Joh. 21:15-17
Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?"Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani". Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani". Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.
Jeesus kysyy meiltä jokaiselta omaltaan, että: Onko Hän meille rakas ja tärkeä? Mitä vastaamme? Hän ei kysy, että: onko vaimosi, tai miehesi, lapsesi, vanhempasi, ystäväsi, tms sinulle rakas ja tärkeä. Tai arvostavatko nuo em sinua ihmisenä ja uskovana. Vaan Hän kysyy tunteitamme; Häntä Jumalan Poikana kohtaan ja Vapahtajanamme. Mitä vastaamme siis Hänelle? Mietitäämpä sitä ihan jokainen hetkinen rukouksen hengessä; Mikä arvo ja merkitys meille on uskovina saada olla Jumalan lapsi perillinen, rakastettu, sekä josta huolehditaan ja jota neuvotaan, ohjataan, autetaan, varjellaan, jne..?
Nyt on aika nostaa jo pääsi ja katsoa vain yksin Jeesukseen. Nyt ei tarvitse sinun enään surra, murehtia, kokea huonommuuttakaan, kun kukaan ei ymmärrä, tai välitä sinusta, tai ei arvosta sinua millään tavalla. Koska on yksi, joka välittää sinusta juuri sellaisena kuin oletkin, eikä moiti tai piiskaa sinua rumin sanoin, teoin. Hän; Jeesus rakastaa juuri Sinua!! Kelpaat hänelle, jos Hän vain kelpaa sinulle ristiinnaulittuna Vapahtajanasi?! Kysymys onkin siis siitä: Onko Hän ja Hänen sovituskuolemansa sinulle tärkeä, korvaamaton? Uskotko Jeesukseen Jumalan Poikana, lihaksi tulleena Jumalan Poikana? Ja uskotko hänen välittävän sinustakin, vaikka et ehkä täytäkään niitä vaatimuksia, joita olet mielessäsi luonut: uskovan vaatimuksiin?
Mitä Isä Jumala vain odotaa sinulta tai minulta? Suostumista tunnustamaan, että olemme syntisiä, kurjiakin, mutta Jeesuksen Kristuksen; uhriveren kautta joka vuosi Golgatan ristillä, niin sen kautta meillä on mahdollisuus tulla Jumalan lapsiksi jälleen ja päästä kerran taivaan kotiinkin. Niin, että me uskomme vain Jeesukseen Jumalan aino syntyisenä Poikana, sekä tahdomme seurata Häntä, totella häntä, sekä Sanaansakin! Ei siis suuria vaatimuksia, vain mielen muutosta..Ja maailman tarjonnan halpana pitämistä Mestarimme rinnalla. Kelpaako? Suostutko? Jos, niin saat kokea rakkauttaan, rauhaansa ja ihanaa johdatustaan, ym..
Laitan tähän loppuun parikin laulua:
Laura Pakarinen/ en tahtois irti päästää
Alida Friman - Joka sirpale kultaa