JUMALA SIUNATKOON SINUA JA ANTAKOON SINULLE RAUHAN

JUMALA SIUNATKOON SINUA JA ANTAKOON SINULLE RAUHAN

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.11.2013 14:04

by David Wilkerson | May 16, 2011

Pyhä Henki kehotti minua lukemaan 2 Moos. 12. luvun. Se sisältää kertomuksen Israelin pääsystä pois Egyptin maasta.

Jokaisen israelilaisen kodin oven oli sivelty karitsan verta molempiin ovipieliin ja yläpuuhun. Se varjelisi Jumalan kansaa ohikulkevalta kuoleman enkeliltä. Kun päivä koitti, Israelin joukot marssivat ulos vankeudesta. Miehiä oli 600 000, lisäksi naisia ja lapsia. "Kun ne neljäsataa kolmekymmentä vuotta olivat kuluneet, niin juuri sinä päivänä kaikki Herran joukot lähtivät Egyptin maasta"( 2 Moos.12:41).

Seuraavassa luvussa pysähdyin jakeeseen 3, jossa sanotaan: "..sillä Herra vei teidät sieltä pois väkevällä kädellä" (2 Moos. 13:3). Herran voima yksin, ei mikään ihmisvoima, vapahti Jumalan kansan.

Daavid julistaa: ..se Jumala, joka on minun vahva turvani ja johdattaa nuhteetonta hänen tiellänsä. Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä.

Hän pelasti minut voimallisesta vihollisestani, minun vihamiehistäni, sillä he olivat minua väkevämmät. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat"(2 Sam.22:33,17,18,31).

Uskomme ja voimamme saattavat heiketä. Heikkouden aikoja varten Jumala on antanut ihmeellisiä lupauksia uudistumisesta ja voiman antamisesta:

"Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni" (2 Sam. 22:40)

"Urhojen jouset ovat särjetyt, voipuneet vyöttäytyvät voimalla" (1 Sam. 2:4)

"Herra antaa kansallensa väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla" (Ps.29:11)

"Peljättävä on Jumala, joka ilmestyy sinun pyhäköstäsi, Israelin Jumala. Hän antaa kansallensa voiman ja väkevyyden. Kiitetty olkoon Jumala" (Ps.68:35)

".. älä hylkää minua, kun voimani loppuu... Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki" (Ps.71:9, 16)

"'Autuaat ne ihmiset, joilla on voimansa sinussa '.. He käyvät voimasta voimaan, he astuvat Jumalan eteen Siionissa"(Ps.84:5,7).

Rakkaani, uskotko, että Jumalamme on vahva? Jos hän on vahva, ei mikään valta kestä hänen edessään. Anna sen tähden kaikkesi hänen väkevään käteensä ja valtaansa. Hän avaa tien. Ennen kaikkea, usko tämä lause: "Sinä päivänä, jona minä huusin, sinä vastasit minulle; sinä rohkaisit minua: minun sieluni sai voiman" (Ps.138:3).

Jumala rakastakoon ja siunatkoon sinua.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: JUMALA SIUNATKOON SINUA JA ANTAKOON SINULLE RAUHAN

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.03.2015 21:26

"'Autuaat ne ihmiset, joilla on voimansa sinussa '.. He käyvät voimasta voimaan, he astuvat Jumalan eteen Siionissa"(Ps.84:5,7).

Rakkaani, uskotko, että Jumalamme on vahva? Jos hän on vahva, ei mikään valta kestä hänen edessään. Anna sen tähden kaikkesi hänen väkevään käteensä ja valtaansa. Hän avaa tien. Ennen kaikkea, usko tämä lause: "Sinä päivänä, jona minä huusin, sinä vastasit minulle; sinä rohkaisit minua: minun sieluni sai voiman" (Ps.138:3).

Tässä on niitä ajatuksia ja tuntoja, joita sydämelläni on liikkunut viime aikoina. Kulkea Jumaaln voimassa! Saada voima elää ja jaksaa Jumalalta! Pyytää voimaa, sekä saada viisaus elää Herran tahdon mukaan, ei oman lihantahtomme mukaan. Jne..

