Pyhä Henki

Pyhä Henki

ViestiKirjoittaja Jeesuksen oma » 11.03.2015 15:19

Pyhä Henki on Jumalan Henki, joka asuu uskovan sydämessä. Pyhä Henki on vuodatettu sydämeen, silloin, kun tulimme uskoon ja saimme uudesti synntyä ylhäältä ja tulla Jumalan lapsiksi, sekä Herran Jeesuksen seuraajiksi. Pyhä Henki on uskovan sydämessä, sinun ja minun sydämessä. Olemme Pyhän Hengen temppeleitä, joissa Jumalan Henki asuu. Pyhä Henki ei ole mikään ulkoinen voima. Me emme voi tankata Pyhää Henkeä itseemme jostain ulkopuolelta, emmekä voi siirtä sitä ihmisestä toiseen. Pyhä Henki on kaiken aikaa sydämessämme, vaikuttaen meissä tahtomista ja tekemistä, ohjaten meitä kaikessa Jumalan Sanan totuuteen, jos vain annamme Hänelle valtuudet siihen. Jumala voi täyttää meitä aina uudestaanja uudestaan Pyhällä Hengellään. Sen voi kokea ilona ja rauhana sydämessä.
Pyhän Hengen hedelmä on ilo, rauha ja rakkaus.

1. Kor. 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat.

Room. 8:14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

Gal. 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Jeesus on Herrani. Hän kulkee aina kanssani.
Jeesuksen oma

Re: Pyhä Henki

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.03.2015 17:31

Sisko on tuonut tärkeän ja totuudellisen kirjoituksen Pyhästä Hengestä meille tänne. Ja sanon; Amen siskon kirjoituksen perään! Tästäkin on hyvä puhua ja muistuttaa, kun nyt on niin kovin paljon erilaisia opetuksia ja näkemyksiä, etten ihan sanoisi uskomuksia Pyhästä Hengestä ja Hänen voimastaan ja miten sitä saadaan ja miten PH vaikuttaa uskovassa. Se on usein todellakin kuin huoltoasemalla tankilla oloa, jossa tankataan Pyhää Henkeä kuin ulkoapäin, vaikka Hän ON JO meissä sisäisesti, koska hän on: uudestisyntymisen myötä astunut sydämiimme ohjaamaan ja neuvomaan, varoittamaankin ym meitä taivastiellämme.

Me saamme kokea Jumalan rauhaa ja iloa, voimaa, apuaan kun rukoilemme Pyhässä Hengessä. En jaksa uskoa että Pyhä Henki yhtyy liialliseen ja tunneperäiseen ylistykseen, jossa kutsutaan PH,ä tulemaan.. Koska niin kuin olemme jo sanoneetkin, niin HÄN ON JO MEISSÄ, USKOVISSA! Eikä missään meidän ulkopuolellamme, josta voimme sitten kuin häntä kutsua tulemaan, laskeutumaan meihin ja keskellemme..

Koin Herran tahdoksi tuoda tähän kuin jatkoksi tämän hyvän todistuksen vielä. Mitä on oikea uudestisyntyminen ja miten se vaikuttaa ja näkyy meissä? Jne..

Marko Mesiäislehto; mitä on uudestisyntyminen?
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pelastus sanoma/ kasvaminen uskossamme