Andrew Murray
Herra Jeesus Kristus on lähetyksen perustaja ja johtaja. jokainen, joka elää oikeassa suhteessa Hänen kanssaan ja pysyy Hänessä, on valmis tuntemaan ja tekemään Hänen tahtonsa. Siinä on yksinkertaisesti kyse siitä, että ollaan riittävän lähellä Häntä, jotta voi kuulla Hänen äänensä.
Ja siinä on kyse siitä, että on niin omistautunut Hänelle ja Hänen rakkaudellensa, että on valmis tekemään kaiken, mitä Hän tahtoo. Kristuksen täysialainen suhde jokaiseen meihin on syvän henkilökohtainen.
Hän on "rakastanut minua ja antanut itsensä alttiiksi minun puolestani" (Gal. 2:20, RK) Minun suhteeni Häneen on täydellisen omakohtainen. Hän antoi itsensä lunnaiksi minun puolestani, ja minä olen Hänen elääkseni Hänelle ja Hänen kunniakseen.
Hän on puhaltanut rakkautensa minun sydämeeni ja minä rakastan Häntä. Hän kertoo minulle, että Hänen ruumiinsa jäsenenä Hän tarvitse minua palvelukseensa ja rakkaudessa minä annan iloisesti itseni Hänelle. Hän ei halua mitään enempää kuin, että kertoisin tästä toisille, ja myös osoittaisin heille todeksi kuinka Hän rakastaa. Ja niin Hän toivoo myös, että osoitamme kuinka Hän tekee meidät kykeneviksi rakastamaan ja kuinka siunattua elämä Hänen rakkaudessan onkaan.
Lähetysongelman jokaiselle uskovalle kuuluva omakohtainen elementti on asetettava ensisijalle. Lähetyssaarnan tai kokouksen on annettava ensimmäinen sija Kristuksen rakkaudelle. Jos kristityt ovat sisäisesti heikossa, kylmässä, maailmalisessa tilassa, tulee ensisijaisen tavoitteen olla se, että odotamme Jumalaa rukouksessa ja uskossa antamaan Pyhän Henkensä johdattamaan meitä Jeesuksen Kristuksen todelliseen palvomiseen.
Se ilmeinen ajan menetys, joka tulee siitä, että ei heti käydä totuttuun lähetystiedottamiseen ja todisteluun, tulee korvautumaan ajan oloon piankin. Heikot uskovaiset, jotka ovat alttiita kuulemaan ja antamaan, tulee nostaa tietoisuuteen ihmeellisestä hengellisestä etuoikeudesta, että he saavat antaa itsensä Kristukselle, jotta voivat elää Hänen valtakunnassaan.
Näitä kristittyjä tulee rohkaista uskomaan, että Herra, joka rakastaa heitä suuresti, arvostaa heidän rakkauttansa ja varustaa heidät niin, että he voivat osoittaa sen Hänelle. Heidän tulee oppia, että Kristuksen kuoleman voitava rakkaus pyytää, ja aivan oikeutetusti, heiltä kokosydämistä palvontaa. Ja että, mitä enemmän he omistautuvat, sitä enemmän tuo rakkaus valtaa heitä.
Me toimimme tietoisesti sen eteen, että voisimme antaa jokaiselle paikan hänen omalle tehtävälleen ja lahjansa käyttämiselle. Mutta samalla tavoin ja vielä tietoisemmin tulee meidän työskennellä, jotta me jokainen saamme tuotua toinen toisemme omakohtaiseen suhteeseen Itsensä Kristuksen kanssa.
Aivan aluksi tämä voi kuulostaa liian korkealentoiselta. Monessa seurakunnassa tämän aikeen vastaanottaminen voi pysyä aika heikkona. Mutta asettukoon pastori ja vastuunkantaja tutkimaan lähetyksen ongelmaa tässä valossa. Asettakoon hän tämän tosiasian niiden ihmisten eteen, joista hän on vastuussa: Teidät on vapautettu olemaan Kristuksen rakkauden todistajia ja sanansaattajia.
Jotta te voisitte olla siihen soveliaita, Hänen rakkautensa on annettu teille ja vuodatettu teidän sydämiinne. Aivan samalla tavoin kuin Hän rakastaa teitä, Hän rakastaa maailmaa. Hän haluaa, että ne, jotka tietävät sen, kertovat sen niille, jotka eivät tiedä.
Hänen rakkautensa teitä kohtaan ja heitä kohtaan, teidän rakkautenne Häntä kohtaan ja heitä, kutsuu teitä lähetystehtävään. Se on teidän korkein etuoikeutenne; se tulee olemaan teidän suurin onnenne ja täyttymyksenne. Niin kuin Kristus antoi itsensä, antakaa tekin itsenne kokonaisesti Hänen rakkautensa työhön.