Tarve on työmiehistä herrasmiesten sijaan

Tarve on työmiehistä herrasmiesten sijaan

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.04.2016 20:20

Silloin hän sanoi opetuslapsillensa: ”Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa. (Mt 9:37, 38.)

Jeesuksen suruntäyteinen sydän etsi lohtua opetuslapsilta, ja hän puhui heille. Hän suri sitä, että työmiehiä oli niin vähän. Niitä, jotka väittivät työskentelevänsä elonkorjuussa, oli monia, mutta todelliset työmiehet olivat harvassa. Lyhteet pilaantuivat.

Kansanjoukot olivat valmiita ottamaan vastaan opetusta, kuten kypsä vehnä odottaa viikatetta, mutta harvat osasivat opettaa heitä, ja mistä löytää useampia opettajia?

Jumala yksin voi lähettää työmiehiä. Omatekoisista sielunpaimenista ei ole mitään hyötyä. Vainiotkin ovat täynnä herrasmiehiä, jotka eivät osaa hoitaa viikatetta. Todelliset elonleikkaajat sitä vastoin ovat harvassa ja laajalla alueella.

Missä ovat opettavat, sielunvoittavat Herran todistajat? Missä ovat ne, jotka kärsivät synnytystuskista kuuntelijoiden pelastamiseksi? Rukoilkaamme elon Herraa, että hän huolehtii elostaan ja lähettäisi työmiehiä. Kysymyksiin: ”Kenet lähetän” tai ”Kuka kulkee edellämme”, kehotettakoon vilpittömiä sydämiä vastaamaan: ”Tässä olen, lähetä minut!”

Charles H. Spurgeon
Valtakunnan Evankeliumi
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Herra haluaa puhua meille!