MIELIKUVITUSJUMALA

MIELIKUVITUSJUMALA

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.11.2013 15:23

Nykyaikana monet kyseenalaistavat kristillisen uskon. Varsinkin luominen on asetettu kyseenalaiseksi. Ei uskota siihen, että Jumala loi kaiken kuudessa päivässä vaan uskotaan elämän syntyyn itsestään, Darwinin teoriaan ja sen vaatimiin pitkiin ajanjaksoihin. Ihmiset pitäytyvät näissä teorioissa, vaikka elämän syntyä ei ole todistettu eikä välimuotoja perusryhmien väliltä löydetty. Useat tunnetut tiedemiehet ja paleontologit ovat vahvistaneet sen.

Eräs asia, minkä ihmiset ovat myös kyseenalaistaneet, on kristillinen käsitys Jumalasta. Nämä ihmiset eivät usko siihen Jumalaan, joka on ilmoittanut itsensä Raamatussa ja Jeesuksen Kristuksen kautta. He eivät usko siihen, mitä Raamattu hänestä opettaa. Sen sijaan he puhuvat heidän jumalastaan sanoen: ”Minun jumalani on sellainen ja sellainen.” Yleensä se käytännössä tarkoittaa seuraavanlaisia sanontoja ja käsityksiä:

”Minun jumalani on niin avaramielinen, että toimii kaikkien uskontojen parissa. Kaikki tiet ovat samanarvoisia ja vievät hänen yhteyteensä.”

”Minun jumalani on niin rakastava, ettei hän tuomitse ketään helvettiin. Ei ole mitään tuomiota.”

”Minun jumalani on niin avaramielinen, että toimii kaikkien uskontojen parissa. Kaikki tiet ovat samanarvoisia ja vievät hänen yhteyteensä.”

Jari Iivanainen

Koko kirjoitus luettavissa täältä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: MIELIKUVITUSJUMALA

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.06.2022 13:29

Tuossa veljen kirjoituksessa on paljon sellaista mihin törmäämme tämän päivän Suomessa ja varmasti koko maailmassakin, mutta itse voin puhua vain lintokodistamme Suomesta, koska en matkustele muualla.

Minä itse törmäsin erään läheiseni puheiden kautta juuri tuohon aiheeseen, kun hän tunnu uskovan, siis: ei usko luomiseen ja ei muuten taida uskoa Jumalan olevan se Jumala, joksi Raamatttu Hänet ilmoittaa, vaan joku satusetä, joulupukki, tai todellakin vain ihmisten mielikuvituksen tuote. :-|

Olisin halunnut enempikin häntä tentata ja puhutella, mutta siskoni ei sitä sallinut, joka itsekin palvoo puita ja taivaankappaleita ym outoa ja vierasta niin minulle uskovana, kuin Raamatun Sanan vastaistakin monissa kohdin olevaa uskomusta.. :eh:

Niin, miksi ihmisten on niin vaikeaa tai lähes mahdotonta uskoa, että: On Jumala joka on luonut tämän kaiken, meidätkin ja valvoo maailman menoa taivaastaan, sekä on lähettänyt Poikansakin maailmaan syntymään seimeen ja Maria, joka oli vain niin kuin me puhumme (kohdun lainaaja), koska se mikä hänessä sikisi oli; Pyhästä Hengestä, eikä miehestä lähtöisin olevaa. Ja kun Jeesus syntyi, niin Hän oli yhtäaikaa: ihminen ja Jumala, joka myöskin on varmasti monille täysin huuhaata ja käsittämätöntä, mutta kuitenkin niin oikeaa ja aitoa, todellista johon voimme sanoa perään Herran omina ja tämän asian ymmärtävinä; Amen! :thumbup:

Luukas 1:
26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.

30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."

34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

36 Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;
37 sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
38 Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.

Ja tämä;ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA 1:

Halusin laittaa nuo Raamatunkohdat, joissa tämä kaikki on kerrottuna.

