä, hän ei olisi muuta kuin Baal- jumalan kopio.

Elia järjesti varsinaisen näytöksen Baalin profeetoille Karmelin vuorella, johon rakennettiin alttari. Oli määrä selvittää, kuka olisi se Jumala, joka vastaa rukouksiin siinä paikassa. Elia rukoili, että tuli lankeaisi yliluonnollisesti taivaasta alttarilla olevan uhrin päälle. Juuri niin tapahtui.

Ennen kuin se tapahtui Baalin profeetat tanssivat aamusta keskipäivään asti huutaen, rukoillen ja anoen jumalaansa, että tämä vastaisi. ”Mutta ei ääntä, ei vastausta! ”(1 Kun.18:26).

Elia pilkkasi vääriä profeettoja: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää" (1 Kun.18:27). Elia sanoi: ”Missä teidän jumalanne on? Onko hän lomalla? Nukkuuko hän? Varmasti hän on lähtenyt kävelylle?”

Me pilkkaisimme Jumalaa samalla lailla, jos hän ei vastaisi meidän rukouksiimme. Kun rukoilemme, on kysymys hänen kunniastaan. Hän ei halua joutua pilkan kohteeksi, vain koska ei ole vastannut. Raamattu sanoo hänestä: ”Hän ei salli sinun jalkasi horjua, sinun varjelijasi ei torku. Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku”(Ps.121:3-4). Jumala on hereillä kaiken aikaa ja kuulolla, kun me pyydämme häneltä jotakin.

”Lähellä ovat ilkeät vainoojat, jotka ovat kaukana sinun laistasi. Lähellä olet sinä, Herra, ja kaikki sinun käskysi ovat todet”(Ps.119:150- 151).

Tämän kappaleen totuus saattaa muuttaa elämäsi, tuoda sinulle rauhan ja levon, joka on ylempänä kaikkea ennen kokemaasi. Kun näet kerran ymmärrät Jumalan olevan alituiseen lähelläsi, rakastavan sinua ja olevan aina vierelläsi, kaikki pelko ja ahdistus väistyy.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.09.2016 19:50

ERITYINEN AARRE
by David Wilkerson | July 17, 2012

Voimme lukea 4. Mooseksen kirjan luvuissa 13 ja 14, kuinka Israel lähetti kaksitoista vakoojaa tutkimaan Luvattua Maata. Kun he palasivat matkaltaan neljänkymmenen päivän kuluttua, he kylvivät Israelin kansan sydämeen kolme valhetta:

”Siinä maassa on liian monta kansaa ja he ovat liian vahvoja meille!”
”Kaupunkien muurit ovat liian korkeita. Heidän linnoituksensa ovat mahdottomia vallata.”
”Maassa asuu jättiläisiä, emmekä me pärjää heille. Olemme toivottomia, kaikki on lopussa.”

Israelin kansa uskoi nämä valheet, ja he viettivät yönsä epätoivossa. ”Silloin koko kansa alkoi huutaa ja parkua, ja kansa itki sen yön”(4 Moos.14:1). Voitko kuvitella tämän tilanteen? Miltä se on mahtanut kuulostaa? Enemmän kuin kaksi miljoonaa ihmistä itkee, valittaa, katsoen vain omaa heikkouttaan ja kykenemättömyyttään. Ne epäuskon valitushuudot varmasti pommittivat taivasta.

Rakas lukija, Kun katsot nyt tuota näytelmää, voit ehkä kuvitella itsesi sen keskelle. Oletko koskaan viettänyt tuollaista yötä, valittaen ja itkien, koska demonisia valheita on istutettu sisimpääsi? Olet ehkä huutanut Jumalalle: ”Nyt riittää, en pysty kantamaan enempää. Tämä koetus menee liian pitkälle. Nämä hyökkäykset kukistavat minut. En selviä tästä. Olen jo hävinnyt taistelun.”

Paholainen heittää samat kolme valhetta kaikkien Jumalan lasten päälle: “Kiusauksia on liian paljon. Himosi ovat ylitsepääsemättömiä. Olet liian heikko vastustamaan sinun kimppuusi hyökkääviä voimia.”

Jumalan sana silloiselle Israelille kuuluu tänä päivänä myös meille: ”Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun”(2 Moos.19:5).

