2 Syntymäpäivää.. Onko sinullakin jo ne?

2 Syntymäpäivää.. Onko sinullakin jo ne?

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.06.2026 19:33

:wink: Niin rakas ukova ystäväni: oletko muuten koskaan ajatellut sen kummemmin, että meillä kristityillä on 2 eri syntymäpäivää. :roll: Saamme juhlia synttäreitämme kahteen eri kertaan, eiks ookkin hienoa. Me synnymme tähän maailmaan ns. normaaliin tapaan ja olimme vauvoja, pieniä lapsia, nuoria, ja sitten jo aikuisia, jne.. Mutta sitten kun saamme syntyä uudesti ylhäältä, niin samoin kuin oli silloinkin, kun olimme ensin pieniä Jumalan vauvoja ja Jumalan lapsia, niin sitten me alammekin kuin kasvaa siinä evankeliumin, Raamatun Sanan valossa, sekä totuudessa, niin pikku hiljaa saimme alkaa osoittaa toisillekkin sen, miten mahtavaa onkaan saada olla Jumalan lapsena, ja kaikessa aina turvata Herraammekin! Pysyä lähellä Kristus kalliota, Vapahtajaamme! :thumbup: :clap:

Kumpikin syntymä on tärkeä. Mutta liian moni syntyy vain kerran ja kuolee, eikä tavoitakaan kirkon lupaamaa elämää, siis taivasta. Surullista. :cry: Mutta silloin vasta, kun sielu siirtyy elämästä kuolemaan, niin silloin vasta aivan liiankin monille selviää; minkälaisen väärän ratkaisun, tai väärän mielikuvan takia he ovat hyljänneet; Jeesuksen kutsun tulla Hänen omakseen. Ja tosiaankin, kun sitten sielu erkanee ruumiista, niin aivan liian monelle silloin vasta selkiää, avautuu se totuus; Ettei taivas kohtaa lapsikasteen, tai minkään kasteen ansioista, eikä myökään kirkkoon, srk kuulumisella, tai edes hyvällä elämällä, Ei! Vaan ja vain; yksin ottamalla Herra Jeesus elämäänsä: Herraksi ja Vapahtajaksi,sekä pyytämällä Häneltä kaikkia syntejään anteeksi: Jeesuksen nimessä ja veressä, ristinsä voitto voimassakin! :thumbup:

Olen iloinnut jokaisesta ihmisestä, joka ymmärtää: uudestisyntymisen tärkeyden, sekä ihanuuden ja lähtee seuraamaan Jeesusta Kristusta! Syntyy uudesti ylhäältä; Elävään uskoon; Halleluja, kiitos Jeesus rakkaudestasi ja armostasi, anteeksi annostasikin! :D :clap:

Joh. 3: [Biblia]
1 Niin oli yksi mies Pharisealaisista, Nikodemus nimeltä, Juudalaisten ylimmäinen.
2 Se tuli yöllä Jesuksen tykö ja sanoi hänelle: Mestari, me tiedämme, että sinä olet Jumalasta opettajaksi tullut; sillä ei taida kenkään niitä tunnustähtiä tehdä, joita sinä teet, jollei Jumala ole hänen kanssansa.

3 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku vastuudesta synny, ei hän taida Jumalan valtakuntaa nähdä.
4 Nikodemus sanoi hänelle: kuinka taitaa ihminen vanhana syntyä? taitaako hän äitinsä kohtuun jälleen mennä, ja syntyä?

5 Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
6 Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän pitää uudesta syntymän.

8 Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.
9 Vastasi Nikodemus ja sanoi hänelle: kuinka ne taitavat tapahtua?
10 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: sinä olet mestari Israelissa, ja et näitä tiedä!

11 Totisesti, totisesti sanon minä sinulle: me puhumme, mitä me tiedämme, ja todistamme, mitä me näemme, ja ette ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos minä maallisia teille sanoin, ja ette usko: kuinka te uskoisitte, jos minä taivaallisia teille sanoisin?
13 Ei astu kenkään ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
14 Ja niinkuin Moses ylensi kärmeen korvessa, niin myös Ihmisen Poika pitää ylennettämän.
15 Että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.


