JUMALA EI SYYLLISTÄ SAIRASTA IIHMISTÄ

JUMALA EI SYYLLISTÄ SAIRASTA IIHMISTÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.10.2014 11:44

Hannes Vehviläinen

Jeesus ei koskaan syylistänyt sairaita ihmisiä. Hän jaksoi aina rakastaa heitä.

Joskus joku armolahjoillaan palveleva henkilö on syyllistänyt sairasta, että tällä ei ole uskoa tai että hän on syyllinen sairauteensa. Tällainen ei perustu Raamatun Sanaan. Jeesus rakasti sairaita ihmisiä.

"Ja eräs mies, Lasarus, Betaniasta, Marian ja hänen sisarensa Martan kylästä, oli sairaana. Ja tämä Maria oli se, joka hajuvoiteella voiteli Herran ja pyyhki hiuksillaan hänen jalkansa; ja Lasarus, joka sairasti, oli hänen veljensä. Niin sisaret lähettivät Jeesukselle tämän sanan: "Herra, katso, se, joka on sinulle rakas, sairastaa". Mutta sen kuultuaan Jeesus sanoi: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi, vaan Jumalan kunniaksi, että Jumalan Poika sen kautta kirkastuisi". Ja Jeesus rakasti Marttaa ja hänen sisartaan ja Lasarusta."(Joh. 11:1-5)

Tasapuolinen rakkaus

Jeesus rakasti sairastavaa Lasarusta. Hän rakasti työtä tekevää Marttaa, joka hääri palvelustoimissa. Hän rakasti Mariaa, joka istui Jeesuksen jalkojen juuressa kuuntelemassa Jeesuksen puhetta. Lasarus oli sairas eikä kyennyt sellaisena mihinkään, mutta tasapuolisesti Jeesus rakasti häntäkin.

Tämä on syvä lohdutus sairastavalle ihmiselle, jolla on omantunnon tuskia. Toiset ovat moittineet häntä, että hänellä ei ole riittävästi uskoa Jumalan parantavaan voimaan. Jeesus rakastaa koko sydämensä voimalla sairasta ihmistä yhtä paljon kuin kaikkia muitakin.

Kun sairasvuoteella tietää Jeesuksen rakastavan aivan samoin kuin aikaisemminkin menestyksen päivinä, se tuo sydämeen toivon ja levon. Vaikka ei ole voimaa mihinkään suorituksiin, Jeesus jaksaa pitää huolta.

Hyljittyjen auttaja

"Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea. Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?" Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki." (Joh. 9:1-3)

Jumala, on rakkauden ja rakkauden tekojen Jumala. Jeesus osoitti sekä opetuslapsilleen että fariseuksille, että hän rakastaa ja auttaa kärsiviä ja muiden hylkimiä ihmisiä.

Jeesus jatkoi: "Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä." (jae 4)

Rakastavan Jumaaln teot ovat aina lohdutavia, auttavia ja parantavia tekoja. Hänestä sanotaan: "Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi."(Joh. 3:17)

Edelleenkään Jeesus ei tuomitse vaan tahtoo auttaa.

Lähimmäisenrakkaus

"... ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä." (Ilm. 1:5)

Jeesuksen veri ja hänen rakkautensa kuuluvat yhteen. Rakastava Jeesus parantaa haavojensa kautta. Rakkaus päästää syyllisyydestä ja siteistä ja antaa synnit anteeksi. Elämämme olosuhteet eivät voi sammuttaa Jeesuksen rakkautta meitä kohtaan.

Jos jollakulla on syyttävä, tuomitseva mieli sairastavaan lähimmäiseen, hän ei tunne Jumalan rakkauden ja armon suuruutta omassa sydämessään. Kun sen oppii tuntemaan, sama rakkaus välittyy ontuvaan ja sairaaseen ystävään.

Jeesuksen lähetttämä sana parantaa

Kun Jeesus antaa palvelijalleen sanoman jonkun parantumisesta, se tapahtuu. "Ja kun hän saapui Kapernaumiin, tuli hänen tykönsä sadanpäämies ja rukoili häntä. "Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; vaan sano ainoastaan sana, niin minun palvelijani paranee. Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen, ja minulla on sotamiehiä käskyni alaisina, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."

Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: 'Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.' Ja Jeesus sanoi sadanpäämiehelle: "Mene. Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtukoon." Ja palvelija parani sillä hetkellä." (Matt. 8:5,8-10,13)

Parantava voima oli muutamassa Jeesuksen sanassa. Parantava sana antoi välittömästi uskoa ja terveyttä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: JUMALA EI SYYLLISTÄ SAIRASTA IIHMISTÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.01.2015 22:37

Tasapuolinen rakkaus

Jeesus rakasti sairastavaa Lasarusta. Hän rakasti työtä tekevää Marttaa, joka hääri palvelustoimissa. Hän rakasti Mariaa, joka istui Jeesuksen jalkojen juuressa kuuntelemassa Jeesuksen puhetta. Lasarus oli sairas eikä kyennyt sellaisena mihinkään, mutta tasapuolisesti Jeesus rakasti häntäkin.

Tämä on syvä lohdutus sairastavalle ihmiselle, jolla on omantunnon tuskia. Toiset ovat moittineet häntä, että hänellä ei ole riittävästi uskoa Jumalan parantavaan voimaan. Jeesus rakastaa koko sydämensä voimalla sairasta ihmistä yhtä paljon kuin kaikkia muitakin.

Kun sairasvuoteella tietää Jeesuksen rakastavan aivan samoin kuin aikaisemminkin menestyksen päivinä, se tuo sydämeen toivon ja levon. Vaikka ei ole voimaa mihinkään suorituksiin, Jeesus jaksaa pitää huolta.

Niinpä, kuinka monet kuin syyllistetään sairautensa vuoksi? Aivan liian monet ja jos on arka, heikko, väsynyt, tms.. Niin sellaisen ihmisen on erittäin vaikeaa sulattaa tai edes ymmärtää näitä näsäviisaita, jotka aukovat suutaan ja syyttävät sairasta synneistään, koska hän sairastaa.. :roll:

Kyllä minuakin on syytetty synneistäni kun sairastan, mutta minäpä en enään usko heitä, koska uskon sairauksieni olevan vain; koetusta ja hiomista, nöyrtymistä, lihan tahdon kuolettamista ja osata olla myöskin toisen sairaan rinnalla, sekä kuunnella ja välittää.. Ja jos mahdollista niin tukea ja rohkaistakin häntä jaksamaan ja katsomaan vain yksin Jeesukseen, ei enään sairauksiinsa..Pysymään puhdistuslähteellä ja pitämään tilivälit lyhyinä Herransa kanssa sekä: lähimmäistensä kanssa myöskin. :wink:

Jeesus Kristus ei koskaan syyttänyt sairaita, eikä syytä edelleenkään se on satavarmaa. Eikä kenenkään pitäisi ajatella sairauden tai sairauksien olevan synnin syytä, vaan se voi olla jopa ihan uskonkasvun takia ja kun itse sairastaa, niin vain sellainen osaa mennä toisen sairaan rinnalle ja ymmärtää. Ei terveet taho ymmärtää kipujen määrää, tai unettomia öitä, tai.. :shifty:

Minulla on monia sairauksia ja tuntuu että ne vain tuplaantuu, mutta jotain olen oppinut näiden vuosikymmenten aikana ja se on tämä, että: Voin ja saan mennä Jeesukseni vastaanotolle vaikka sata kertaa päivässä ja aina saan ystävällisen vastaanoton ja ymmärrystä, hoitoa, lohdutusta, sekä rohkaisevaa puhetta, joka auttaa jaksamaan eteenkinpäinkin..

En oikein enään jaksa rukoilla parantumista, vaan: Vain saada voimaa kestää kivut sekä jaksaa olla levosta käsin omansa ja valonaan..Enhän minä pysty nykyään juurikaan mitään oikein enään tekemään (työtä) mutta se mitä pystyn, niin siitä haluan iloita ja kiittää Jumalaa. Ja tiedän, ettei Jeesus syytä minua, vaan hän rakastaa minua tällaisenani. Hän antaa suuhuni vartijan ja sydämelleni laskee rauhansa ja jalkoihini voiman koittaa jaksaa liikkua edes pikkasenkin ulkona..Joka on ollut minulle aina tosi tärkeetä, siis päästä ulos käveleen, tms..

