Uskoa, totella

Uskoa, totella

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.09.2015 20:29

Heitänpä pienen ajatuksen, joka nousi mieleeni tuolla kun olin päivällä koirani kanssa lenkillä ja sessu meinas vain mennä sinne, mihin en halunnut sen menevän. Niin siinä sitä hiukka jo komensinkin, kun fleksi veti vain yhä lujemmin sopimattomaan paikkaanpäin. Sanoin sessulleni; "Nyt pitää jo totella, ja uskoa!"

Silloin mieleeni nousi ajatus meistä uskovista ja kuinka usein mekin haluaisimme mennä sinne mihin kuitenkaan ei ole hyvä mennä ja josta Isä Jumalakin meitä kieltää, varoittaa. "Älä mene lapseni sinne mukaan, maisteleen sitä mikä houkuttaa. Koska siellä sinua vain satutetaan ja pahoinpidellään henkisesti, jonka tähden sinä alat ontua. Saat väääränlaista ruokaa, ja oja odottaa siinä, mihin eksyvät lopulta kompuroi, kaatuu, sotkee pukunsakin."

Nuo 2 sanaa; uskoa ja totella. Ne nousivat mieleeni ja aloin niitä miettiä. Kun tulemme uskoon ja alamme uskoa Jeesukseen, lähdemme seuraamaan häntä, niin silloinhan myöskin Jumala odottaa ja toivookin, että ne uskoisimme sanaansa ja tottelisimme sitä, sekä tahtoaan. Koska hän, Isä Jumala haluaa pelastaa meidät vääränlaisesta elämästä uskovana, sekä kaikista vaaroista, houkutuksistakin, joissa kuitenkin enemmin tai myöhemmin saattaisimme lyödä päämme seinään, masentua, pettyä, tai peräti mieltyä väärään opetukseen ja toimintaan ja näin eksyä sen mukana pois taivastieltä. :shifty:

Oletko kanssani samaa mieltä, että näin meille voisi tapahtua, jos emme suostu tottelemaan Pyhän Hengen ääntä, vaan kuuntelemme omaa, tai toisten, väärän henkivallan ääntä, joka mairittelee mukaansa on kyllä kaikkea mielenkiintoista ja liha tykkää, mutta... Henki murehtuu. :think:

Hepr. 3:
7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
11 ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."

12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?

19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Uskoa, totella

ViestiKirjoittaja vaeltaja » 02.09.2015 21:08

Näin se on, aamen.
vaeltaja

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!