Facebook: onko se ihmisten jumala?

Facebook: onko se ihmisten jumala?

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.09.2015 11:12

Tuossa yöllä, kun valvoin ja mietin, rukoilinkin, niin mieleeni nousi ajatus tuosta sosiaalisesta mdiasta ja facebookista ja sen vallasta ja voimasta ihmisiiin. :eh:

Sanon heti alkuun, etten itse ole facessa, eikä mua sinne ole kukaan saanut houkuteltua (tosi monet ovat yrittäneet kyllä), eikä saa vastaisesskaan sinne rekistöröitymään, ei kiitos; ei ole mun juttu, ei todellakaan. .

Mutta lapsiani on ja läheisiäni, omaisiani, ystäviäni, mieheni sukulaisia on jne.. Ja siltä pohjalta nyt puhun mitä puhun. Mutta huolissani olen tämän ajan ihmisten, niin nuorten kuin aikuistenkin: ajattelu ym maailmasta, kun jokin sosiaalinen media saa ihmisistä tuleemaan kuin klooneja ja kaiken uskovia, kaiken itsestään ja asioistaan kertomaan kaikille, ja odottamaan jotain peukutusta ja huomiota..? Onko todella näin heikosti asiat nykyään, ettei mitään yksityisyyttä enään ole, tai että aivan kaiken pitää näyttää ja kertoa muille, ventovireraillekin, jotka ovat vain ystäviä facessa tms sosiaalisessa mediassa?

Kun kuuntelen ihmisiä, jotka ovat facebookissa, niin niiltä useimmilta puuttuu täysin terve maalaisjärki ja häveliäisyys,niin ettei mitä vain kerrottaisi muille. Oma ajattelu myöskin näyttää puuttuvan täysin, vaan ollaan riippuvaisia toisten mielipiteistä. :thumbdown:

Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle kyvyn ajatella ja toimia oikein, kunnioittaa omaa ja toistenkin yksityisyyttä, jne.. Ja jos on jotain mitä ei ymmärrä, tai tiedä, niin Jumalalta saa ja voi kysyä ja hän kyllä neuvoo, ohjaa, ja on läsnäolevana, joka tietää kaiken ihmisestä, niin ei tartte esittää mitään muuta..On turvallista olla taivaallisessa facebookissa.. :wink:

Näitä mietiskelen, ja suren.. :sad:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Mietintää, Ehdotuksia, Kysymyksiä, ..