”Sillä sinä olet Herralle, sinun Jumalallesi, pyhitetty kansa, ja Herra on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on”(5 Moos. 14:2).
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.09.2016 10:13

MIKSI JUMALA VAPAUTTI SINUT AIEMMIN?
by David Wilkerson | July 6, 2012

Daavid kirjoitti: ”Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa ja huusin avuksi Jumalaani; hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, ja minun huutoni hänen edessään kohosi hänen korviinsa… Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä; hän pelasti minut voimallisesta vihollisestani, minun vihamiehistäni, sillä he olivat minua väkevämmät. He hyökkäsivät minun kimppuuni hätäni päivänä, mutta Herra tuli minun tuekseni. Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun. (Ps.18:6, 16- 19).

Rakas pyhä, lepää siinä varmuudessa. että sinua on kohdannut ahdistus vain, koska Jumala on sinuun mielistynyt. ”Sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa"(Hebr.12:6). Sinun ahdistuksesi ovat merkkinä hänen rakkaudestaan.

Sinun pitää myös muistaa se, milloin olet jonkin ongelman edessä. Vastikään luin kappaleen omaa päiväkirjaani, jonka olin kirjoittanut kovan koetuksen keskellä. Kolmen kuukauden ajan kaikki muistiin kirjoitetut kappaleet päättyivät sanoihin: ”Voi, Jumala, koska tämä painajaisuni päättyy?” Sitten lopulta, erään sivun yli oli kirjoitettu suurilla kirjaimilla: ”NYT SE ON OHI. HÄN ON VAPAUTTANUT MINUT!”

Voin rehellisesti sanoa, että olen oppinut enemmän ahdistuksieni kuin hyvien päivien aikana. Menestys ei opeta meitä, mutta ahdistukset opettavat. Albert Schweitzer sanoi: ”Onnella on hyvä terveys, mutta huono muisti.” Ei niin, vaan onnellisuus on sitä varten, että muistaisimme, millä lailla Jumala on kuljettanut meitä.

Kysyn uudestaan: ”Miten suhtaudut ahdistuksiisi? Tuhlaatko ne, ryhtyen epäilijäksi ja valittajaksi? Vai rakennatko uskoasi, tietäen, että Jumala vapauttaa sinut?

Yksi keino kestää läpi nykyisten huoliesi on tämä: Muista, että sinun taivaallinen Isäsi on sinuun mielistynyt. Hänellä on suunnitelma, hän on investoinut sinuun paljon. ”Hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka(Fil.1:6). Sinun Isäsi valmistaa sinusta veteraania hengelliseen sotaan, uskon esimerkkiä ja antaa sinulle luottamusta tähän sukupolveen.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 21.09.2016 10:03

MUISTA, MITÄ JUMALA ON TEHNYT
by David Wilkerson | July 5, 2012

Me olemme taipuvaisia unohtamaan kaikki hyvät asiat, joita Jumala on tehnyt meille. Kun kohtaamme uusia haasteita, usein unohdamme, miten pääsimme aikaisemmista.

Kun Daavid seisoi Goljatin edessä, hän rohkaisi itseään muistelemalla menneitä voittojaan. Hän sanoi Saulille: "Palvelijasi on ollut kaitsemassa isänsä lampaita. Jos leijona tai karhu tuli ja vei lampaan laumasta, niin minä hyökkäsin sen jälkeen, löin sen maahan ja tempasin saaliin sen suusta; ja jos se karkasi minua vastaan, niin minä tartuin sen partaan, löin sen maahan ja tapoin sen. Kun palvelijasi on lyönyt maahan sekä leijonan että karhun, niin tuolle ympärileikkaamattomalle filistealaiselle käy niinkuin niille; sillä hän on häväissyt elävän Jumalan taistelurivejä" (1 Sam.17:34- 36).

Mooses muistutti Israelia kaikista ihmeteoista, joita he olivat nähneet ja varoitti kansaa: ”Ole vain varuillasi ja ota itsestäsi tarkka vaari, ettet unhota, mitä omin silmin olet nähnyt, ja ettei se lähde sinun sydämestäsi koko elinaikanasi, vaan että ilmoitat sen lapsillesi ja lastesi lapsille”(5 Moos.4:9).

Raamattu sanoo Israelin kansasta: ”Eivät he pitäneet Jumalan liittoa…, vaan he unhottivat hänen suuret tekonsa ja hänen ihmeensä, jotka hän heille näytti”(Ps.78:10- 11). Meillä on aivan samanlainen taipumus unohtaa mennyt, kun kohtaamme uuden ahdistuksen tai koetuksen. Silloin sanomme: ”Voi, Jumala tällä kertaa en kestä tätä.” Jumalapa vastaa: ”Katso taaksepäin ja muista minut.”