Tulipa mieleeni tuo miten ihmiset eivät tahdo uskoa Jeesuksen oleva heidänkin; Vapahtajansa tai Jumalan Poikakaan, eli; Pelastajansa, jotta he voisivat päästä kerran sinne taivaaseen, jonne aikalailla jokainen varmasti haluaa päästä kuitenkin kerran ja tässä on minusta se aika hyvin tuotu julki, kun Jeesus puhuu kansalle: Joh. 5:40

34 Mutta minä en ota ihmiseltä todistusta, vaan puhun tämän, että te pelastuisitte.
35 Hän oli palava ja loistava lamppu, mutta te tahdoitte ainoastaan hetken iloitella hänen valossansa.
36 Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt.

37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.

41 En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
42 mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?

45 Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

:???: Meidän tulee olla, en sano, tulisi olla, vaan meidän Tulee Olla niitä Kristus kirjeitä, loistaa pimeyteen Kristus valoa ja tuoda julki oman kykymme mukaan näille vastarannan kiiskillekin sen, mikä on: Jumala ja Jumalan tahto ihmiskuntaa kohtaan, miksi hän myöskin koettelee sekä jopa rankaiseekin ihmisiä, kansakuntiakin, sallii sodat, rutot ym kauheat, ja mikä on taivas, iankaikkinen elämä pelastettuna kerran taivaassa ja kun luodaan uusi maa ja uusi taivas jossa ei enää ole mitään vajaata, kipua, sotaa, tms pahaa, on vain iloa, riemua ja hyvää oloa kanssa pyhien Jeesuksen seurassa oloa, joka ei pääty koskaan, ei koskaan.. :thumbup:

Voisimmeko saada ihmisiä kuuntelemaan meitä? Kyllä, kun kuljemme rukoillen, ja meille on tärkeää jokapäiväinen parannuksenteko, veren pesu ja syntiemme tunnustaminen/hylkääminen, pyytäen Herraltamme siihen joka hetki, uutta voimaa ja uutta viisauttakin toimia sekä elää oiken tässä koko ajan vain pimenevässä maailmassa, joka on jo niin pahan vallassa ja synti rehottaa ja sitä siunataan ja hyväksytään, koska ei enää välitetä Isän Jumalamme tahdosta, Sanastakaan mitään, vaan eletään oman tahdon, siis lihan tahdon mukaan, niin kuin maailma elää.. :shifty: Kun tahdomme elää Herramme tahdon mukaan, ja olla käytettävissään, niin se vaatii toki joka ikinen elämämme päivä sitä, että: Lihan tahdon on kuoltava ja se on ristiinnaulittava ristille kuivumaan, jokainen elämämme päivä! Kysymys siis onkin enempikin siitä, että: Tahdommeko elää ja toimia niin, vai emmekö tahdo?! Kaikkeen saamme kyllä voiman taivaasta, kun sitä vain rukoillen pyydämme. Hän [Jeesus] antaa voiman voimattomalle..

1. Piet. 4:11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.

Ap. t. 1:7-8
Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

Fil. 3:
7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.

12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

Noita Raamatunpaikkoja tahdoin laittaa kuin rohkaisemaan meitä Herran omia; rohkeasti olemaan todistajinaan, jottei yksikään joutuisi kadotukseen, vaan, että kaikki pelastuisivat.

Minä huomaan nääs itse usein ajattelevani sitä, ettei minun heikkouteni tai kyvyttömyyteni, tai jopa pelkoni, haluttomuuteni, tms, siis rokeasti oman ymmärykseni mukaan: puhua Jumalan Sanan totuutta.. Niin etten olisi kenellekkään, minun kohtaamalleni ihmiselle sellainen tilanne, jossa en uskalla, osaa, tai en koe tarvetta edes kertoa mitä Raamattu sanoo kaikesta ja kuinka tärkeää, arvokasta on Jeesuksen omaan elämäänsä vastaanottaminen! Siis pelastuminen tästä nurjata sukukunnasta sinne kirkkauteen, kun Jeesus tulee noutamaan omiaan.. Ettei minun takiani kukaan jäisi tietämättömyyteen, pois Karitsan hääaterialta, tms.. :roll:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Linkkejä, ym..