(Laying Down Reputation to Become a Servant to Christ and His Church)
David Wilkerson
Toukokuu 23, 2005
“Mutta meillä on Kristuksen mieli” (1.Kor.2:16).
“ja uudistua mielenne hengeltä” (Ef.4:23).
Nämä ovat kaikki Paavalin kehoituksia. Hän sanoo Herran kansalle: “Olkoon teillä se mieli, joka on Kristuksella - Jeesuksen ajatukset - olkoon ne myös teidän ajatuksianne. Tällaiseen mielentilaan me kaikki pyrimme.
Mitä tarkoittaa omata Kristuksen mieli? Aivan yksinkertaisesti se tarkoittaa ajatella ja toimia kuten Jeesus teki. Se tarkoittaa, että me teemme Kristuksen kaltaisia päätöksiä, kuinka meidän tulee elää. Se tarkoittaa, että teemme kaiken mielemme tietoiseksi Kristuksen mielen laadusta meissä.
Joka kerta, kun me katsomme Jumalan Sanan peiliin, meidän tulee kysyä itseltämme: “Kuvastaako se, mitä minä näen itsestäni, Kristuksen luontoa ja ajattelua? Muutunko Kristuksen kaltaisuuteen jokaisen kokemuksen kautta, jonka Jumala tuo elämääni?”
Paavalin mukaan Kristuksen mieli on tällainen: “...vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi...” (Fil.2:7).
Jeesus teki päätöksen, kun hän oli vielä taivaassa. Hän teki sopimuksen Isän kanssa siitä, että hän luopuu taivaallisesta loistostaan ja tulee maan päälle ihmisenä. Hän aikoi tulla alas maailmaan nöyränä palvelijana. Ja hän halusi palvella mieluummin kuin tulla palveltavaksi.
Kristus siis sanoi: “Minä menen tekemään sinun tahtosi Isä.” Jeesus todella päätti ennen alas tuloaan: “Minä alistan oman tahtoni tehdäkseni sinun tahtosi Isä. Kaiken, mitä minä teen, on tultava sinulta. Minä luovun kaikesta ollakseni riippuvainen sinusta.”
Isän puolelta taas sopimus Pojan kanssa sisälsi Isän tahdon Pojalle ilmaisemisen. Jumala sanoi hänelle: “Minä en koskaan salaa tahtoani sinulta. Saat aina tietää, mitä minä teen ja kuinka minä sen teen. Sinulla on oleva minun mieleni.”
Kuinka paljon onkaan ihmisiä tänään, jotka sanovat olevansa Jeesuksen seuraajia, eivätkä ole koskaan tehneet päätöstä elää kuten Jeesus eli. Sen sijaan he elävät mukavasti lihansa kanssa - luonnonlaatunsa, luonteen vikojensa, perisyntiensä. Eivätkä he koskaan halua muuttua. He sanovat: “Minä olen luonteeltani tällainen.”
Mutta kun Paavali sanoo reilusti: “Minulla on Kristuksen mieli”, hän julistaa: “Minä olen luopunut omasta kunniastani. Kuten Jeesus, olen ottanut orjan muodon.” Ja Paavali vakuuttaa, että sama pätee jokaisen uskovan kohdalla: “Mutta meillä on Kristuksen mieli” (1.Kor.2:16).
Jatkuu..