Sinun ei tarvitse pelätä, ei epäillä - Hän näkee sinut

Sinun ei tarvitse pelätä, ei epäillä - Hän näkee sinut

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.10.2013 21:38

George Macdonald

Jos opetuslapset olisivat tienneet, että Jeesus näki heidät vuorenhuipulta ja seurasi heitä koko ajan katseellaan, olisiko myrsky voinut heitä peljättää? Oletetaanpa, että sinä, joka tunnet Jeesuksen, olet yksinäsi merellä ja pelkäät veneesi uppoavan minä hetkenä hyvänsä. Jos saisit äkkiä selville, että Hän katselee sinua jostain korkealta vuorenhuipulta ja näkee kaiken ympärilläsi, ajan ja paikan, pelkäisitkö sinä? Ehkä tarkoitus on, että sinä hukut. Olisiko hukkuminen sinusta kauheaa, kun Hän katselee sinua?

Miksi meidän pitäisi pelätä mitään, kun Hän kerran näkee meidät, Hän, ihmisten Vapahtaja? Mutta itse asiassa me pelkäämmekin Häntä, koska emme usko Hänen olevan se, joka Hän sanoo olevansa - ihmisten pelastus. Pidämme sitä orjuutena ja siitä syystä jatkamme orjan elämäämme. Puhun teille, jotka sanotte uskovanne Häneen. En sano, ettette usko. Mutta haluan teidän tunnustavan, että tekin ansaitsette ne sanat, jotka Vapahtaja sanoi Pietarille: "Sinä vähäuskoinen!"

Kun ajelehdit huoltesi merellä ja kaikenlaiset pelot ja murheet käyvät kimppuusi, eikö Hän seiso vuorenhuipulla? Eikö Hän näe, että aallot ja myrskytuuli heittelevät elämäsi pientä purtta? Aivan varmasti Hän tulee luoksesi vetten päällä. Se ei ehkä tapahdu siten kuin toivot, mutta lopulta pystyt kuitenkin sanomaan: "Näin oli parempi." Ehkä Hän tulee luoksesi sellaisessa hahmossa, että huudat pelosta heikon uskosi tähden, kuten opetuslapset tekivät. Mutta rohkaiskoon kukin teistä mielensä, niin Hän voi sanoa teillekin samoin kuin naiselle, jonka tytär oli sairas ja joka koetteli Hänen kärsivällisyyttään suuresti: "Suuri on sinun uskosi." Rohkaise nyt itsesi ja heitä pois pelkojesi orjuus. Voi te vähäuskoiset, miksi te epäilette?

Älä ajattele niin, ettei Herra mitään näe eikä Hän tule luoksesi. Hän tulee aivan varmasti vuoreltaan, ja olet tälläkin hetkellä vaikeuksiesi keskellä yhtä lailla turvassa kuin opetuslapset myrskyn keskellä Jeesuksen heitä katsellessa. He eivät sitä tienneet, mutta Herra katseli heitä. Ja kun katsot taaksepäin omaa elämääsi, etkö näekin samanlaisia tapauksia? Silloinkin tunsit pelkoa ja toimit aivan kuin Herra olisi sinut unohtanut, ja vasta jälkeenpäin huomasit, että Hän olikin katsellut sinua koko ajan.

Sekä Herra että Vapahtaja

Meidän tulee muistaa, että Jumalan Poika tuli maan päälle ollakseen meille sekä Herra että Vapahtaja. Joku voi kuvitella, että hän voi ottaa Kristuksen vastaan Pelastajanaan, mutta ei hyväksykään Häntä elämänsä Herraksi.

