JEESUS ON HYVÄ PAIMEN

JEESUS ON HYVÄ PAIMEN

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.11.2013 17:36

Mirjami Huhtilainen

Raamattu puhuu hyvästä paimenesta, joka menee lammastarhaan ovesta sisälle. Hän kutsuu lampaitaan nimeltä, ja nämä tottelevat hänen ääntään. Hän kulkee edellä, ja lampaat seuraavat häntä.

Jos joku lampaista häviää, hän jättää muut ja menee etsimään kadonnutta lammasta, sillä kaikki lampaat ovat hänelle yhtä rakkaita. Yksikään ei saa jäädä hukkaan.

Hän etsii lampailleen vihreät niityt ja raikkaat lähteet. Jos susi yrittää ryöstää jonkun lampaista, hyvä paimen suojelee niitä. Hyvä paimen tietää, millainen itse kukin lammas on: Arkaa ja hiljaista hän rohkaisee, villiä ja itsepäistä hän opastaa.

Jeesus sanoo: "Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja ne seuraavat minua." Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä. Tämä hyvä paimen on Jeesus. Hän antoi henkensä meidän edestämme ja tahtoo johdattaa meitäkin.

Psalmi 23 Herra on hyvä paimen
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: JEESUS ON HYVÄ PAIMEN

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.03.2019 12:21

Konnakuoro - Matka jatkuu - 11 - Tule kotiin

Aloitankin mietintäni tänä uutena armon aamunamme uskoontulon tärkeydestä, sekä vaikeudestakin niin monille. Laitoin tuon laulun tuohon alkuun ja aina kun sitä kuuntelen, niin ajattelen omia lapsiani, joista yksikään ei enää ole uskossa, vaan maailma on vienyt heidät kaikki etsimään sen (maailman ruhtinaan) tarjontaa sekä nautintoja, joista ei kuitenkaan voi saada kuin vain pientä, hetkellistä nautintoa, joka loppuu/katoaa ja sit on taas turta ja tyhjä, turvatonkin olo. Mutta se, jolla on jo Kristus Jeesus sydämessään, niin sellaisen ei enää tarvitse etsiä maailman lähteistä iloa, rauhaa, fiiliksiäkään, ystäviä, tms. Koska hän on jo löytänyt parhaimman avun, voiman, ilontuojan Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, joka vie kohti ihania ja raikkaita, puhtaita laitumiaan, joissa aina riittää evästä, sekä on turvallista olla ja elää, kun itse Paimen on kanssaan ja varjelee pahasta, sekä parantaakin kun on sairas..Sairas, joko fyysisesti, tai hengeltään.. On niin paljon mielenterveysongelmia, koska Jeesus, Jumalan Poika ei kelpaa, eikä Häntä edes kaivata, etsitä elämäänsä Auttajaksi. Ja kuitenkin, niin juuri, vain Yksin Jeesuksessa on: kaikki apu, voima, rauha myrskyjenkin keskellä sydämessä, sekä terveyskin.

Niin, kuinka raskas voikaan olla äidin sydän, siis uskovan äidin osa, kun lapset, etsivät sitä kaikkea turhuutta, mitä maailma kyllä tarjoaa, mutta jolla ei ole minkäänlaista iankaikkisuus elämää, toivoa, ja joka ei auta pahan päivän tullessa, vaan silloin ne kaikki "ystävätkin" katoavat, kun ei mee heidän mukaansa siihen riettauden ja synnin lähteille juomaan maailman ruhtinaan tarjoamaa "ilolientä, elämää!" Synnistä kun saa vain lyhytaikaista iloa, joka huumaa, mutta joka ei pelasta taivaaseen, päinvastoin, se kaikki vie vain kauemmaksi Herrastaan ja Vapahtajastaan, koska niin monet luulevat ettei uskovan elämässä edes voisi muka olla minkäänlaista iloa, eikä mitään kivaa, mukavaa..Vaan, että se olisi mukamas vain kurjutta ja kuivaa, ilotonta, ja niin kamalan synkkääkin.. :think:

Minä olen itse saanut olla Jeesuksen omana reilun 29v ja voin sanoa sydämestäni, käsi Raamatulla, että; minäkin Luulin ettei uskovan elämä voi edes olla mitään kivaa, mukavaa, vaikka en itse etsinytkään maailman lähteistä sitä iloa, mutta elin uskonnollisuuden valheessa, jossa Luulin jo olevani taivaskelpoinen sellaisenaan ilman mitään muutosta, ilman Jeesuksen tuntemista sen paremmin. Riittihän se, kun tiesin, että on ollut Jeesus ja joka on syntynyt seimeen jouluna ja kuollut ristilläkin, mutta se ei merkinnyt minulle sen enempää, vaan se oli vain pääntietoa, opittuja asioita ja rituaalejakin, mitä sakramentit antoivat ja valheellinen käsitys, että kaikki hyvää elämää elävät pääsevät taivaaseen automaattisesti, ym..