Jos tarpeen on, pidä päiväkirjaa Jumalan suurista vapahduksista elämässsäsi muistuttamaan itseäsi. Pistä muistiin muutama asia joka ilta, ennen kuin menet nukkumaan. Tee mitä tahansa, että muistaisit kaiken, mitä hän on tehnyt hyväksesi. Kirjoita ylös kaikki sydänsurusi, joista olet päässyt, ja miten hän on auttanut sinut eri tilanteissa. Kun sitten uusia ahdistuksia nousee elämääsi, avaa muistikirjasi ja sano paholaiselle: ”Tällä kertaa et kyllä petä minua. Minun Jumalani on tuonut minut voittoon ennen, ja hän tekee sen uudelleen”!
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.09.2016 10:03

ÄLÄ TUHLAA AHDISTUKSIASI
by David Wilkerson | July 4, 2012

Joudumme lukemaan 4. Mooseksen kirjasta surullisesta esimerkistä, miten ahdistus tuhlataan. Selofhadin viisi tytärtä tuli Mooseksen luo pyytämään perintöosaansa Luvatusta maasta. He kertoivat Moosekselle: "Meidän isämme kuoli erämaassa, mutta hän ei ollut siinä joukossa, joka kävi kapinoimaan Herraa vastaan, Koorahin joukossa, vaan hän kuoli oman syntinsä tähden, eikä hänellä ollut poikia”(4 Moos.27:3). Nämä naiset sanoivat siis: ”Kun toiset nousivat sinua vastaan Koorahin kanssa, meidän isämme ei ollut mukana. Hän ei kapinoinut. Hän kuoli omien syntiensä tähden.”

Viimeinen lause kolahti minuun, kun luin sen: ”Hän kuoli omien syntiensä tähden.” Tämä tarkoittaa, että heidän isänsä näki kaikki uskomattomat ihmeet, Egyptistä vapauttamisen, veden vuotamisen kalliosta, taivaasta tulevan mannan. Silti hän kuoli epäuskoisen sukupolvensa lailla. Vain Joosua ja Kaaleb selvisivät erämaavaelluksesta hengissä.

Ilmeisesti nämä viisi tytärtä olivat syntyneetkin erämaassa ja kasvaneet perheessä, joka oli täynnä vihaa Jumalaa kohtaan. Kaikki Israelin koetukset ja koettelemukset olivat vain kovettaneet heidän isänsä epäuskoisen sydämen. Nämä nuoret naiset kuulivat koko nuoruutensa ajan murinaa, valitusta ja katkeruutta. Aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä alituisia vatsanväänteitä, ei koskaan uskon ja luottamuksen ilmaisuja Jumalaa kohtaan. Näiden naisten täytyi tulla Mooseksen luo sanoen: ”Meidän isämme ei jättänyt meille mitään, ei toivoa, ei omaisuutta, ei todistusta. Hän vietti kaikki neljäkymmentä vuotta valittaen, katkeruudessa, koska elämä oli kovaa. Hän kuoli synnissä, ja koko elämä oli täysin turhaa.”

Kauheata on sanoa tällaista omasta vanhemmastaan. Varoitankin kaikkia vanhempia, jotka nyt lukevat tätä: teidän lapsenne seuraavat teitä, kun olette ahdistuksessa ja teidän reaktioitanne ja käytöstänne. Se vaikuttaa koko heidän elämäänsä. Miten käyttäydytte? Tuhlaatteko ahdistuksenne, ei itseltänne vaan tulevalta polvelta? Toivon, että teidän perillisenne ovat Kristukseen perustuneita, kun he kuulevat teidän sanovan: ”En kyllä pidä tästä ahdistuksesta, mutta Herran nimi olkoon siunattu.”

Tunnen monia uskovia, joista tulee joka ahdistuksen jälkeen entistä katkerampia ja huonotuulisempia. Niiden olisi pitänyt harjoittaa ja sulostuttaa heitä, Jumalan koetusten ilmaista hänen uskollisuuttaan. Sen sijaan näistä ihmisistä on tullut tapa-valittajia, hapannaamoja ja ilkimyksiä. Ihmettelen kovasti, missä heidän uskonsa on, missä heidän luottamuksensa Herraan. Mitähän heidän lapsensakin ajattelevat.

