David Wilkersonin kirjoituksia

Pitkiä kirjoituksia, kirjojen esittelyä, ym..

Re: David Wilkersonin kirjoituksia

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.12.2015 13:58

MEIDÄN YLIMMÄINEN PAPPIMME
by David Wilkerson | April 24, 2012

Isä Jumala asetti Poikansa meidän Ylimmäiseksi Papiksemme. Jeesus on nyt kirkkaudessa, ihmisenä ja Jumalana, meidän puolestamme. Hänet on puettu ylimmäisen papin vaatteisiin ja seisoo Isän edessä rukoillen meidän puolestamme, juuri nytkin, tätä kirjoitettaessa.

Epäilemättä Isälle tuottaa suurta mielihyvää saada pitää Poikaansa istumassa oikealla puolellaan. Raamattu ei sano, että Jeesus olisi noussut taivaaseen Isänsä takia. Se ei myöskään väitä, että hän olisi noussut taivaaseen saadakseen takaisin kunniansa. Ei, Raamattu sanoo, että Kristus nousi taivaaseen meidän takiamme, ylimmäisenä pappina: "Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkein pyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme" (Heb.9:24).

Johannes sai nähdä pilkahduksen Jeesuksesta, toimittamassa ylimmäispapillista palvelustaan meidän puolestamme, kirkkaudessa. Hän kirjoittaa, että Jeesus ilmestyi seitsemän lampunjalan (hänen seurakuntansa) keskelle ja hän palveli näitä yllään erityinen vaate:"... pitkäliepeinen viitta ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetty"(Ilm. 1:13).

Vanhassa Testamentissa Jumala antoi kuvauksen ylimmäisen papin tehtävästä (2 Moos .30). Kaikki, mitä hän teki, edusti Jeesuksen virkaa kirkkaudessa.

Ilmestysmajassa oli esirippu Pyhän ja Kaikkein pyhimmän välillä. Aivan Kaikkein pyhimmän ovella oli kullasta valmistettu alttari, puolentoista metrin korkuinen ja neljänkymmenenviiden sentin kokoisen neliön muotoinen. Suitsutus pantiin tälle alttarille ja sitä poltettiin koko ajan.

Ylimmäisen papin oli määrä pitää huolta lampuista ja lampunsydämistä. Joka aamu, kun hän meni Pyhään sytyttämään niitä, hän pani alttarille suitsutusta. Sillä piti olla aina palavia hiiliä, niin ettei tuli koskaan sammuisi. Suitsutus merkitsee Raamatussa rukousta ja alati palava suitsutus alttarilla Pyhässä edustaa Jeesuksen rukouksia, kun hän oli maan päällä.

Ei kulunut päivääkään, ettei Jeesus rukoillut opetuslastensa puolesta. "Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille,.... Minä rukoilen heidän edestänsä,.... varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut"(Joh. 17:8 -11).

Jeesus rukoili jatkuvasti, aamulla ja illalla, oikeastaan, Jeesus sanoi, ettei hän tee mitään kuulematta sitä ensin Isältään, rukouksessa.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.12.2015 11:36

ARMOLLINEN YLIMMÄINEN PAPPIMME
by David Wilkerson | April 20, 2012

Rakas lukija, mitä oletkin käymässä läpi, Jeesus on vaeltanut sinun saappaissasi ja se tekee hänestä armollisen ylimmäisen papin. Ei sinun tarvitse kertoa hänelle kaikkia kipujasi. Hän tietää kaiken, koska hän on kokenut sen itse. "Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä"(Heb 4:15).

Kuvittele arvokasta, huolestunutta miestä, joka on joutunut suureen kiusaukseen. Hän on tehnyt karkean synnin Jumalaa vastaan ja tuntee sydämensä nyt kylmenevän. Hän ajattelee: "En pysty siihen Olen liian heikko ja Saatana heittää koko helvetin voiman minua vastaan. Vaikka olenkin langennut usein kiusauksiin, rakastan kuitenkin Jeesusta. Voi Herra, tahdon päästä vapaaksi ja puhdistua."

Mies on uupunut, lannistunut ja paholainen seisoo hänen vierellään syyttäen häntä: "Hän lankesi syntiin, Jumala. Hän ei pysty voittamaan kiusausta. Hänen vaatteensa ovat likaantuneet, saastaiset."