Tällainen ristiriita on sovittamaton. Kristusta ei oteta vastaan annospakkauksissa: nyt Vapahtajana, joskus toiste vasta Herrana ja Kuninkaana. Apostoli Paavali sanoo selkeästi Roomalaiskirjeessä, mitkä ovat pelastumisen edellytykset (Rm 10:9-10):

"Sillä jos sinä tunnustat,suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Sinun ei tarvitse pelätä, ei epäillä - Hän näkee sinut

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.04.2015 17:45

Tuossa kirjoituksessa on paljon tärkeää asiaa ja ajateltavaa. Minut se ainakin laittoi uskovana ja Herran omana miettimään suhdettani Jeesukseen ja pelkäänkö sitä; ettei hän kenties osaakkaan, tai edes halua auttaa minua, vaan jättääkin minut yksin jaksamaan ja taistelemaan, pärjäämään vaikeuksissani? Siis: olenko vähäuskoinen, josta hänen pitää minua nuhdella?

Niin, täytyy myöntää rehellisesti, että aivan liian usein olenkin se vähäuskoinen ja kuin epäilen, tai ei, en oikeastaan voi sanoa epäileväni hänen haluaan auttaa... Mutta olen liian altis kuuntelemaan sielunvihollisen valheita ja sallin sen runnoa mieleni alas, jonka takia masennun, näen kaiken täysin mahdottomana ja toivottomana ja ettei apuja tule taivaastakaan. Vaivun synkyyteen ja kaikki on päin prinkkalaa silloin..

Mutta ei Jumala hylkää, eikä jätä meitä yksin taistelemaan ja selviämään: ehei. Vaan hän tulee kyllä paikalle, taitaapa ihan pistää juoksuksi, kun kiirehtii luoksemme, ettemme pääsisi liian alas synkkiin mietteisiimme ja antaa apunsa tavalla, jonka hän vain tietää yksin, mikä on meille itse kullekin se paras keino puhua rakkaudestaan. Jo se kertoo hänen valtasuuruudestaan ja välittämisestään, kun hän tietää: miten voi meitä vahvistaa, lohduttaa ja auttaa..Ja ei vain tiedä miten toimia, vaan myöskin Toimii.

Minullakin oli taas niitä tosi vaikeita päiviä ja hermostuin pienestäkin ja sielunvihollinen sen kuin työnsi uutta syytöstä ja moitetta ja miten olen menettänyt pelin lasteni suhteen ja..vaikka ja mitä. Herra salli sen, mutta eilen hän vihelsi pelin poikki ja antoi minulle synkimpään hetkeeni laulun. Ja arvaappa koittiko visuhousu saada mua aatteleen, etten nyt jaksa kuunnella juuri sitä kappaletta, josta olen aina kuin tykännyt jollain tapaa. No tietenkin, mutta >Jumaaln >Henki tuli viereeni ja sanoi; "Kuuntele siltikin, se auttaa..!" Ja niin aloin kuunnella, se kuin nostettiin levylautaselle, kun kuuntelin musiikkia ja yht' äkkiä tajusin sanoman rohkaisevan mua ja aloin korvat höröllä kuunnella tarkemminkin.. ja se lohdutti, vahvisti ja koin miten Isän Henki yhtyi siihen. Siis tämä: Exit Älä luovuta

Kun ajelehdit huoltesi merellä ja kaikenlaiset pelot ja murheet käyvät kimppuusi, eikö Hän seiso vuorenhuipulla? Eikö Hän näe, että aallot ja myrskytuuli heittelevät elämäsi pientä purtta? Aivan varmasti Hän tulee luoksesi vetten päällä. Se ei ehkä tapahdu siten kuin toivot, mutta lopulta pystyt kuitenkin sanomaan: "Näin oli parempi." Ehkä Hän tulee luoksesi sellaisessa hahmossa, että huudat pelosta heikon uskosi tähden, kuten opetuslapset tekivät. Mutta rohkaiskoon kukin teistä mielensä, niin Hän voi sanoa teillekin samoin kuin naiselle, jonka tytär oli sairas ja joka koetteli Hänen kärsivällisyyttään suuresti: "Suuri on sinun uskosi." Rohkaise nyt itsesi ja heitä pois pelkojesi orjuus. Voi te vähäuskoiset, miksi te epäilette?