Rakas lukijani, älä tuhlaa ahdistuksiasi. Anna niiden tuottaa sinussa luottamuksen ja uskon suloista tuoksua Herrassasi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.10.2016 15:50

VANKILASSA JEESUKSEN TÄHDEN
by David Wilkerson | July 3, 2012

”Mutta minä tahdon, että te, veljet, tietäisitte, että se, mitä minulle on tapahtunut, on koitunutkin evankeliumin menestykseksi”(Fil. 1:12). Kun Paavali kirjoitti tämän, hän oli vanhahko, erittäin kokenut mies. Kesken kaikkein kovimpia koetuksiaan hän puhui ystäville sydämestään.

Vaeltaessasi Jeesuksen seurassa olet varmaan tuntenut kipua, koetuksia, ahdistuksia. Miten olet toiminut silloin? Mikä on kokemuksisesi summa? Ovatko ahdistukset olleet turhia? Oletko sittenkin oppinut Jumalan rakkaudesta ja uskollisuudesta niiden keskellä?

Olet ehkä sydämen uskova, joka on antanut elämänsä Jeesukselle. Sinulla on taakka maailman hukkuvista ihmisistä. Olet saanut kutsun sielujen pelastamiseen. Niinpä kerrot ystävillesi, että lähdet määrättyyn kaupunkiin todistamaan Jumalan armosta.

Kun saavut sinne, ystävillesi kerrotaan uutinen, ettei Jumala käytäkään sinua. Mikään ei ole sujunut suunnitelmien mukaan. Itse asiassa julistuksesi on kuollut. Ei sinulla ole mitään näytettävää suoristuksistasi huolimatta. Sen sijaan, että olisit herättänyt koko kaupungin, joudutkin vankilaan.

Miten reagoisit, jos kaikki yrityksesi näyttää, kuinka sitoutunut olet, teet työtä ja uhrauksia, olisikin ollut pelkkää tyhjää?

Monet uskovat panisivat suupielet alaspäin. He alkaisivat epäillä Jumalan sanaa heille ja kyseenalaistaa Hengen johdatuksen. Jotkut uskovat kuitenkin vastaisivat kuten Paavali, iloiten siitä, että heidät oli katsottu arvollisiksi kärsimään Kristuksen tähden. Paavali ei yrittänyt ymmärtää ahdistustensa syytä. Hän vastasi niihin ilolla, uskolla ja toivolla, koska hän tiesi, että hänestä koulutettiin Jumalan todistajaa. Hän kirjoitti ystäville vankilasta: ”Minun asiani on keskustelun kohteena koko keisarin palatsissa. Itse asiassa kaikki Roomassa puhuvat siitä, mitä minulle tapahtuu. Minä olen vankilassa Jeesuksen tähden.” Hän oli varmaan aikamoinen näky siellä vankisellissään: juutalainen, pelkkää luuta ja nahkaa, rohkaisemassa jokaista ympärillään olevaa. ”Iloitse ahdistuksistasi. Jumala on uskollinen!”

Paavali ei tuhlannut yhtään ahdistustansa, koska hän tiesi, että jokainen niistä oli Jumalan suunnittelema. Samoin Herra katsoo meitä nähdäkseen, kuinka me käyttäydymme koetustemme keskellä.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.10.2016 13:59

METSÄSTÄJÄ
by David Wilkerson | June 29, 2012

”Sillä porttonaisen tähden menee leipäkakkukin, ja naitu nainen pyydystää kallista sielua” (San.6:26).

Jakeen porttonainen on paholainen. Hän metsästää niitä, jotka ovat Jumalalle kallisarvoisia.

Paholainen yrittää vietellä jokaista, joka isoaa Herraa. Miksi luulet joutuneesi niin moniin koetuksiin? Koko elämäsi ajan sinua on koeteltu, mutta ei siksi, että olisit paha. Ei, vaan siksi, että Saatana tietää, kuinka kallisarvoinen olet Jumalan silmissä. Paholainen tähtääkin tämän elämän jälkeiseen.

Erään julistusmatkani aikana tapasin nuoren miehen, joka oli noita. Itse asiassa hän oli noitaryhmän johtaja. Vaikka nuori mies oli syvästi mukana okkultismissa, hän ei uskonut Saatanan ja hänen demoniensa pystyvän valtaamaan häntä.