Mutta Puolustaja astuu miehen ja hänen syyttäjänsä väliin: "Isä, tiedän, mitä tämän miehen elämässä on juuri nyt. Paholainen ajoi myös minut erämaahan ja kiusasi minua kovasti. Oli kiusauksessa langeta jumalanpilkkaan, langeta maahan ja kumartaa Saatanaa. Tiedän. mistä kiusauksessa on kyse ja tunnen tämän miehen sydämen. Hänessä on vielä uskon kipinä ja rakkauden hiillos sydämessä minua kohtaan."

"Isä, katso häntä vanhurskauden silmin minun lävitseni. Päästä hänet pimeyden ja pahan vallasta. Haluan, että hyväksyt hänet, annat hänelle anteeksi, eheytät hänet ja annat hänelle voiman korkeudesta vastustaa pahaa. Rukoilen hänelle vapahdusta."

Seuraavana päivänä tämä mies ottaa esiin Raamattunsa ja lukee siitä voimallisen totuuden, jota ei ollut huomannut koskaan ennen. Hän lankeaa polvilleen, ja Jumala tuo hänelle vapahduksen, koska Ylimmäinen pappimme on rukoillut.

Puolustaja tuntee sinun osoitteesi. Hän on laskenut pääsi hiuksetkin. Hän tietää jokaisen ajatuksesi, tuntee kipusi, kuulee jokaisen rukouksesi. Niin, rakas lukija, rohkaistu, sillä Jeesus rukoilee puolestasi.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.12.2015 15:29

PYRI LÄHEMMÄKSI HÄNTÄ
by David Wilkerson | April 13, 2012

Todellisen, pelastavan uskon voimakkain tuntomerkki on halu pyrkiä lähemmäksi Jeesusta. "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö"(1 Piet. 3:18).

Miksi Jeesus kärsi ja kuoli? Miksi hän ansaitsi meidän vanhurskauttamisemme? Miksi hänen täydellinen vanhurskautensa luetaan meidän hyväksemme? Siksi, että hän voisi tuoda meidät Jumalan luo. Kaikessa on kyse läheisestä suhteesta Isän kanssa.

Kun Aatami lankesi syntiin, hän menetti kaikkein arvokkaimman asian, mitä kukaan mies tai nainen voisi omistaa: yhteyden Jumalan kanssa. Synti ajoi Aatamin pois läheisestä suhteesta Isään, siksi hän piiloutui Jumalalta. Siitä lähtien ihmisen langetessa syntiin, hänellä on taipumus juosta pakoon ja piiloutua aivan, niin kuin hänen esi-isänsä Aatami teki.

Jumala vihaa syntiä, koska se ryöstää meidät hänen yhteydestään. Hän loi meidät yhteyteen itsensä kanssa. Hän kaipaa tätä yhteyttä niin kovasti, että lähetti oman Poikansa kuolemaan ristillä, jotta voisi vanhurskauttaa meidät ja repiä alas väliseinän, joka esti tämän yhteyden.

Vanhurskautuksen voima on siinä, että se aukaisi tien takaisin Jumalan alkuperäiseen tarkoitukseen ihmisen luomisessa, yhteyteen Isän kanssa.

Nykyinen maailma on täynnä pahuutta, herjausta, saatanallisia valheita, viettelyksiä, syyllisyyttä, pelkoa ja tuomiota Saatana on keksinyt nämä, jotta me tuntisimme itsemme arvottomiksi tulemaan Jumalan yhteyteen. Paholainen haluaisi meidän piiloutuvan, niin kuin Aatami teki, jotta emme voisi olla Jumalan yhteydessä.

Meidät on vapahdettu siitä. Meillä on oikeus Jumalan yhteyteen, kutsu hänen valtaistuimensa eteen, koska olemme täydellisen vanhurskautettuja hänen edessään. Jumala kutsuu meitä armon istuimen eteen, koska olemme hänen mielestään pyhiä Kristuksessa. Meidän syntimme on veren alla, anteeksiannettu, ja nyt meillä on oikeus hänen pyhyyteensä.

Rakas lukija, Jeesus ei kuollut vain saattaakseen sinut paratiisiin. Hän kuoli, että voisit elää joka päivä ihanassa, läheisessä yhteydessä Isään.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 30.12.2015 12:16

JUMALALLA ON RAJATTOMAT LÄHTEET
by Gary Wilkerson | April 16, 2012

Aviomiehen kuoltua leskirouva-parka jäi pelottavaan tilanteeseen kahden lapsen huoltajaksi. Kun hän ei selvinnyt maksuistaan, hän joutui velkojien hampaisiin.