Oletko sinä rakas lukijani jo ottanut vastaan sydämeesi ja elämääsi: Jumalan Pojan; Jeesuksen Kristuksen ja antanut Hänen muuttaa sydämeesi asumaan Pyhän Henkensä kanssa, niin että se on pesty, siis sydämesi ja mielesi ja kaikki sinussa, niin kuin vastasyntynyt lapsikin pestään puhtaaksi, synnyttyään. Nyt vain sinut pestäänkin Jeesuksen kalliissa maahan vuotaneessa: sovintoveressään: puhtaaksi kaikista entisistä, nykyisistä synneistäsi ja rikkomuksistasi! Ja niin saat pukeutua puhtaaseen pukuun, ja myöhemmin saat jo ottaa vastaan kaikki pelastukseen kuuluvat tarvikkeetkin,taistelu aseet, joilla opit taistelemaan syntiä vastaan. Ei sinun pimeyttä vastaan tarvitsekaan jatkuvasti taistella, koska sen homman on Jeesus luvannut hoitaa, kunhan vain huudat Häntä avuksesi, niin Hän aivan varmasti saapuu sinua, oma lastaan auttamaan...!! :thumbup:

Mutta varoa sinun toki pitää pimeyden ruhtinaan ovelia, etten ihan sanoisi; kierojakin yrityksiä saada sinut uskomaan hänen valheensa totuudeksi, tms.. :???: Sinä saat opetella, sekä myöskin oppia sen kaiken: lukemalla Jumalan Sanaa, Raamattua. Älä koskaan anna raamattusi lojua vain pöydällä, pölyttyä käyttämättömänä..Ota se joka päivä käyttöösi ja lue sitä ns rukouksen hengessä, niin saat siitä avun, sekä lohdutuksen, voimankin sanoja omaan elämääsi Pyhän Hengen kautta ja opit sieltä myöskin sen, että; mikä on sinunkin kohdallasi, elämässäsi; Jumalan tahto! ! :wink:

Rukouselämä on uskovalle, kuin turvakallio Herrassamme Jeesuksessa Kristuksesssa. Kun oppii rukouksen tärkeyden, sekä Jumalan Sanan, Raamatun lukemisen tärkeyden jokapäiväisessä elämässään, niin siinä on sitä hengellistä ruokaa ja juomaa, sekä voima taisteluissakin, sekä vaikeuksissa, ja aivan kaikissa elämän arjen tilanteissa, noin niinkuin yleensäkin uskonelämässä, niin se on juuri rukouksessa ja Sanan tutkimisessa. :thumbup: Jeesus haluaa tulla asumaan jokaiseen sydämeen ja puhdistaa sen verellään, sekä tehdä oikein suursiivous ja muuttaa sen kodikkaaksi ja vaikuttaa rakkauttaan, sekä lämpöään ja sulattaa roudan ja jään. Sieltä se alkaa paistaa aurinko, joka on merkkinä matkasta kohti ikuista kirkkautta ja valoa kohden. :D

1. Kor. 10:3-4
ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.


Laitan vielä lopuksi tämän Raamatunpaikan meille jo uudestisyntyneille Jumalan lapsille:

Luuk. 11:
33 Ei kukaan, joka sytyttää lampun, pane sitä kätköön eikä vakan alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon.
34 Sinun silmäsi on ruumiin lamppu. Kun silmäsi on terve, on koko sinun ruumiisi valaistu, mutta kun se on viallinen, on myös sinun ruumiisi pimeä.
35 Katso siis, ettei valo, joka sinussa on, ole pimeyttä.
36 Jos siis koko sinun ruumiisi on valoisa eikä miltään osaltaan pimeä, on se oleva kokonaan valoisa, niinkuin lampun valaistessa sinua kirkkaalla loisteellaan."


Joel Hallikainen - Valo näkyy pimeässä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 9979
Liittynyt: 20.10.2013 10:53

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa