KUUSI SUURTA VALHETTA

KUUSI SUURTA VALHETTA

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.07.2015 12:58

Jari Iivanainen

Usko kehitykseen ja ihmisen viisauteen on tavallinen nyky-yhteiskunnassa esiintyvä piirre. Se tarkoittaa eräänlaista edistysuskoa, jossa uskotaan ihmiskunnan kehittyvän jatkuvasti ja täydellistyvän, kunhan siihen varataan tarpeeksi aikaa. Tämä valistususko, modernismi, joka sai alkunsa 1700-luvulla, pohjautuu lähes rajattomaan uskoon ihmiseen, mutta torjuu Jumalan ilmoituksen. Tärkeää osaa näyttelee erityisesti Darwinin teoria, jossa kehitysajatus tulee esille.

Tässä kirjoituksessa pyritään johdattamaan lukija suurten kysymysten äärelle kuten kysymykseen Jumalan olemassaolosta. Tarkastelun aiheena ovat monet valistuksen ja modernismin synnyttämät vastaväitteet jumalauskoa kohtaan. Todellisuuden perustan pitäisi olla tärkeä aihe niillekin, jotka eivät usko Jumalan olemassaoloon tai välitä hänestä. Siihen kannattaa perehtyä.

Ovatko sitten modernismin synnyttämät väitteet perusteltuja vai ei? Jos asiaa tarkastellaan syvemmin, käy ilmi, että niin ei välttämättä ole. Sen sijaan on todennäköisempää, että näissä ajatusrakennelmissa on kysymys valheista, jotka hallitsevat ihmisten mieliä. Tämä mahdollisuus, johon viittaa myös kirjoituksen voimakas otsikko, kannattaa ainakin ottaa huomioon. Aloitamme Jumalan olemassaolosta.

Valhe 1: Jumalaa ei ole olemassa

Valhe 2: Älykästä suunnittelua ei ole

Valhe 3: Lajit ovat peräisin samasta alkusolusta

Valhe 4: Miljoonat ja miljardit vuodet ovat totta

Valhe 5: Raamattu ei ole historiallisesti luotettava

Valhe 6: Jumalasta ei voida tietää mitään

Koko kirjoitus täältä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Raamatun Sana opettaa ja kasvattaa meitä