Nainen oli epätoivoinen ja meni pyytämään profeetta Elisalta apua: "Eräs nainen, profeetanoppilaan vaimo, huusi Elisalle sanoen: 'Minun mieheni, sinun palvelijasi, kuoli, ja sinä tiedät, että palvelijasi oli herraapelkääväinen mies. Nyt velkoja tulee ottamaan minun molemmat poikani orjikseen' " (2 Kun. 4:1).

On tosiasia, että Jumala käyttää meidän ongelmiamme oman nimensä kirkastamiseen. Siitä syystä oma Jumala-kertomuksemme saattaa olla muotoutunut kivun tai myöhästyksen kautta. Joka kymmenes amerikkalainen on työtön ja muutkin ovat saaneet kestää palkkojen leikkauksia. Monen kodin aviopuolisot tekevät kahta työtä, jotteivät menettäisi kaikkea omaisuuttaan.

Olet ehkä oman kriisisi aikana miettinyt: "Jollei pian tule näköpiiriin ulospääsyä, en jaksa enää. Tarvitsen ihmeen säilyäkseni hengissä." Näitä ajatuksia kulki varmaan kertomuksemme leskenkin mielessä.

Elisa kysyi häneltä: "Mitä minä voin tehdä sinun hyväksesi? Sano minulle, mitä sinulla on talossasi" (2 Kun. 4:2). Hän ei käskenyt vaimon myydä arvoesineitään, sillä hänellä ei ollut mitään arvokasta. Elisa sanoi oikeastaan: "Jumala voi kohdata sinut juuri sellaisena kuin olet. Jos sinulla on uskoa, hän voi moninkertaistaa pienimmänkin asian, mitä sinulla on."

Leski vastasi: "Minulla ei ole muuta kuin astia öljyä". Tiedämme Raamatusta, että öljy edustaa Jumalan siunausta ja huolenpitoa. Tässä kohden Elisa antoi vaimolle tosi kummallisen ohjeen: "Mene ja lainaa itsellesi astioita kylästä, kaikilta naapureiltasi, tyhjiä astioita, tarpeeksi paljon"(2 Kun. 4:3).

Hän teki profeetan neuvon mukaan. Sitten Elisa sanoi: "Mene sitten sisään, sulje ovi jälkeesi ja poikiesi jälkeen ja kaada kaikkiin niihin astioihin. Ja aina kun astia on täysi, nosta se syrjään" (2 Kun. 4:4). Toisen kerran hän seurasi Elisan sanaa. Kun hän kaatoi öljyä omasta astiastaan, se täytti lainatun astian. Sama tapahtui uudestaan, ja uusi lainattu astia täyttyi. Sama tapahtui seuraavan astiankin kohdalla. Ja seuraavan. Öljyä näytti riittävän loputtomiin!

Kertomuksen ydin on tässä: Kun Jumala sanoo meille, että hän pystyy huolehtimaan meidän tarpeistamme, ei ole kyse pienistä määristä. Jumalalla on kaikki, mitä me tarvitsemme. Hänen kykynsä täyttää meidän tarpeemme on rajaton.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.01.2016 14:34

SELVEMPI NÄKY KRISTUKSESTA
by David Wilkerson | April 3, 2012

Danielin kirja mainitsee useita etuja niille, joiden sydän on katuvainen. Tosiaankin kaikille, jotka tunnustavat syntinsä ,Jumala tekee ihmeitä. Yksi sellainen etu on uusi ja selvempi näky Jeesuksesta. Lue, mitä Danielille tapahtui sen jälkeen, kun hän oli tehnyt parannusta Danielin 9. luvussa:

"Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla. Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina. Ja minä, Daniel, yksin näin sen näyn, mutta miehet, jotka olivat minun kanssani, eivät näkyä nähneet; kuitenkin valtasi heidät suuri pelko, ja he pakenivat ja lymysivät"(Dan.10:5-7).

Kenet luulet Danielin nähneen tässä näyssä? Jeesuksen tietenkin! Minkä ihmeellisen siunauksen Pyhä Henki avasikaan Danielille tässä näyssä, kun hän tunnusti syntinsä. Hänelle annettiin selvempi näky Kristuksesta kaikessa kirkkaudessaan!