On asioita joiden takia olen joutunut kuin huutamaan Herran puoleen. On tuntunut että kaikki on kuin menetetty, peli pelattu, epäonnistuin, sain vain pettymyksen ja he nuo eräät läheiseni...saavat nauraa ns "partaansa" kun katsovat minua. Voi kuinka tekisi mieleni useinkin sanoa totuuksia, ja kertoa heille, että kun he nousevat minua vastustamaan, niin silloin he vastustavatkin Jumalaa, jonka oma olen. Mutta aina kuitenkin päätän olla sanomatta, parempi niin.. :think:

Ne asiat, joiden takia olen huutanut niin usein Herran puoleen, niin ne on niin raskaita kantaa ja uskoa, että kaikki kääntyikin kuin minua vastaan. Hyvyyteni käännettinkin pahuudeksi. Ja rakkauteni ja välittämiseni vihaksi ja valhepuheiksi. Tiedän kyllä, että; Jumala tietää kaiken ja näkee totuuden, mutta voi miten lihani tahtoisikaan toimia, sanoa asioita suoraan, tai sanoa miten tulen kääntämään selkäni heille, olkoon ..Mutta huomaan olevani kuitenkin hiljaa.

Oli aikoja jolloin koitin puolustautua, koitin kertoa mikä on totuus, koitin kysellä syytä heidän vihanpitoonsa jne.. Mutta se oli turhaa. Kukaan ei uskonut minua, vaan heitä, kun he valheillaan liehakoivat ja saivat kaikki uskomaan heitä, ei minua..Voi miten se satutti ja suututtikin. Mutta nyt jälkeenpäin uskon sen olleen Herran sallimaakin, jotta oppisin vain jäämään ristin juurelle ja hiljaa, jättämään kaiken Herran hoitoon. Tie takanani on ollut raskas, aivan liian raskas kestää ja kuitenkin olen kestänyt; Herrani avulla ja voimassaan! Kiitos siitä Hänelle! :clap:

Nyt tilanne on kuin pattitilanteessa, siis: minun silmissäni ainakin. Ja aina kun mietin jotain salaista suunnitelmaani heidän varalleen ja heille jotain sanoakseni, niin Jumala on alkanut puhua minulle; Sanansa kautta niin ihmeellisesti, ettei siitä ole voinut erehtyä, tai edes epäillä; onko se Herra, joka minua puhuttelee ja neuvoo, vahvistaa, rohkaisee, lohduttaa ja neuvoo olemaan vain hiljaa, jotta Hän saa rauhassa toimia ja taistella. Amen! 2. Moos. 14:13-14

Yhä uudestaan ja uudestaan, kerta toisensa jälkeen on Jumala kehottanut avaamaan Raamatun tietystä kohtaa ja siinä on ollut selvä vastaus mietintöihini ja niissä on aina ollut se sama ajatus; Ole hiljaa, luota vain Minuun, anna Minun toimia tahtoni mukaan ja saat nähdä vielä ihmeellisiä asioita ja muutosta, katumusta, ym.. Hera totta tosiaan halua apuhua meille rakkaat siskot ja veljet Jeesuksessa Kristuksessa. Pysytään siis vain verisen ristinsä juurella parannusta tehden, rukoillen, odottaen ja suostuen siihen, että Isä saa toimia tahtonsa mukaan. Emmekä me: oman ajattelumme ja tahtomme mukaisesti, vaikka lihamme sitä niin kovin tahtoisikin tyyliin; Nyt ja heti, tässä näin sen pitää tapahtua ja selvitä.. Ei niin! Vaan hiljenny ja odota Heraa, niin saat vielä kiittää Häntä kasvojensa avusta! Kärsivällisyys on tärkeä piirre jota voi kuka vain harjoittaa, jos vain niin todella tahtoo. Herra kyllä auttaa ja antaa voimansa siihen ja viisautensa. Kuuntele; Jumala haluaa puhua sinulle ja neuvoa miten pitää elää ja toimia, laittaa ne omat pikku tai isommatkin kätöset pois, ja annetaan Isän toimia! Hän osaa sen parhaiten ja tietää miten pitää toimia! :thumbup:

Hepr. 12:
1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,

2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.

4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,

5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;

6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".

7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?

8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.

Ja kokonaan Biblian mukaan sama Raamatunpaikka; EPISTOLA HEBREALAISILLE 12. Luku.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Herra haluaa puhua meille!