Katsokaamme peiliin..

Katsokaamme peiliin..

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.09.2014 17:45

Sellainen ajatus on nyt pyörinyt mielessäni jo jonkin aikaa, että: Meidän uskovina olisi, paljon useimmin hyvä katsoa sinne peiliin. Kun ajattelemme sitä; millaisen kuvan ihmiset saavat meistä kasvojemme piirteen mukaan? Luen tähän niin itseni, kuin jokaisen uskovan, Jeesuksen seuraajan. En tarkoita ketään yksittäin vaan enempikin yleisesti vain meitä kaikkia uskoontulleita Jumalan lapsia.

Kun ihmiset näkevät meidät, niin; näkevätkö he sen rauhan ja ilon sydämessä olevan uskovan? Vaiko happaman ja elämäänsä kuin kyllästyneen näköisen tyypin, josta ei millään voisi edes kuvitella, että; hänellä on maailman paras Auttaja (Jeesus)? :roll:

Oletko sinä katsonut peiliin viime aikoina ystäväni ja jos olet, niin millaisen uskovan sieltä näet? Onko se, se sama ihminen, joka hetki sitten oli kaupassa, tms ja ihmiset seurasivat viidettä evankeliumia? On vaikea nähdä itseään, niin kuin ihmiset näkee, mutta olen ihan varma siitä, että: jos ja kun meillä on turva Jumalassa, ja rauha sydämessä sekä ilo Herran läsnäolosta, sekä Hänen turvastaan, voimastaan, avustaan, jopa vaikeidenkin aikojen aikana, niin meistä voi silloin ihmiset lukea sitä siunattua viidettä evankeliumia. Vai voiko? :wink:

Job 11:
13 Jos sinäkin valmistat sydämesi ja ojennat kätesi hänen puoleensa-

14 mutta jos kädessäsi on vääryys, heitä se kauas äläkä anna petoksen asua majoissasi-

15 silloin saat kohottaa kasvosi ilman häpeän tahraa, olet kuin vaskesta valettu etkä mitään pelkää.

16 Silloin unhotat onnettomuutesi, muistelet sitä kuin vettä, joka on virrannut pois.

17 Elämäsi selkenee kirkkaammaksi keskipäivää, pimeänkin aika on niinkuin aamunkoitto.

18 Silloin olet turvassa, sillä sinulla on toivo; tähystelet-käyt turvallisesti levolle,

19 asetut makaamaan, kenenkään peljättämättä, ja monet etsivät sinun suosiotasi.

20 Mutta jumalattomain silmät raukeavat; turvapaikka on heiltä mennyt, ja heidän toivonsa on huokaus."

Tämä nousi mieleeni. Ja tulipa mieleeni toinenkin Raamatun paikka kasvojemme muodosta;

Matt. 6:16-18
Ja kun paastoatte, älkää olko synkännäköisiä niinkuin ulkokullatut; sillä he tekevät kasvonsa surkeiksi, että ihmiset näkisivät heidän paastoavan. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan kun sinä paastoat, niin voitele pääsi ja pese kasvosi, etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Kasvomme on kuin peili, joka kertoo kaiken, myöskin uskoville ystävillemme, mutta varsinkin uskosta vielä osattomille. Eikö siis olisikin tärkeää, että se viesti, jonka tahdomme viedä maailmaan, niin se olisi: ilo ja rauha/lepo Herrassamme, joka pakostakin kuvastuu olemuksestamme ja kasvoistamme, äänestämme, käytöksestämme.. Ja ystävyys/kunnioitus; toisia Herran omia kohtaan. :wink:

Ap. t. 6:
8 Ja Stefanus, täynnä armoa ja voimaa, teki suuria ihmeitä ja tunnustekoja kansassa.

9 Niin nousi muutamia niin kutsutusta libertiinien ja kyreniläisten ja aleksandrialaisten synagoogasta sekä niiden joukosta, jotka olivat Kilikiasta ja Aasiasta, väittelemään Stefanuksen kanssa,

10 mutta he eivät kyenneet pitämään puoliaan sitä viisautta ja henkeä vastaan, jolla hän puhui.

11 Silloin he salaa hankkivat miehiä sanomaan: "Me olemme kuulleet hänen puhuvan pilkkasanoja Moosesta ja Jumalaa vastaan".

12 Ja he yllyttivät kansan ja vanhimmat ja kirjanoppineet ja astuivat esiin, raastoivat hänet mukaansa ja veivät neuvoston eteen.