Yritä ymmärtää, ettei Daniel pyytänyt näkyä. Hän teki parannusta, eli tunnusti ja katui syntejään. Jeesus itse tuli Danielin luo näyssä. Hän sen vaikutti. Kun me näet teemme parannusta ja selvitämme asiamme Jumalan ja toisten ihmisten kanssa, meidän ei tarvitse odottaa ilmestystä. Jeesus ilmaisee itsensä meille.

Danielilla oli ystäviä, jotka olivat myös jumalaa pelkääviä, koska hän seurusteli vain hurskaiden kanssa. Kuitenkin Raamattu kertoo meille, etteivät muut nähneet näkyä: "Ja minä, Daniel, yksin näin sen näyn, mutta miehet, jotka olivat minun kanssani, eivät näkyä nähneet; kuitenkin valtasi heidät suuri pelko, ja he pakenivat ja lymysivät. Ja minä jäin yksin"(Dan 10:7-8).

Todella katuvaisen sydämen ei tarvitse koskaan piiloutua Herralta, koska sillä ei enää ole tuomion pelkoa. Jos tunnustat syntisi Jumalan mielen mukaisessa murheessa ja kadut, voit katsoa luottavasti Mestarin kasvoihin. Sinun ei tarvitse säikkyä pelosta, kun kuulet moitteen jyrisevän sanan, koska saat nähdä Kristuksen hänen kirkkaudessaan.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.01.2016 14:01

TODELLINEN ARMO
by David Wilkerson | April 11, 2012

Todellisen armon saarnan ydin on tässä: ei sallivaa evankeliumia, vaan pyhyyden opettamista.

"Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä"(Tiit 2:11- 13).

Paavalin mukaan emme vaella armon alla, ennen kuin olemme päässeet vapaiksi maailman vääristyneisyydestä. Jos emme yritäkään viettää jumalista ja vanhurskasta elämää Pyhän Hengen voimassa, odottaen Herramme paluuta joka valveilla olon hetkenä, emme tunne Jumalan armoa.

Monet uskovat haluavat anteeksiantamusta. Se riittää heille. He eivät päästä irti nykymaailmasta, koska rakastavat sitä. He ovat kiinni synneissään eivätkä halua eroon tämän maailman nautinnoista. Niinpä he riippuvat kiinni opissa, joka sanoo: "Voin elää niin kuin haluan, niin kauan, kun voin sanoa, että uskon silti."

He eivät halua kuulla puhetta kuuliaisuudesta, parannuksen teosta, itsensä kieltämisestä, oman ristinsä kantamisesta, Kristuksen ikeen päälleen ottamisesta. He vain haluavat saada armon Tuomiopäivänä, toivoen, ettei heidän rikkomuksiaan huomattaisi. He odottavat Jeesuksen avaavan heille helmiportit, panevan kätensä heidän harteilleen ja vievän kultakatua pitkin heille varattuun asuntoon, vaikkeivät he koskaan ole päästäneet irti tämän maailman hengestä.

Paavali kirjoittaa: "Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä"(Room 12:2). Meidän tulee irrottautua tästä maailmasta kokonaan ja vakiintua olemaan vain Kristuksen kanssa!

Jeesus vanhurskauttaa meidät uskon kautta määrättyä syytä varten: Hän haluaa rohkaista ja vahvistaa meitä kestämään paholaista ja voittamaan maailman.

"Joka (Jeesus) antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan"(Gal 1:4).
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.01.2016 12:39

LUOTTAMUS JUMALAN SANAAN
by David Wilkerson | March 30, 2012

Kristus on Jumalan elävä sana. Kun sulkeudut rukoukseen hänen läsnäoloonsa, Pyhä Henki johdattaa sinua jatkuvasti Jumalan sanan ymmärtämiseen. Hän rakentaa uskoasi ruokkimalla sinua Raamatun sanalla, vaikka olisit salaisessa kammiossa.

Meitä kehotetaan: "Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet... Sen tähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa... ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana" (Ef.6:11, 13, 17).

Usein, kun saat Herralta aivan erityisiä ohjeita, hänen Henkensä kuiskaa: "Avaa Raamatusta kohta..", ja sen kautta sinut johdetaan lukemaan jokin Raamatunkohta. Jumalan sana puhuu sinulle suoraan, kertoen, miten pääset läpi kriisistäsi.