Älä ajattele niin, ettei Herra mitään näe eikä Hän tule luoksesi. Hän tulee aivan varmasti vuoreltaan, ja olet tälläkin hetkellä vaikeuksiesi keskellä yhtä lailla turvassa kuin opetuslapset myrskyn keskellä Jeesuksen heitä katsellessa. He eivät sitä tienneet, mutta Herra katseli heitä. Ja kun katsot taaksepäin omaa elämääsi, etkö näekin samanlaisia tapauksia? Silloinkin tunsit pelkoa ja toimit aivan kuin Herra olisi sinut unohtanut, ja vasta jälkeenpäin huomasit, että Hän olikin katsellut sinua koko ajan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Sinun ei tarvitse pelätä, ei epäillä - Hän näkee sinut

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.06.2022 13:59

George Macdonald kirjoitti:Jos opetuslapset olisivat tienneet, että Jeesus näki heidät vuorenhuipulta ja seurasi heitä koko ajan katseellaan, olisiko myrsky voinut heitä peljättää? Oletetaanpa, että sinä, joka tunnet Jeesuksen, olet yksinäsi merellä ja pelkäät veneesi uppoavan minä hetkenä hyvänsä. Jos saisit äkkiä selville, että Hän katselee sinua jostain korkealta vuorenhuipulta ja näkee kaiken ympärilläsi, ajan ja paikan, pelkäisitkö sinä? Ehkä tarkoitus on, että sinä hukut. Olisiko hukkuminen sinusta kauheaa, kun Hän katselee sinua?

Miksi meidän pitäisi pelätä mitään, kun Hän kerran näkee meidät, Hän, ihmisten Vapahtaja? Mutta itse asiassa me pelkäämmekin Häntä, koska emme usko Hänen olevan se, joka Hän sanoo olevansa - ihmisten pelastus. Pidämme sitä orjuutena ja siitä syystä jatkamme orjan elämäämme. Puhun teille, jotka sanotte uskovanne Häneen. En sano, ettette usko. Mutta haluan teidän tunnustavan, että tekin ansaitsette ne sanat, jotka Vapahtaja sanoi Pietarille: "Sinä vähäuskoinen!"

Tuo kirjoitus nosti mieleeni monenkinlaisia ajatuksia: uskosta ja miten Jeesus Kristus on vielä niin monille ...etten sanoisi kielteinen sana, nimi, tai yleensäkin täysin vieras tuttavuus. Ehkä Hänestä on kuultu pyhäkoulussa, koulussa, rippikoulussa, tai kun joku onkin tullut kertomaan, miten Jeesus pelasti hänet synnin syöväreistä, eikä enää tarvitse juoda, tapella, tms..Mutta silloinkaan ei koeta tarvetta itse ottaa Jeesusta vastaan omaan elämäänsä,vaan sanotaan ehkä vain, että: "Noh, sehän olikin hyvä asia ja sulle ja oikea ratkaisu, mutta en minä tarvitse sitä Jeesusta missään kohdin elämääni!" Ei koeta tarvetta pelastua. Ei koeta synnin tai omantunnon pistoja, syytöksiä ehkä jopa vääränlaisestakin elämän mallista, tms.. Sydän on kova ja paatunut, kaukana siitä Jumalastakin silloin jota kyllä väitetään palvelevansa ja Hänet tuntevansa. :???:

Mitä sanokaan Raamattu jos sanotaan tuntevansa Jumala ja häntä kyllä uskovansa, seuraavansa, mutta ei koeta tarvetta, tilausta Jeesukselle elämässään? Katsotaanpa sitä Jumalan Sanan mukaan, voiko se olla silloin uskovan elämää, ja olla pelastettu, taivasta kohti menossa olevakaan?

2. Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

Joh. 7:28-29
Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne. Minä tunnen hänet, sillä hänestä minä olen, ja hän on minut lähettänyt."

