Pyhän kosketus elämässämme..

Pyhän kosketus elämässämme..

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.11.2015 22:42

Kuuntelin erästä laulua ja sen sanoma alkoi kuin puhua sydämelleni Isän tahdosta ja pyhyydestä. Oisko niin, ettemme tämän ajan ihmiset, uskovinakaan enää osaa kunnioittaa Jumalaamme, niin kuin tulisi kunnioittaa ja peljätäkin. Jumala on monille kuin vanha valkopartainen joulupukki, tai kaiken salliva..Ei ole Jumalan pelkoa sydämissä. Ja yksi syy siihen on laimennut evankeliumin esillä pitäminen totuuden ja Raamatun Sanan vesittäminen.

Mutta kuitenkin, kaikki on Herran Jumalamme! Me olemme Hänen, samoin kaikki mitä omistamme ja missä asumme, jne..Kaiken hän on suonut ja tuonut, hän antaa sataa niin hyville kuin pahoillekin. Ja kuitenkin, niin... kuitenkin hän tahtoo, että joka ainoa ihminen, joka syntyy, saisi tulla hänen omakseen: Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä; uudestisyntymän kautta. Siis pelastua. Jumalamme ei halua yhdenkään ihmisen joutuvan kadotukseen, lopulliseen eroon hänestä, ei!

Mutta ihmiset eivät halua pelastua, kuulla evankeliumin ilosanomaa, antaa sydäntään takaisin Herralle. Sanon takaisin, koska uskon vahvasti siihen, että: Kun lapsi syntyy ja kasvaa niin hän on pieni taimi Herran taimitarhassa. Mutta kun hän kasvaa, oppii tuntemaan hyvän ja pahan, lähtee omille teilleen, niin hän hylkää sen ihanan osan, joka hänellä oli, kun hän oli vielä pieni lapsi. Ja sen jälkeen hänen täytyy tulla takaisin Jeesuksen luokse, ristin juurelle, tunnustaa väärään menonsa ja vääränlaisen elämänsä, ja palata takaisin siihen, minkä sai jo omistaa kun oli vielä pieni lapsi; lapsenuskonsa. Lapsenuskossa saamme huutaa; ABBA; ISÄ; AUTA JA ARMAHDA MINUA! Ja hän auttaa meitä kurjia! Miksi? Noh, koska hän Rakastaa meitä joka ainoaa, olimmepa sitten vajonneet vaikka kuinka alas synneissämme..Hän tulee viereemme ja kysyy; "Mitä sinä tahdot, että Minä sinulle tekisin?" Ja silloin saammme vastata; "Herra, että sain syntini anteeksi ja saisin elää aina sinun vierelläsi, sekä kulkea sinun kanssasi lopun elämääni!" Ja hän antaa synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikista vääristä teoistamme ja synneistämme. Jeesuksen veri puhdistaa sydämen..

Kun sitten saamme lähteä kulkemaan Jeesuksen, Jumalan Pojan kanssa elämäämme, niin saamme uudestisyntymisessämme; sydämeemme lahjaksi ja oppaaksi Pyhän Hengen lahjan. Ja PH ohjaa meitä aina oikeaan ja kirkastaa vain yksin Kristusta Jeesusta, ei koskaan itseään, tai ihmistä. PH haluaa meidänkin katsovan vain Kristukseen, ei itseemme, ei toisiin ihmisiin, eikä koroittavan häntä Pyhää Henkeä, vaan ja ainoastaan yksin Jeesusta Kristusta, Nasaretin miestä, joka tuli lihaksi ja eli keskellämme ihmisenä, mutta joka kuitenkin oli Jumala ja syntyi neitseestä. Hänen ristiinnaulittiin meidän syntiemme tähden, ei hänen syntiensä tähden, koska hän oli Täysin synnitön, niin kuin vain Jumala voi olla synnitön. Hän kuoli, mutta hän nousi kuolleista ja nousi ylös taivaisiin Isän Jumalan oikealle puolelle.

Hän siis Elää! Halleluja!! Hän ei ole kuollut, vaan Hän elää ja tulee takaisin ja noutaa taivaan kotiin ne, jotka ovat pesseet vaatteensa, eli sydämensä Hänen pyhässä veressään ja saaneet syntinsä anteeksi, uudestisyntyneet ja lähteneet seuraamaan häntä..joka voi Sanallaan vuoriakin siirtää. Oletko sinä rakas lukijani jo Jeesuksen oma; oletko ottanut hänet sydämeesi asumaan? Jos et, niin kiirehdi, sillä Jeesus tulee ihan oikeesti takaisin ja hakee tuuliin ja pilviin KAIKKI OMANSA! Ja vain omansa. Ei lapsena kastetut, uskonnollisia, hyvää tekeviä, tms omatekoista, ihmistekoista, Ei! Vaan Kaikki uudestisyntyneet Jumalan lapset! Ratkaisu on tehtävä nyt vielä elossa ollessa, koska kuoleman jälkeen ei voi enää pelastua. Rukoilen puolestasi! :thumbup:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Pyhän kosketus elämässämme..