Monet uskovat, jotka nyt lukevat tätä kirjoitusta, kuulevat varmaan sanan Herralta. Ei kukaan maan päällä voi auttaa heitä. Ainoa tapa päästä koetuksien läpi on pysyä Kristuksen läsnäolossa, kunnes hän antaa heille ohjeet. Hän varmasti kertoo heille poispääsyn, mitä tehdä ja milloin ja miten toimia. Hänen erityinen ohjauksensa ei tule heille yhtään minuuttia liian aikaisin eikä myöhään. Kaikki riippuu Pyhän Hengen ajoituksesta.

Rakas lukija, ei sinun kannata murehtia koetustasi. Jumala on uskollinen ja vastaa sinun kaikkiin tarpeisiisi ja pyyntöihisi. Rukoile yksinkertaisesti: "Herra, minä en tule luoksesi vain pyytämään tarpeitani, vaan kohtaamaan sinun tarpeesi."

Meidän on tarkoitus olla hänen seurassaan vaikeimpinakin aikoina. Kysyn sinulta: "Pidätkö hänen kanssaan olemisesta?" Anna sydämesi huutaa: "Jeesus, sinä olet minun kaikkeni. Sinä olet sieluni suurin ilo, ja rakastan sinun seuraasi."

Isä, auta meitä kuuntelemaan sinun Pyhää Henkeäsi hyvin läheltä ja panemaan täysi luottamuksemme sinun sanaasi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.01.2016 12:09

JUMALAN KUUNTELEMINEN
by David Wilkerson | March 29, 2012

Useimmat uskovat eivät kuuntele Jumalaa. He menevät hänen tykönsä vain puhumaan. Raamattu kuitenkin opettaa, että jokainen Jumalan käyttämä henkilö oppi viipymään hänen läsnäolossaan, kunnes kuuli hänen puhuvan.

Raamattu sanoo selvästi, että Herra tahtoo puhua jokaiselle meistä: "Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: 'Tässä on tie, sitä käykää' "(Jes. 30:21).

Kuulin pienestä tytöstä, joka kärsi leukemiasta ja kamppaili kuoleman ajatuksen kanssa. Eräänä aamuna, kun äiti tuli hänen huoneeseensa, tyttö hehkui onnellisuutta. "Mitä sinulle on tapahtunut?" äiti kysyi.

Pieni tyttö vastasi: "Enkeli tuli minun luokseni ja sanoi, että olisin lähdössä matkalle. Jumala tuli ja otti minua kädestä vieden minut kauniin puutarhan läpi." Hän kertoi minulle: "Sinä tulet tänne huomenna olemaan minun kanssani".

Jumala puhui tälle pienelle lapselle ja otti kaiken tuskan ja pelon pois hänen sydämestään. Seuraavana päivänä, kun hän lähti aivan rauhallisena olemaan Jumalan kanssa.

Saatko sinä ohjeita Jeesukselta, kun olet hänen läheisyydessään? Kertooko hän sinulle, mitä sinun pitäisi tehdä ja koska ja miten? Jotkut uskovat eivät usko Jumalan tekevän niin, mutta Jeesus sanoo: "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua" (Joh.10:27).

Koetuksessa ollessasi mene yksin Jeesuksen luo ja rukoile: "Herra, sinä olet ainoa, joka voit auttaa minua. Vain sinä tiedät, miten pääsen tästä läpi. Niinpä pysyn tässä, kunnes kerrot, mitä minun tulee tehdä."

Tällainen rukous miellyttää Jumalaa. Se merkitsee kaiken toiminnan pysähtymistä. Vain silloin kuulet hänen puhuvan selvästi sydämellesi: "Sinun pitää selvittää asiat tämän henkilön kanssa." tai "Odota seuraavaan viikkoon. Älä kiirehdi. Istu vain läsnäolossani ja luota minuun". Hän kyllä antaa sinulle selvät ohjeet.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.01.2016 13:49

KUN TOIVOA EI OLE
by Gary Wilkerson | March 26, 2012

Elisa peri Elialta roolin Israelin profeettana. Toisen Kuningasten kirjan neljännessä luvussa Elisa joutui ensimmäisiin koetuksiinsa. Hänen luokseen tuli suunemilainen nainen, jonka poika oli juuri kuollut. Epätoivoisena hän kertoi Elisalle: "Olen rukoillut, paastonnut, itkenyt ja anonut, mutta en ole saanut Herralta mitään. Poikani kuoltua en jaksa enää elää. Haluaisin vain ymmärtää, mitä Jumala tekee. En jaksa enempää."

