Usko Jeesukseen mielenterveytemme lähde

Usko Jeesukseen mielenterveytemme lähde

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.02.2016 12:23

Annikki Salo

Jumala on pyhä Rakkaus. Tämä on niin kirkas taivaallinen totuus, ettemme voi sitä järjellämme ymmärtää. Siksi Jumala osoitti rakkautensa meille langenneille ihmisille antamalla Jeesuksen syntyä ihmiseksi, kaltaiseksemme.

"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan." (2 Kor. 5:19)

Ihana Jeesus, Vapahtajamme, on sydämemme rakkaus, ja hänen tuntemisensa kautta meillä on kaikki, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan. (2 Piet. 1:3)

Syyllisyydestä anteeksiantamukseen

"Synnin palkka on kuolema" (Room.6:23) Niinpä synnin syyllisyys on sielun pimeyttä, ja se vie elämänilon ja jäytää mielenrauhaa. Sen tähden ihmiset juoksevat huvista toiseen ja elämyksistä yhä hurjempiin kokemuksiin koettaen unohtaa syyllisyytensä. "Mutta jumalattomat ovat kuin kuohuva meri, joka ei voi tyyntyä ja jonka aallot kuohuttavat muraa ja mutaa. Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo minun Jumalani." (Jes. 57:20,21)

"Mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Room. 6:23)Syntien anteeksisaaminen Jeesuksen veressä on ihmeelliisn ja kaikkein tärkein asia ihmiselle.

"Mikä valtava taakka lähti painamasta minua." ihmetteli eräs nuori nainen, kun hän tunnustettuaan syntinsä sai kokea aidon ilon ja vapauden Jeesuksen veren voimassa. Uudestisyntyminen ylhäältä muuttaa ihmisen pimeydestä valkeuteen, saatanan vallasta Jumalan valtakuntaan, ja hän saa perintöosan taivaaassa pyhitettyjen joukossa. Puhtaalla sydämellä on ilo vaeltaa katsoen ihmisiä silmiin ja kohdata heitä Jumalan rakkaudella. Puhdassydämisinä emme pelkää emmekä hätäile, sillä vaellamme Jumalan tahdossa, näemme kaikessa Hänen johdatuksensa ja turvaamme uskossa täysin luottavaisina Hänen armoonsa Jeesuksessa.

Toivottumuudesta kirkkauden toivoon

Synnin syyllisyys vie toivottomuuteen. Ihmiset ovat "ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa" (Ef. 2:12). Ilman iankaikkisen elämän toivoa elämä täällä on näköalatonta ja tarkoituksetonta. ilman toivoa ihminen vain ajautuu turhautuneena päivästä toiseen.

Mutta kun ihminen tulee Jeesuksen luo, saa syntinsä anteeksi ja uudestisyntyy ylhäältä Jumalan lapseksi, hän saa aidon toivon ja ilon elämäänsä. Näin meillä uskovilla on suuri " salaisuuden kirkkaus: Kristus meissä, kirkkauden toivo."( Kol. 1:27)

Jeesus on aina kanssamme kirkkauden toivona, tapahtuu meille mitä tahansa. "Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti."(Hebr. 6:19) Niinpä joka aamu saa herätä sisimmän kiitoslauluun sydämessä rukous: "Tapahtukoon, Isä, Sinun tahtosi tänään kaikessa!" Elämä on mielenkiintoista, ja ilo kuplii mielessä, miten Isä johdattaa tänään.

Kadotuksen pelosta ihanaan taivaspäämäärään

Ilman Jeesusta kuoleman pelko orjuutta ihmistä koko elämän ajan (Hebr. 2:15). Se pelko on todellinen, sillä sielunvihollinen on tullut vain " varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan." (Joh. 10:10) Niinpä pelko raskauttaa elämää, eikä sitä voi millään selittää pois.

Vain Jumalan täydellinen rakkaus Jeesuksessa karkottaa pelon. Siksi Jeesus kutsuu ihmisiä luokseen: "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon." (Matt. 11:28) Kun ihminen saa syntinsä anteeksi Jeesuksen luona ja uudestisyntyy Jumalan lapseksi, hänen sydämessään asuu Jeesus Pyhässä Hengessä. Näin uskovan elämä on "vanhurskautta (eli syyttömyyttä), rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä" (Room. 14:17) Lähdeihmisnä sisimmästämme juoksevat elävän veden virrat, ja saamme olla iloiten Jeesuksen todistajia (Joh. 7: 37,38).

Jeesuksene uskovina olemme täällä vain kauttakulkumatkalla, onnellisna matkalla taivaan kotiin mittaamattoman ihaniin hääjuhliin. " Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus. Ja hän sanoi minulle: 'Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!"' (Ilm. 19:7-9) ja siellä elämme autuaina Jumalan kirkkaudessa iankaikkisesti.

Siksi nyt täällä kerromme aikamme ihmisille, toivottomille synnin orjille Jeesuksesta sanoin, teoin ja koko elämällämme. Jeesus kutsuu sinuakin, lukijani, tähän ihanaan pelastukseen Jeesuksessa!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!