Herää Herran seurakunta

Herää Herran seurakunta

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.05.2016 21:57

Meidän ajatuksemme ovat suuntautuneet jokapäiväisen elämän haasteisiin ja tavoitteisiin. Meillä on yleensä kiire toimittaa askareitamme ja rientää paikasta toiseen vaatimusten paineessa.

Jeesus kertoi vertauksen suurista juhlista, jonne oli kutsuttu paljon vieraita. Kutsutuilla oli kuitenkin omasta mielestään tärkeämpää tekemistä ihan tavallisten arkielämän asioiden parissa. Kuka oli ostanut pellon, kuka härkiä, joku oli mennyt naimisiin.

Onhan näitä kiireitä. Käsitämmekö me, mitä Jeesus tarkoittaa?

Virressä lauletaan: ”Tulkaa kaikki kotiin, tulkaa, kutsuu itse Jumala.” Mistään vähemmästä ei ole kyse. Jokaista kutsutaan ottamaan vastaan syntien anteeksiantamus Jeesuksen sovitustyön tähden. Eihän kellään voi olla niin kiire tämän ajan asioiden kanssa, ettei halua ottaa Jeesuksen kutsua todesta.

Itse kullekin on annettu lyhyt elämä, jonka aikana on mahdollisuus valmistautua määrättömän pitkää iankaikkisuutta varten. Heprealaiskirjeessä on sanat: ”Pyhä Henki sanoo: ’Jos te tänä päivänä kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne’” (Hepr. 3:7–8).

Jumala meitä auttakoon viettämään enemmän aikaa rukouksessa ja Sanan ääressä! Monesti touhuilemme kuin Jeesuksen ajan Martta moninaisissa tehtävissä, mutta Jeesus sanoi: Maria on valinnut hyvän osan. Hän kuunteli keskittyneesti Mestarin puhetta.

Kaikkea, mitä haluaisimme, emme ehdi tehdä elämämme aikana. Siksi meidän on valittava, mikä on todella tärkeää.

Voiko olla tärkeämpää kuin varmistaa paikkamme Jumalan suurilla illallisilla, jotka kestävät ikuisesti!

Harvojen mielessä näyttää olevan Jeesuksen toisen tulemisen odotus. Yhtä varmasti kuin Hän tuli ensimmäisen kerran tähän maailmaan, Hän tulee myös uudelleen. Näin Jumalan Sana ilmoittaa.

Hänen tulonsa aikaa ei tiedä kuin Jumala yksin. Siksi Jeesus kehottaa vakavasti: Valvokaa! Olkaa valmiit ottamaan vastaan Kunnian Kuningas, Herra Jeesus Kristus!

Raamattu päättyy sanoihin: ”Aamen. Tule, Herra Jeesus! Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.” Jeesuksen armon takia voimme turvallisesti toivottaa Hänet tervetulleeksi.

Vanhassa virressä rukoillaan:

”Käy, Vapahtaja,
avuksi tuo turva haavoistasi!
Tallella pidä nimeni elämänkirjassasi.
Myös minut, Jeesus, lunastit
ja kaikki synnit sovitit,
saan ansioosi luottaa,
saan ansioosi luottaa.”

Jumalan armoa ja rauhaa toivottaen
Meeri Auramo
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!