13 Ja he toivat esiin vääriä todistajia, jotka sanoivat: "Tämä mies ei lakkaa puhumasta tätä pyhää paikkaa vastaan ja lakia vastaan;

14 sillä me olemme kuulleet hänen sanovan, että Jeesus, tuo Nasaretilainen, on hajottava maahan tämän paikan ja muuttava ne säädökset, jotka Mooses on meille antanut".

15 Ja kaikki, jotka neuvostossa istuivat, loivat katseensa häneen, ja hänen kasvonsa olivat heistä niinkuin enkelin kasvot.

Laitan vielä lopuksi tämän Raamatun kohdan, jossa Stefanus oli siellä syytettynä väärin perustein, koska se Sana jota hän puhui/julisti, niin se kolahti sydämissä ja sai porukat kiristelemään hampaitaan ja nousemaan häntä vastustamaan. Ja keinojahan kyllä keksitään edelleenkin, millä totuuden torvi vaiennetaan, tai ainakin saadaan syytteeseen ja kuinka innolla sitten istutaan palavereissä syyttämässä, kun ei itse haluta tehdä parannusta ja muuttua. Valhesyytöksiä ja ihan naurettavia syytöksiä lasketaan niskaan, ja uskotaan mieluimmin niitä jotka toivat hänet, minut, sinut, neuvoston eteen, kuin sinne sytettynä tuotua, joka oli viaton...

Mutta Jumala on aina sen puolella, joka haluaa jakaa Hänen Sanaansa sekä pysyä totuudessa. Näin se on vielä tänäkin päivänä ja näitä stefanuksia on vielä täällä Suomenkin maassa. Oletko juuri sinä rakas ystäväni kuin Stefanus; Oletko joutunut syytetyn paikalle, koska puheestasi ei ole pidetty, kun se on liian suoraa ja se kolahtaa kuulijoiden omissatunnoissa? Voiko sinusta, tai minusta sanoa, että:Kasvomme ovat kuin enkelin kasvot?! :???: :think:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Katsokaamme peiliin..

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.05.2016 22:05

rita4 kirjoitti: Ap. t. 6:8-15 Laitan vielä lopuksi tämän Raamatun kohdan, jossa Stefanus oli siellä syytettynä väärin perustein, koska se Sana jota hän puhui/julisti, niin se kolahti sydämissä ja sai porukat kiristelemään hampaitaan ja nousemaan häntä vastustamaan. Ja keinojahan kyllä keksitään edelleenkin, millä totuuden torvi vaiennetaan, tai ainakin saadaan syytteeseen ja kuinka innolla sitten istutaan palavereissä syyttämässä, kun ei itse haluta tehdä parannusta ja muuttua. Valhesyytöksiä ja ihan naurettavia syytöksiä lasketaan niskaan, ja uskotaan mieluimmin niitä jotka toivat neuvoston eteen, kuin sinne sytettynä tuotua.

Mutta Jumala on aina sen puolella, joka haluaa jakaa Sanaansa ja pysyä totuudessa. Näin se on vielä tänäkin päivänä ja näitä stefanuksia on vielä täällä Suomenkin maassa. Oletko juuri sinä rakas ystäväni kuin Stefanus; joutunut syytetyn paikalle, koska puheestasi ei ole pidetty, kun se on liian suoraa ja kolahtaa kuulijoiden omissatunnoissa? Voiko sinusta, tai minusta sanoa, että:Kasvomme ovat kuin enkelin kasvot?!

Niin.. olla kuin Stefanus uskovien edessä, seurakunnassa! Toivottavasti näitä rohkeita Stefanuksia vielä löytyy ja he eivät ala pelkäämään ihmisten mielipiteitä, kovia, kylmiä sanojaan, tms käytöstä, josta tajuaa; "En ole toivottu tässä joukossa, koska en suostu korvasyyhyyn, enkä imarteleen, ottaan vastaan imarteluja, en rakastamaan syntiä ja taputtaan päähän ja näin siunaamaan synnissä tahallisesti elävää, enkä myöskään aio vaieta, kun Jumla antaa sanojaan puhuttavaksi." Kuulkoot tai olkoon kuulematta, niin Jumalan tahdosta ja Sanasta En luovu, peräydy tai peräti ala pelkäämään ihmisiä, niiden sanoja, tai tylyäkin tylympää käytöstä, koska eivät voi hyväksyä totuuden torvea, joka kehottaa parannukseen, jne..