Matt. 11:
25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Laitanpa vielä tämän, joka on selvääkin selvempi siitä, että: riittääkö se, kun sanomme tuntevamme Jumalan, mutta emme tunne, tai emme edes välitä mitään Jeesuksesta. Vaan ajattelemme pelastuvamme jonkin lapsikasteen, tai hyvän elämän, kirkkoon kuulumisen, vanhempien uskon, tms, tms tähden.. :think:

1. Joh. 5:
5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.

Ja se mitä oikeastaan varsinkin hain, on tämä seuraava Raamatunpaikka, jota etsin, kunnes Pyhä Henki hiukka jelppas etsintääni ja löysin sen mikä minusta on todella, todella tärkeää ymmärtää ja uskoa, ja joka todistaa sen, että, jos Poika, Jeesus Kristus ei kelpaa, ei merkitse mitään niin ei se silloin kyllä auta sekään, jos sanoo uskovansa kyllä Jumalaan ja seuraavansa Häntä, mutta ilman ns jeesustelua niin kuin monet sitä sanaa valitettavasti käyttävät ja joka on pilkkasana Herraa Jeesusta kohtaan, koska Hän on rakkaus ja rakastaa jokaista ihmislasta ja tahtoisi pelastaa jokaisen kerran myöskin sinne taivaan kotiin. .

Hän tuli maailmaan, jotta ristinkuolemallaan voittaisi ja Voittikin kuoleman ja pimeyden! Halleluja! Ja kaikki, aivan kaikki mistään ihonväristä, tms riippumatta saisivat ja saavat tulla Hänen omikseen; Uskomalla Häneen; Jumalan Poikana, sekä omakohtaisena Pelastajanaan, joka vapahtaa jokaisen luokseen tulevan ihmisen synninkuormista ja vääränlaisesta elämästäkin. Mutta sinne tullaan vain synnintunnossa ja katumuksessa: Golgatan verisen ristin juurelle, ja astutaan ahtaan portin kautta sisälle taivaan tielle seuraamaan Jeesusta, eikä vain kuin käyden ja sitten palaten entisenlaiseen elämään, ei niin, ei!

Mutta nyt tuo tärkeääkin tärkeämpi Jumalan Sanan paikka;

1. Joh. 2:23-25
Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.

Ja kun olemme ottaneet vastaan Pelastuksen Lahjan, sillä lahjaahan se meille on, sillä sitä pelastusta ei voi ansaita parhaimmillakaan teoilla tai elämän mallilla, ei! Vaan se tarjotaan jokaiselle etsivälle, kaipaavalle, sille joka tuntee ja tunnustaa syntinsä ja tarvitsee verensä (Jeesuksen) pesua sydämeensä, sekä saada uusi mahdollisuus aloittaa alusta, mutta nyt Hänen Herran Jeesuksen kanssa käyden eteenpäin, kohti kirkkauden rantaa, taivasta..Hän on luvannut olla jokaisen kanssa maailman loppun asti, joka kelpuuttaa Hänet omakseen ja tarvitsee muutoksen elämäänsä.. :thumbup: :D :clap:

Miika 7:19 Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.

Jos haluat lukea koko luvun, niin laitan siihen linkin Miika 7

Ja loppuun vielä tahdon laittaa nämä minulle rakkaat ja tärkeät Raamatunpaikat; Huuda avuksesi Herraa Jeesusta, niin Hän tulee ja auttaa sinua, sekä pelastaa sielusi kadotuksesta. Silloin Jumalan yliluonnollinen rauha saa laskeutua sydämeesi ja huomaat pian miten kaikki tuska ja ahdistus, pelotkin, ym huolet ovat poissa ja ilo valtaa sydämesi! :lol: :thumbup: :wave:

Mark. 8:
34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
35 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.
36 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa?
37 Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
38 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."

1. Joh. 2:15-17
Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

J.A.M - Tule sellaisenaan

Kauniin maan.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!