by David Wilkerson | February 22, 2012
Psalmia 107 on nimitetty "Vanhan Testamentin rakkausjuhlaksi". Sen sanoma on Jumalan sanan rohkaisevimpia niille, jotka tarvitsevat anteeksiantamusta, vapautusta ja rakennusta. Viimeinen jae lupaa lukijalleen ymmärryksen siitä, mitä Jumala todella on: "Joka viisas on, se ottakoon näistä vaarin ja ajatelkoon Herran armotekoja" (Ps.107:43).
"Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti. Niin sanokoot Herran lunastetut, jotka hän on lunastanut ahdistuksen alta ja koonnut pakanamaista, idästä ja lännestä, pohjoisesta ja meren puolelta. He harhailivat erämaassa, autiossa, tiettömässä maassa, löytämättä asuttua kaupunkia. Heidän oli nälkä ja jano, heidän sielunsa nääntyi heissä"(Ps.107: 1-5).
Tämä on kuvaus niistä ihmisistä, jotka kerran tunsivat Herran täyteyden ja saivat kokea elämässään ihmeellisen vapautuksen. Nyt he olivat joutuneet autioon erämaahan, vaeltamaan yksin löytämättä kaupunkia.
"Kaupunki" Vanhassa Testamentissa on aina Siion, joka edustaa Jumalan tosi seurakuntaa. Tänään se tietenkin tarkoittaa Kristuksen todellista ruumista, niitä jotka rukoilevat Hengessä ja totuudessa, mutta eivät voi löytää "kaupunkia". He eivät enää käy kirkossa, koska kieltäytyvät jumalanpalveluksesta minkä hyvänsä ruumiin kanssa. Niin vähän enää löytyy hengellistä todellisuutta, jos ollenkaan.
Todellakin, tänä päivänä nälkäisten uskovien joukot kulkevat seurakunnasta seurakuntaan yrittäen löytää paikkaansa. Lopulta he luopuvat etsimästä hyvää seurakuntaa, koska ovat tulleet siihen tulokseen, ettei sellaista enää ole. Ehkä sanot: "Veli Dave," en pysty löytämään alueeltani Kristus-keskeistä seurakuntaa, jossa etsitään pyhyyttä. En voi löytää "kaupunkia".
Rakas lukija, Jumala on valmistanut ratkaisun. "Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän pelasti heidät heidän ahdistuksistaan. Ja hän ohjasi heidät oikealle tielle, niin että he pääsivät asuttuun kaupunkiin!"(Ps.107:6- 7).
Jumala sanoo: "Minä näytän sinulle ruumiin. Minä ohjaan sinut heidän luokseen." Lepää siinä varmuudessa, että Jeesuksen ruumis on kaikkialla maailmassa. Jos rukoilet häntä, hän johtaa sinut ihmeellisesti samanmielisten uskovien joukkoon.
Auta Herra mua valvomaan Jukka Högbacka