Uskallapa olla sellainen, joka tuo totuuden Sanaa esille, niin sinut vaiennetaan ja vaaditaan mukautumaan sen srk tapaan toimia, opettaa, puhua, tms..Luin tuossa just äsken miten koko ajan maailmassa perustetaan valheseurakuntia, jotka näyttävät kyllä oikeilta ja kristillisiltä, mutta niiden opetus, toiminta ja uskonelämä on ihan väärään menevää, uskonnollista, maailman hakemista seurakuntaan, ja raha vain merkkaa ja .. Mutta mihin jäi Jumalan pelko? :think:

Kateus toista uskovaa kohtaan on myöskin todella ikävää ja väärin, sekä syntiä Jumalan edessä. Mutta kuinka monet ovat kateellisia jollekin toiselle uskovalle, jos ilmenee, että se toinen onkin saanut Herralta sanoja, tai osaa laulaa, tai.. mitä vain muuta..:eh:

Nythän paljon puhutaan uskovien yhteydestä. Ja halutaan ja ollaan yhtä melkein keiden kanssa vain. Mutta olla yhtä uudestisyntyneiden ja Jumalan pelossa/ arkuudessa elävien kanssa on ihan toista, kuin olla yhtä niiden kanssa, jotka ovat rakastuneet rahaan, maailmaan, etsivät vain parantumista ja odottavat vain ihmeitä, merkkejä taivaasta, sekä mennään kenen vain käsien alle siunausta saamaan. Surullista hommaa sanon minä, edellä mainituista asioista.

Olen nyt ollut taas tavallista kipeempi jo jonkin aikaa, mutta ei tulisi mieleenikään lähteä etsimään parantumista, kenen käsien alta vain. Periaatteessa en edes halua mennä kenenkään käsien alle rukoiltavaksi enään. Sillä mistä minä, tai sinä rakas uskova ystäväni voit tietää varmasti; millaista uskonelämää se toinen siellä arjessaan viettää ja keitä fanittaa? Kävikö se rukoilija mahdollisesti hakemassa siunausta Heidi Bakerin kokouksesta, tai Rodney Howaerdin, tai..Patrik Tiaisen, tai..Onhan näitä väärän voiman saaneita julistajia pilvin pimein ja niiden käsien alta haetaan parantumista,..Voi Herra armahda Suomen Siionia ja sen kansaa! :shifty:

Minä uskon, että; Jumala kyllä auttaa, ja jopa parantaakin omansa, jos ja kun hän vain tahtoo elää lähellään, parannusta tehden; tahtoen kuolla itselleen ja muuttua uudeksi, uudistua päivä päivältä sekä laittaa lihansa tahto ristille kuivumaan joka ikinen päivä. Ei Jumala anna sairautta, koska on eletty synnissä, toki sekin voi joskus olla mahdollista, mutta yleisesti en siihen jaksa uskoa, vaan.. Koska Hän haluaa omansa suostuvan tahtoonsa, kuolevan lihansa tahdolle, sekä maailman tarjonnalle ja pysyvän lähellä veristä ristiä, jokainen elämänsä päivä: pyytäen syntejään sydämestään anteeksi ja uskoen ne myöskin anteeksi annetuiksi ja saaduiksi Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan maahan vuotaneessa sovintoveressään ja Jeesuksen nimessä!

Rohkeutta, uskaltaa olla Herran käytössä, johdatuksessaan, kun sinua kohdellaan kuin olisit maailman inhottavin ja ärsyttävin ihminen. Kun sinua kartetaan, katsotaan yrmeästi ja osoitetaan sinulle erittäin selvästi, ettet ole tervetullut joukkoon tähän, joka pitää itseään niin hurskaana ja pyhänä, kun.. :think: :???: Ja kuitenkin sinä koet hengessäsi; "Herra Jumala minut tänne johdatti ja sanoi; [i]'Mene', Minä olen siellä sinun kanssasi ja turvanasi, voimanasi ja apunasi, eikä kukaan ole sinuun ryhtyvä, ilman ettenkö Minä siihen puuttuisi ja sinua siitä pelastaisi, vahvistaisi sekä antaisi sinulle voimaani kestää se kaikki minkä joudut siellä kohtaamaan!"[/i] Pysy Lujana äläkä pelkää ihmistä, ihmisiä, niin kuin Raamattukin meitä rohkaisee ja neuvoo:

Hepr. 13:6 niin että me turvallisin mielin sanomme: "Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?"
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Ap. t. 18:9-10
Ja Herra sanoi yöllä näyssä Paavalille: "Älä pelkää, vaan puhu, äläkä vaikene, sillä minä olen sinun kanssasi, eikä kukaan ole ryhtyvä sinuun tehdäkseen sinulle pahaa

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Ilm. 2:10 Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Matt. 10:
16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.

19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!

26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!