TODELLINEN YHTEYS
by David Wilkerson | September 15, 2010
Monet uskovat puhuvat läheisyydestään ja vaelluksestaan Herran kanssa, hänen tuntemisestaan ja ystävyydestään hänen kanssaan, mutta kenelläkään ei voi olla totista yhteyttä Jumalaan, ellei hänellä ole sydämessään hänen rakkautensa, armonsa ja siunauksensa täydellistä ilmestystä.
Yhteys Jumalaan koostuu kahdesta asiasta:
1. Isän rakkauden vastaanottamisesta ja
2. hänen rakastamisestaan kiitokseksi
Voit viettää joka päivä tuntikausia rukouksessa kertoen Herralle, kuinka paljon rakastat häntä, mutta se ei vielä ole yhteyttä. Jos et ole vastaanottanut hänen rakkauttaan, sinulla ei ole ollut yhteyttä häneen. Et yksinkertaisesti voi olla läheisessä yhteydessä häneen, jollei sinulla ole varmuutta hänen rakkaudestaan sinuun.
Tiedän tullessani Herrani luokse, etten kohtaa kovaa, ankaraa ja vaativaa Isää. Hän ei odota minua vihaisin kasvoin, kärkkäänä antamaan selkäsaunaa. Hän ei odota minun epäonnistuvan voidakseen sanoa: "Jäitpäs kiinni!"
Ei, minä menen Isän tykö joka on ilmoittanut itsensä minulle puhtaana, ehdottomana rakkautena. Hän on ystävällinen ja lempeäsydäminen, täynnä armoa ja siunausta. Hän odottaa malttamattomana voidakseen nostaa harteiltani kaikki huolet ja taakat. Minä tiedän, että hän ei hylkää minua, kun rukoilen häntä.
Siksi astun hänen saleihinsa ylistäen ja kiittäen, koska olen kiitollinen siitä, kuka minun Jumalani on. Hän välittää kaikesta, mikä koskettaa minua! (ks. Psalmi 100)
Profeetta Sefanja sanoo jotain uskomatonta Jumalan rakkaudesta meitä kohtaan. Hän kirjoittaa: "Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee" (Sef.3:17).
Tämä jae kertoo meille kaksi tärkeää asiaa siitä, kuinka Herra rakastaa meitä:
1. Jumala rakastaa kansaansa pysyvästi. Hepreankielellä sama lause kuuluu: "Hän on ääneti rakkautensa vuoksi." Jumala oikeastaan sanoo: "Olen löytänyt tosi rakkauteni ja olen täysin tyytyväinen! Ei minun tarvitse etsiä muualta, koska minulla ei ole valitettavaa. Minun toiveeni on täytetty tässä suhteessa, enkä ota takaisin rakkauttani. Se ei muutu!"
2. Jumala saa suurta kansastaan mielihyvää. Sefanja todistaa: "Hän iloitsee sinusta laulamalla." Hän sanoo: "Jumalan rakkaus sinua kohtaan on niin suurta, että se saa laulun syntymään hänen huulillaan!"
Sana iloita tarkoittaa "omistaa ilo ja mielihyvä." Se on sisäisen mielihyvän ulkoinen ilmaus ja se on myös rakkauden korkein ilmaus. Hepreankielinen sana tribudiare, jota Sefanja tässä käyttää tarkoittaa "hyppelehtiä onnen hurmasta".
Voitko kuvitella, että taivaallinen Isäsi on niin rakastunut sinuun, että hän hyppii ilosta pelkästään ajatellessaan sinua? Voitko luottaa hänen sanaansa, että hän rakasti sinua, ennen kuin maailmaa oli vielä luotukaan, ennen kuin ihmiskuntaa oli olemassa, ennen kuin olit edes syntynyt? Voitko hyväksyä sen, että hän rakasti sinua jopa sen jälkeen, kun alennuit Aatamin synnillisille tavoille ja sinusta tuli hänen vihollisensa?