Kunnes Jumala totisesti pysäytteli minua läheisteni kuolemien kautta sekä oman kuoleman rajallakin käymiseni kautta. Olinhan toki ollut Jumalan kutsun alla jo useammankin kerran ja isosiskoni vei minua heng tilaisuuksiinkin kirkon piirissä nuorena ollessani.. Jumala kutsui minua omakseen, mutta kukaan ei osannut kuitenkaan neuvoa minua miten olisin voinut pelastua ja niin se aina jäi..Ratkaisuni jäi tekemättä ja uskonnollisuuteni vain kuin vahvistui, mutta se Ei ollut uskoa, joksi sen Luulin, ja jona sitä aloin jo pitää, vaan se oli sitä valheuskoa, joka ei pelasta yhtäkään ihmistä, vaan se vie vain tuuditautumaan; kuka mihinkin. Joku uskoo lapsikasteen pelastavan, joku kirkkoon kuulumisen pelastavan, joku hyvän elämän, tai uhraamisensa pelastavan taivaaseen.. Mutta mikään noista ei pelasta yhtäkään ihmistä, ehei!

Laitanpa mieleeni nousseen Raamatunpaikan tähän;

Luuk. 9:
24 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.
25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
26 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.

Me toki voimme etsiä rikkauksia ja voimme Luulla, että se riittää mihin nyt uskoo, mutta jos ei ole edes mitään halua muutokseen, muuttua, niin aivan turhaa on silloin kaikki muukin touhuaminen ja yrittäminen, asioiden hengellistäminen, tms.. Koska Vain YKSIN Jeesuksessa Kristuksessamme On; Elämä ja Pelastus, Turvaverkko, Kallio, Apu sekä lohdutus ja Pyhän Henkensä johdatus, ohjaus, jolla saa seistä myrskyisenäkin päivänä kaatumatta, romahtamatta, tms.. Saatko sitä kokea maailman turuilla, tai uskonnollisuudessasi? :???: En muuten usko, koska olen sen itsekin kokeillut aikoinaan ja eipä ollut mitään turvaa, vaan ja vain pelkkää pelkoa ja turvattomuutta, ja silloin ei saa edes lähimmiltäänkään tarvittavaa apua.. Vaan kaikki kuin kaatuu, romahtaa ja on vain synkkää, epätoivoakin..

Toivonsäde löytyy ainoastaan, alkamalla etsiä todellista muutosta elämässäsi, sekä huutamalla Apua siltä Ainoalta, joka yksin voi muuttaa ihmisen elämän saunnan, tavat, sekä sydämenkin aivan uudeksi ja erilaiseksi. Se ei toki tapahdu sormia näpsäyttämällä, vaan olemme kaikki, uskovinakin oppipoikia ja tyttöjä viimeisen hengen vetoomme asti, mutta mikä ihaninta, niin Hänessä, Jeesuksessamme, Hänen nimessään ja ristinverensä voitto voimassa on syntien anteeksianto, sekä pelastus, muutos ja se Rauha ja lepo joka saa kuin laskeutua pieneen sydämeen, sekä tietenkin: luottamus Jumalaan ja Hänen läsnäoloonsa, apuunsa; tuli eteesi sitten mitä tahansa, sillä niin pientä, isoa, vaikeaa, turhaa asiaa ei olekaan elämässäsi, jossa et saisi apua ja voisi rohkeasti pyytää Herraa Jeesusta auttamaan, tai koskettamaan sinua, ..

Se on Valinta, minkä meistä jokainen jo uskossa oleva on Päättänyt tehdä ja sinäkin voit sen tehdä juuri tänä armon päivänä, koska kukaan ei tiedä edes, että: onko edes enää huomista. Ja niin kuin saatana valehtelee, ettei ole mitään hätää, niin se tietää, kun saa sinut tai minut uskomaan valheisiinsa, niin se saa meidät pois samalla ristin luota rukoilemasta, lukemasta Raamattua, ja jätämme uskovien yhteydenkin, koska se valehtelee, ettei niitä em asioita edes välttämättä tarvita uskossa elämiseemme. Älä usko sitä, sinäkään jo uskossa oleva kanssamatkaajani, vaan tartu sitä lujemmin siihen, mitä Raamattu opettaa, joka On Jumalan Hengen puhetta juuri minulle, sinulle, kaikille.. Ja etsitään vain sitä, mikä on Jumalamme tahto, eikä enää sitä mikä on meidän omaa tahtoamme vain ja joka voi jopa viedä pois pelastuksen ihanuudesta, ylösnousemus kokemusksestammekin ja käy pian kuin Jeesus sanoo ikävästi maailmaan tai omaan tahtoonsa rakastuneille, jotka Luulevat pääsevänsä myöskin taivaan porteista sisään.. Mutta ei sitten pääsekään..MATTEUKSEN EVANKELIUMI 25:1-13

Huuda; Jeesus auta, Pelasta ja Hän kuulee aina avunhuudot/pyynnöt sekä rientää auttamaan, pelastamaan, antamaan synnit anteeksi, kun niitä vain häneltä tahdomme anteeksi pyytää. Koska Hän Rakastaa Sinua niin paljon, että Hän kärsi Golgatan keskimmäisellä ristinpuulla sinun, minun, meidän kaikkien syntiemme tähden, jotta meillä olisi toivo ja elämä yksin Hänessä ja Hänen kauttaan, hänen pyhässä Nimessään, sekä veressään: anteeksianto ja puhdistus, uusi sydän, joka iloitsee Herrastaan, kun saa katsoa Hänen rakastaviin ja armahtaviin silmiinsä, joissa ei koskaan ole syytöstä, on vain sääliä ja rakkautta. :thumbup: :D

Tämä laulu vielä lopuksi: Exit, Hymni
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!