Eräänä iltana hän yritti nukahtaa, mutta näki hirveitä, demonisia kasvoja liitelevän makuuhuoneen katossa, vaanien häntä. Kun ne alkoivat kokoontua pilven tavoin ja muodostaa suppiloa, nuori mies tajusi, että ne olivat aikeissa tulla hänen sydämeensä.

Hän oli kauhusta jäykkänä. Sitten hän muisti jotakin lapsuudestaan ja huusi:”Jeesuksen nimessä, lähtekää!” Kaikki demonit katosivat silmänräpäyksessä.

Seuraavana yönä samat vallat tulivat entistä suuremmin joukoin. Kun nuori mies oli mennyt nukkumaan, hän kuuli jyrisevän äänen. Hän katsoi ylös ja näki, että koko huone oli täynnä rumia, kamalia olentoja. Ne alkoivat taas muodostaa suppiloa. Tässä kertaa nuori mies nousi ylös sängystään ja huusi: ”Minä suojaudun Jeesuksen vereen!” Taas kaikki demonit hävisivät.

Nuori mies ajatteli: ”Seuraavan kerran, kun ne tulevat, en mahda niille mitään.” Niin hän soitti eräälle uskovalle ystävälleen ja pyysi tätä mukaansa erääseen minun tilaisuuteeni.

Tilaisuuden aikana nuori noitayhteisön johtaja joutui Pyhän Hengen vaikutuksen alaiseksi. Hän antoi sydämensä Herralle. Hän todisti, että hän muisti kuusivuotiaana antaneensa sydämensä Jeesukselle, vaikka hänen oma kotiväkensä oli taustaltaan okkultistinen. ”Muistan selvästi, kuinka menin talomme takana olevaan metsään ja sanouduin irti okkultismista”, hän sanoi.

Olen nähnyt tämän saman Jumalalle antautuneen sydämen omissa lapsissani ja lastenlapsissani. Itsellänikin oli sellainen sydän jo lapsena. Niinpä tiesin tarkalleen, mistä nuori mies puhui.

Yhtäkkiä lamppu syttyi sisimmässäni. Ymmärsin, miksi paholainen oli yrittänyt päästä tämän nuoren miehen valtiaaksi ja tuhota hänet. Vain siksi, että hän oli kallisarvoinen Jumalalle.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.10.2016 10:28

HYVÄKSY HÄNEN RAKKAUTENSA
by David Wilkerson | June 28, 2012

Ei auta, vaikka miten yrität puhdistaa itseäsi. Jos et usko Jeesuksen pystyvän pelastamaan sinut armossaan, kaikki oma vanhurskautesi on kuin saastainen vaate Jumalan silmissä. Jumala ei voi hyväksyä lihaasi, ei sitä voi edes uudistaa. Kaikki liha on poistettu ristillä, ja nyt uusi ihminen on tullut esiin, Kristus-ihminen ja todellinen usko luottaa siihen, mitä hän teki sinun puolestasi.

Saatat sanoa: ”Minusta on vaikeaa uskoa, että ongelmainen, lankeava uskova voisi olla kalliarvoinen Jumalan silmissä. Varmaan hän inhoaa minua, koska elämäni on niin mullin-mallin. En näytä pääsevän ongelmistani eroon. Uskon kyllä, että hän rakastaa minua. Varmasti hän on pettynyt minuun, koska olen kieltänyt hänet niin usein.”

Koeta nyt ymmärtää: Jesajan ihmeellinen armon profetia(ks. Jes.43:1-5) lausuttiin kansalle, joka oli ryöstetty, saatu loukkuun ja teljetty vankeuteen heidän oman typeryytensä ja epäuskonsa tähden. Juuri tuossa vaiheessa Jumala sanoi heille: ”Nyt, kaikkien virheittenne jälkeen minä tulen tuomaan toivon sanomaa, koska te olette minun omiani.”

En koskaan unohda kipua, jonka koin, kun yksi teini-ikäisistä lapsistani tuli luokseni ja tunnusti: ”Isä, en ole koskaan tuntenut miellyttäneeni sinua. En ole koskaan kokenut olevani sinun rakkautesi arvoinen. Minusta tuntuu, kuin olisin pettänyt sinua koko ikäni. Olet varmaan hyvin pettynyt minuun”.

