Matkalla

Matkalla

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.09.2015 17:10

Matka kotiin

Kysymys opiskeluaikanani oli, menetkö viikonloppuna kotiin. Kotiin- kaunis sana! Myös taivaan kotiin saamme matkata ja pyytää johdatusta. Kultakaupungissa vastassamme ovat monet läheiset ja ystävät. He ovat päässeet perille.

Joskus ajattelen lapsen tavoin. Kun minulla menee hyvin, hymyilevätykö äiti ja isä minulle taivaan saleissa?

Ei jonoa Jeesukselle

Odotatko puhelua, kirjettä tai muuta viestiä? Oletko jo kysellyt vastausta etkä ole saanut yhteyttä? Jeesuksen ovella ei tarvitse jonottaa. Sinulla on joka hetki yhteys ylöspäin. Jeesus tulee vastaan ja sulkee sinut syliinsä. Saat kokea, ettet ole yksin. Mukanasi on jatkuvasti palanen taivasta.

Kotiin

On aika poimia maan hedelmää, viljaa ja marjoja. Voi, miten isoja kiitoksen aiheita! Syksyn alkaessa kysyn, onko korissasi hedelmiä. Onko lempeyttä, toivoa ja rakkautta, lempeyttä läheisilleni ja toivoa itselleni, niin että kaikki jaksaisivat käydä avaimellaan sisään? Lukko on voideltu Pyhän Hengen öljyllä; näin siitä on helppo tänäänkin jatkaa matkaa. Avaimessa on kultakirjaimin sana "kotiin".

Säilöä sydämeen

Kunpa voisin säilöä syksyn ruskan sydämeeni. Kun on väritön päivä, voisin ottaa sydämestäni hoitvan värin elämääni ja näin kokea siunausta menneen suven kasvusta - uutta odotellessani.

Matkalla taivaaseen

Suuri rakkaus saattelee meidät matkaan joka aamu. Ketähän Herra tänään johdattaa tielleni? Pieneksi hetkeksi tai pidemmäksi aikaa. Voisinko antaa ystävälle kimpun luonnonkukkia ja olla läsnä silloin, kun hän haluaa minua rohkaista? Isä kuljettaa meitä monia erilaisia polkuja toistemme luo. Hänen tahtoaan seuraten olemme matkalla taivaaseen.

Sata enkeliä matkalla mukana

Enkeleitä on luonani paljon. Minun on ihmeen hyvä olla. Minua ei ahdista, ei ole huolenaiheita. Vointi ja voimat ovat suuremmoiset.

Lapsuudessani enkeli kulki kanssani koulutien. Nuoruudessani enkeli varjeli liikenteessä. Aikuisena kysyin: " Mitä tulee puhua, kirjoittaa? Ketä nyt voin muistaa?" Enkeli vie rukoukseni taivaaseen. Elämänkoulussa enkeleitä on vierelläni joka puolella. Kunpa aina tunnistaisin heidät.

Anne Pesonen
Alajärvi
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!