Aika

Aika

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.01.2014 11:30

Kaiken sen, mitä ihminen ajattelee, mitä on olemassa tai tapahtuu, hän käsittää olevan ajassa. Aika luo järjestystä elämään ja ymmärrykseen. Ihmisen on lähes mahdotonta saada käsitystä jostain, joka on ajan ulkopuolella.

Vanha tietosanakirja sanoo, 'aika muodostuu siten, että nykyisyys, joka semmoisenaan on ainoastaan häviävä, äärettömän lyhyt silmänräpäys, lakkaamatta siirtyy "taaksemme" eli muuttuu menneisyydeksi ja sen sijaan tulevaisuus lakkaamatta tulee "luoksemme" eli muuttuu nykyisyydeksi. Sekin ajatus on outo ja kummallinen, että "todellista" oikeastaan on vain tuo äärettömän lyhyt nykyhetki, jota vastoin menneisyys ja tulevaisuus eivät oikeastaan ole mitään.' (Tietosanakirja, Osa 1. Otava 1909.)

Ajan ominaisuus voi olla myös sen tiivistyminen. Sellaista tapahtuu silloin, kun ihminen näkee koko elämänsä kuin filminauhalta ehkä jopa yhden sekunnin sisällä. Aika ei ole mekaanista aikayksiköiden jonoa vaan jokaisella hetkellä on yhteys toisiinsa myös ikään kuin yhtaikaa. Tosiasia on, että jokaisella ajankohdalla on välitön yhteys Jumalaan.

Myös ajan näennäistä katoamista koetaan, erityisesti silloin, kun aika kulkee kuin siivillä ja ihminen on elänyt niin tiiviisti, mielenkiintoisesti ja eläytyvästi, että ei ole tuntenut aikaa eikä ajatellut itseään lainkaan.

Ehkä tämä on kaukaista esimakua siitä ikuisuudesta, jonka Jumala on luonut ihmisen sydämeen. (Saarn 3:11.)

Raamatussa meille ilmoitetaan selvästi, että aika ja ikuisuus eivät ole toistensa vastakohtia. Kun ilmestyskirjassa kerrotaan, että aikaa ei enää ole, se ei suinkaan tarkoita, että aika on kadonnut, vaan että hetki on tullut ja että Jumalan salaisuuden täyttymystä ei enää lykätä vaan Jumala ottaa vallan käsiinsä.

Silloin vanhimmat, jotka ovat Jumalan edessä sanovat: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet käyttänyt suurta voimaasi ja ottanut käsiisi hallituksen." (Ilm 10:5-7; 11:15.)

Airut/Seppo Niemelä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Aika

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.08.2015 21:07

Mikä aika nyt on? Missä ajassa elämme? Miten kauan aikaa olemme jo eläneet täällä mailmassa ja kuinka pitkän aikaa saamme vielä elää? Milloin oli se aika, kun tajusin syntisyyteni ja etten omista taivaspaikkaa ilman Jeesusta, verensä pesua ja pelastusta, uudestisyntymää ylhäältä. Milloin oli se aika, kun sinä ystäväni heräsit todellisuuteen ja tajusit, ettet omistakaan taivaspaikkaa pelkän vauvakasteen, hyvän elämän, tai kirkkoon kuulumisesi perusteella, vaan; tarvitset enemmän, paljon enemmän;Syntiesi näkemisen, anteeksi pyytämisen, hylkäämisen, siis uuden elämän Kristuksessa Jeesuksessa.

1. Joh. 2:18-19
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

Tuli mieleeni tuo Raamatunpaikka. Toivottavasti me kaikki jo myönnämme ja tiedostamme, että; NYT ON VIIMEINEN AIKA! Jeesuksen tulo lähestyy ja sehän on aina ilouutinen, jokaiselle, joka tahtoo nöyrtyä, kuolla itselleen ja maailmallekin, sekä ristiinnaulita lihansa ristille joka ikinen päivä: siis elää kuuliaisuudessa. Mitä lähempänä elät Jeesustasi, niin sitä varmemmin sinä muutut.. pikkuhiljaa, kun liha kuolee ja kaikesta maailmassa tulee turhaa ja kuin tarpeettomaksi. Ja silloin Kristus Jeesus saa tulla yhä vain tärkeämmäksi ja rakkaammaksi. Sinä et sitä muutosta huomaa, päinvastoin; tuntuu vain että on kurjin kaikista. Mutta lähimmäisesi sen huomaavat ja tietenkin Jumalakin sen näkee, sekä iloitsee siitä.

Mutta ne, jotka ovat rakastuneet tähän maailmaan ja sen antimiin, huvituksiin, sekä juoksevat kaikkien hiukankin yliluonnolliselta vaikuttavien perässä, hakemassa ihmeitä ja fiiliksiä, niin heille Jumala tulee antamaan: varoittajia, herättelijöitä, jotta heräisivät valheen unestaan ajoissa ja suostuisivat palaamaan sinne verisen Golgatan ristin juurelle tekeen totta elämässään..

Kokemus kristillisyys on pettävää! Se vie harhaan sitä seuraavan ja silloin sokeutuu näkemästä näitä vääriä julistajia, profeettoja, pikku antikristuksia. Ja sydän mieltyy, jopa kaipaa koko ajan jotain uutta ja ihmeellistä, korvasyyhyyn puhuvia, kunhan ne edes kerran kaksi illassa/päivässä muistavat näyttää Raamattuaan ja sanoa sen ihme sanan; Jeesus. Mutta eivät laita parannuksen paikalle, vaan taputtelevat vain iloisesti päähän ja valehtelevat ettei pelastustaan voi koskaan menettää. Mikä on siis emävale. Nämä eksyttävät ja vievät pohjaa pelastukseltasi. Nakertavat pelastusta kuin hiiri, jota ei osaa pelätä, vaan .. :shifty:

Nyt on vielä aika tehdä parannus, nyt on vielä mahdollisuus katua ja hävetä väärään menoaan, nyt on paras aika tulla Golgatan veriselle sekä: päästä kerran taivaan kotiin, sisään päärlyporteista. Tänään; Herra vielä armahtaa luokseen tulevan tuhlaajatytön ja pojan ja pesee sovintoverellään kaikki synnit ja sydämesi puhtaaksi ja saat iloita, kun viime metreillä vielä ymmärsit kääntyä pois lihasi ja maailman tahdon tieltä; Jumalan tahdon tielle, joka ainoastaan vie taivaaseen. Älä unohda mitä Jeesus sanoo niille, jotka LUULEVAT olevansa menossa taivaaseen omien ansioidensa ja hurskaan elämänsä perusteella:

Matt. 7:
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Lopuksi vielä tämä laulu: Kahden maan kansalainen
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Usko, tai älä. Maailmassamme tapahtuu, mieti?!