Nuo sanat satuttivat minua. Otin kyyneleisen lapseni syliini, oma sisimpäni hyvin tuskaisena. Itkin, kun sanoin lapselleni: ”Sinähän olet aina ollut aivan erityinen minulle. Olet ollut silmäteräni. Kun olen pitkillä julistusmatkoilla, ajattelen aina sinua. Silloin koko olemukseni valaistuu. Tietenkin olet tehnyt hupsuja, vääriä juttuja joskus, mutta olen antanut sinulle aina anteeksi. Olit todella pahoillasi. Siksi en koskaan ajatellut sinusta vähempää. Olet minulle pelkkä ilo.”

Tämä on monien uskovien suhde Taivaalliseen Isäänsä. Paholainen on saanut heidät vakuuttuneiksi siitä, että he ovat tuottaneet pettymyksen Jumalalle. Eivät he koskaan voisi miellyttää Jumalaa. Lopulta he eivät enää ota vastaan hänen rakkauttaan ja elävät alituisesti Jumala viha päänsä päällä. Kuinka hirveä tapaa mennä läpi elämänsä, ja kuinka paljon se tuottaa tuskaa Jumalalle, kun hän näkee lastensa elävän sillä tavalla
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.10.2016 12:40

SINÄ OLET HÄNEN OMANSA

by David Wilkerson | June 27, 2012

Korkeassa Veisussa Herra sanoo morsiamelleen: "Kuinka kaunis olet, kuinka suloinen, sinä rakkaus, riemuinesi!” (Kork.v.7:6) Tässä jakeessa on kolme hepreankielen sanaa, jotka ovat synonyymejä, tarkoittavat samaa: kaunis (tarkoittaa ”kallisarvoinen”), mukava (viitaten ”nautintoon”) ja mielistyminen.

Nämä sanat kuvaavat Jeesuksen ajatuksia omasta morsiamestaan hänet nähdessään. Hän sanoo: ”Kuinka kaunis, suloinen ja miellyttävä sinä oletkaan. Olet minulle kallisarvoinen, rakkaani”. Vastauksena morsian kerskuu: ”Minä olen rakkaani oma, ja minuun on hänen halunsa"( jae 10). Tämän jakeen merkitys on: ”Rakkaani juoksee minun perässäni riemuiten. Hän ajaa minua takaa, koska olen niin kallisarvoinen hänelle”.

Näitä samoja ajatuksia löytyy läpi koko psalmien kirjan. ”Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa”(Ps.147:11). ”Sillä Herra on mielistynyt kansaansa, hän kaunistaa nöyrät pelastuksella”(Ps.149:4).

Yritän nyt vakuuttaa sinulle Jumalan mielisuosiota sinua kohtaan, kun sanon: ”Sinä olet kallisarvoinen Herralle!” Silti varmaan ajattelet: ”Onpa mukava, suloinen ajatus.”

Tämä totuus on kuitenkin paljon enemmän kuin vain ihana ajatus. Se on avain sinun vapautumiseesi kaikista sieluasi raastavista koetuksista. Siinä on salaisuus, jonka kautta pääset Jumalan sinulle lupaamaan lepoon. Ennen kuin otat sen vastaan, ennen kuin siitä tulee sydämesi totuuden perusta, et kestä tulevien aikojen pahuutta.

Jesaja sain näyn Herran suuresta mielisuosiosta meitä kohtaan. Hän profetoi Israelille tämän sanan Herralta: ”Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.

Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta”(Jes.43:1-2).

Jesaja ei puhunut kirjaimellisesta tulvasta tai tulesta. Hän puhui siitä, mitä ihmiset joutuivat kokemaan hengellisesti ja ajatusmaailmassaan. He olivat siihen aikaan pakkosiirtolaisuudessa, ja heidän tulvansa olivat koetuksia, heidän tulensa kiusauksia, virrat koettelemuksia. Se kaikki oli paholaisen yritystä tuhota ja hämmentää Jumalan kansaa.

Jesajan sanat olivat sanoma pelkästä armosta Israelia kohtaan. He olivat pakkosiirtolaisuudessa oman typeryytensä ja hölmöilynsä takia eivätkä siksi oikeasti ansainneet mitään. Jumala silti lähetti heille itkevän profeetan, jonka sydän oli särkynyt ja sanoi: ”Jumala haluaa minun kertovan teille, että te olette hänen omansa!”
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Jatkuvia kirjoituksia, kirjojen esittely, ym tuontia