Ja jos se on Herran tahto, niin voihan hän toki parantaakin ja olenkin saanut kokea monia tosi ihmeellisiä parantumisia, joissa Jumala on ilmestynyt kuin yllättäen minut ja lääkäritkin.. Mutta juosta joidenkin käsien alla rukoillen/pyytäen rukousta parantumista, niin siihen mua ei enään saa, se on kokeiltu ja nähty mikä voima saattaa rukoilijassa/julistajassa jopa toimia ja olla ja on vaarana saada itsekin se väärä henki/voima. Ei kiitos!

Nyt ei näytetä enään välitettävän Evankeliumin julistuksesta ja sen tärkeydestä, vaan parantamis poppamiehet ja naiset valtaavat saleja ja kirkkoja, seurakuntia..Ja ihmiset juoksee niiden käsien alla pyytäen ja odottaen parantumista. Joku kaatua kupsahtaa permantoon, toki takana olevien tukijoiden auttamana.. Mutta se on monien mielestä vain oikeaa toimintaa ja jos ei parane, niin tulee vihjalua; "Mietippä mitä syntiä oot tehny kun et parane?" Tai joku on alttarilla rukoilemassa jonkun puolesta niin koko sali saa kuulla mitä vaivoja sillä ihmisellä on, kun ei osata hallita äänijänteitään, siis rukoilija ei osaa.. :oops:

Monenlaista oon jo kerinnyt nähdä ja kuulla, kokeakin, mutta sanon yhä lujemmin; Jos se on Heran tahto, että paranet, niin hän kyllä parantaa siellä kotonakin ja penkissä. En usko rukousjonoihin..Se on kuin teatterimeininkiä ja sielulliset saa toki siitä jotain, mutta tarvitaanko niitä, siis rukousjonoja? Minusta ei tarvita, vaan tarvitaan nöyrää mieltä ja halua totella Sanaa, sekä halua muuttua joka hetki ja päivä, suostua jopa kärsimäänkin jos se on Herran tahto ja sen kautta hän tahtoo jotain meille kuin opettaa..Mutta koskaan hän ei syytä, moiti, mollaa, tuomaroi, ei! Vaan hän rakastaa ja säälien, sekä hellästi hän, Jeesus katsoo juuri sinua joka sairastat ja tulee viereesi, ottaa syliinsä, ja saat itkeä kipusi siinä verisen ristin juurella ja siitä ei ole mitään kiirettä koskaan pois..Siinä on paras paikka kurjan ihmislapsen..

Ps. 147:3 Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: JUMALA EI SYYLLISTÄ SAIRASTA IIHMISTÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.01.2016 18:35

Sairas ihminen ei kaipaa nuhtelua synnistä, jossa mukamas elää, kun on niin sairas. Sairas ei myöskään tarvitse välttämättä mitään rukousjonoa ja käsien päälle panemistakaan, varsinkaan jos, se siunaaja itse elää tietoisessa lepsuudessa ja hyväksyen vääriä asioita omaan ja yleensäkin uskovan elämään.

Sairas ihminen tarvitsee tukiverkkoa, tukijoita, ymmärtävää kohtaamista, rakkautta ja kokemusta saada olla arvokas ja tärkeä, rakastettukin ihmisenä, vaikka sairastaakin. Hän tarvitsee itsetuntonsa kohottamista, ei maahan painamista. Ja rukousta, sekä rohkaisua: ei panettelua ja syytöksiä.

Jumala tuntee jokaisen sairastavan ihmisen, oli hän sitten jo uskossa, tai sitten ei. Jumala ei mollaa ja tuomaroi sairasta ihmistä, mutta hän kyllä aika varmasti kutsuu ihmistä rukoukseen ja jutteleen asioistaan Jeesuksen kanssa. Jeesushan on välimies ja Isä, Jumala on antanut hänelle kaiken vallan.. Joh. 5:19-

Tärkeintähän ei sittenkään ole parantuminen, vaan: saada olla pelastettujen joukossa, kun Jeesus tulee noutamaan omansa pois taivaan kotiin, jossa saa elää ikuisesti, ilman kipuja, itkuja, murheita, tms.. Herra Jeesus antaa kyllä omilleen voiman jaksaa ja kestää, sekä neuvoo Pyhän Henkensä kautta siinä, miten voi itsekin helpottaa omaa elämän laatuaan, jotta jaksaa kilvoitella perille asti. :thumbup:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesus Kristus; Ainoa Auttajamme ja Parantajamme!