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.01.2025 13:41

Ilm. 20:
4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

Ap. t. 1:7-8
Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

Minua jotenkin aina siunaa tuo Ilm.20:6 Olla mukana ensimmäisessä ylösnousemuksessa, jolloin saa olla varma siitä, ettei enää joudu siihen toiseen ylösnousemukseen mukaan, koska on jo pesty puhtaaksi Jeesuksen verellä ja on saanut kaikki syntinsä anteeksi Häneltä, joka voi vain syntejä anteeksi antaa, Herralta Jeesukselta Kristukselta. Silloin ei toisella kuolemalla enää ole valtaa meihin uudestisyntyneisiin.

Kun tulimme uskoon, niin me saimme kuolla tälle maailmalle, enstiselle elämällemme ja aloittaa aivan uusi elämä Jeesuksen Kristuksen omana, sekä seurassaan. Silloin alkoi Jumalan Henki, Pyhä Henki ohjata meitä Isän Jumalan tahtoon, sekä elämään Sanansakin mukaan, oikein. Kun meidät haudattiin kasteen hautaan, niin se oli samalla kuolema entiselle elämällemmekin, joka on vertauskuva Jeesuksen kuolemasta, kun hänet ensin ristiinnaulittin ja kun hän kuoli ristillä sanoen: Se on täytetty! Niin siinä Hänet laskettiin hautaan ja oli siellä 3 päivää sekä 3 yötä ja sen jälkeen Hän ylösnousi esikoisena kaikille muillekin Hänen jäljessään, kasteen kautta haudatuille ja uskoontulleille. Siitä alkoi ikuinen elämä, johon toisella kuolemalla ei enää ole valtaa, vaan elämme Hänen ominaan ikuisesti, eikä meitä saateta tuomiolle, niin kuin uskosta osattomat tulevat joutumaan. Meidän syntivelkamme on kannettu ristille, sekä puhdistettu Jeesuksemme kalliissa maahan vuotaneessa sovintoveressä. Siinä on turvamme! :thumbup:

Me niin helposti ja usein mielellämmekin mietimme ja tutkimme aikoja, niin kuin nyt varsinkin kun ajat vain vaikeutuvat ja elämän helppous on katoamassa. Tämähän ei ole pelottelua, vaan se on ihan faktaa, ja niin sen pitääkin mennä, Raamatun Sanankin mukaan.. Koska kaikki mitä sitten maailmassa tapahtuukin on lujasti Jumalan tiedossa, sekä Hänen turvallisissa, vahvoissa käsissään, eikä mitään kuitenkaan koskaan tapahdu Jumalan sitä sallimatta, tai tietämättä, ei!

"Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,..

Minä sit ehkä olen kummajainen, mutta en kauheasti mieti, en edes etsi tietoa, kuuntele ennustuksia, median väitteitäkään, että mitä tulee tapahtumaan, ja sitä jatkuvaa sodalla pelottelua, niin minä en kauheasti niitä usko, kuuntele, lue, jne.. Minulla on Herra Jeesus, jota tahdon seurata ja kerran päästä kotiin taivaaseen, Karitsan häihin mukaan. Ja pyrin parhaani mukaan siirtämään katseeni sinne ylös, Isän luokse, en näihin maallisiin asioihin enää.. Rukous on hyvä apu, sekä lääke, jos hirvittää, jokin asia, oli se sit nyt tapahtuva tai tulevaa.. Rukoillaan siis ja pyydetään Pyhän Hengen ohjausta elämäämme, että eläisimme: Isän tahdon mukaan kiittäen Häntä ihan arjessakin, eikä vain pelkästään seurakunnassa. Joo olen nähnyt uninäyn varmaankin n. 10 vuotta sitten siitä, mitä tapahtuu ja millaista on kun sota tulee ja ne kaikki ihmisten pelot, kaikkinaiset vaikeudet, nälkä ym oli siinä vahvasti mukana. Mutta yhden asian siitä myöskin muistan, että; En osannut pelätä sillai henkeni puolesta, koska olinhan menossa uskovana kotiin, jos kuolema kohtaiskin.. Ja koin, etä Herra Jeesus oli siellä ladossa johon olin mennyt jostain syystä suojaan, niin Hän oli siellä mukanani, turvaamassa minua..

Monet uskovatkin tänä päivänä pelkäävät sotaa, nälkää, vaikeuksia, talouden romahtamista ja ties mitä ja sehän on ihan normaali tunne ihmiselle. Mutta täytyykö meidän uskovina pelätä mitään, jos katseemme ja sydämemme on kiinnitetty taivaallisiin? Ei! Meille on annettu uudestisyntymisessä Pyhä Henki, joka on joka hetki kanssamme oli sit iloa tai surua..Hän ohjaa meitä, elämäämme ja tietenkin Jumalan Sana, Raamattu on hyvä pitää auki, sekä tutkia sitä ahkerasti joka päivä.

Joh. 17:
5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.

8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.

11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

Pyhä Henki sydämeen saavu
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!