Elisa vastasi tekemällä jotakin epätavallista. "Hän sanoi Geehasille: 'Vyötä kupeesi ja ota minun sauvani käteesi ja mene. Jos kohtaat jonkun, älä tervehdi häntä, ja jos joku tervehtii sinua, älä vastaa. Ja pane minun sauvani pojan kasvoille' "(2 Kun.4:29).

Seuraten Elisan käskyä Geehasi meni perheen kotiin ja pani sauvan kuolleen lapsen kasvoille. Kun elämä ei näyttänyt palautuvan, Geehasi meni takaisin Elisan luo sanoen: "Poika ei herännyt"(2 Kun. 4:31).

Kysyn sinulta: "Mitä teet, kun mikään yrityksesi ei tuota tulosta? Mihin käännyt, kun mikään toimesi ei saavuta tarkoitustaan?

Tulee aika, jolloin meillä ei muuta keinoa kuin Jeesus. Kertomuksessamme Elisa on Kristuksen tyyppi. Hän meni suunemilaisen perheen luokse ja kurottui kuolleen pojan ylitse. Kun hän oli tämän kanssa kasvokkain, jalka jalan päällä ja käsi käden, hän hengitti häneen.

Mitä sitten tapahtui? Raamattu sanoo, että poika aivasti seitsemän kertaa (j. 35). Hän oli elossa!

Kuka sai aikaan tämän elämän? Jeesus itse hengitti tähän tilanteeseen. Kun meillä ei ole mitään toivoa, ei keinoa, taitoa, Kristus hengittää yliluonnollisen elämän meidän ongelmaamme.

Rukoile näin: "Herra, minulla ei ole ketään muuta kuin sinut ja minä tarvitsen sinua juuri nyt. Jos et hengitä minun ongelmaani, en selviä. Minä en pysty siihen, mutta sinä pystyt.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.01.2016 18:57

JORDANIN YLI
by Gary Wilkerson | March 19, 2012

Herra on antanut meille korkean kutsumuksen. Jossakin vaiheessa elämäämme hän panee eteemme etukäteen suunnitellun tehtävän, joka meidän pitää täyttää. Jumala lupaa meille, että hän vie suunnitelman päätökseen, jos me vain toimimme uskossa.

Tämä ei useinkaan ole helppoa. Jokainen Jeesusta vähänkin aikaa seurannut, tietää, ettei hänen kutsunsa seuraamisesta puutu hankaluuksia. Tavallisin hankaluus on epäilyksen ääni. Kun pyrimme ylittämään Jordanin virtaa Luvattuun maahan, kuulemme monenlaisia ääniä, jotka sanovat, ettei meidän tulisi mennä yli.

Joosua kuuli näitä ääniä, kun Jumala rohkaisi häntä johtamaan Israelin kansa Jordanin yli. Virran ylitykseen liittyivät kaikki Jumalan antamat lupaukset kansan tulevasta kunniasta maan päällä. Voit olla varma siitä, etteivät he olisi pystyneet ylitykseen kuulematta häiritseviä epäilyksen ääniä.

Jumalamme haluaa hälventää kaikki epäilyn äänet, jotka estävät meitä tottelemasta hänen johdatustaan. Kun hän pyytää meitä ottamaan uskon askeleen, hän "johtaa" meitä "ylittämään" sillä tavalla, ettemme ole ennen tunteneet sellaista luottamusta.

Kun liitonarkkia kantavat papit astuivat vuolaana virtaavaan jokeen, Jumala halkaisi virran juoksun yliluonnollisesti. Siitä pitäen kaikki epäilevien äänien lausumat ennustukset kääntyivät Jumalan kansan parhaaksi.

Tahdotko sinä astua virtaan? Jumala sanonee: "Jos vain suostut laittamaan varpaasi veteen, näet: minun halkaisevan sinulle virran. Minä kannan sinut yli. Minulla on jo suunnitelma valmiina sinua varten. Aion saattaa sen päätökseen."

Kehotan sinua: Luota Jumalan johdatukseen oman Jordanisi yli. Anna hänen hiljentää epäilyksen ääni. Hänen suunnitelmansa sinua varten toteutuvat. Hän on uskollinen!
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Jatkuvia kirjoituksia, kirjojen esittely, ym tuontia