
Niin rakkaat ystävät, onko meillä tuomionpäivänä sydämissämme: ilo, vaiko murhe; pelko, vaiko luottamus Ristin työn ansioon? Minusta sitä on hyvä ainakin joskus
pysähtyä miettimään. Minä ainakin myönnän sitä useinkin miettineeni. Koska haluan olla niiden joukossa, jotka pääsevät Jeesuksen veren ja Jeesuksen nimen kautta kotiin asti taivaaseen ja kun kestämme sen, kun meitä koetellaankin sitä ennen.
Minulle nousi tässä illan korvalla mieleeni sellainen ajatus, että: vaikka me joudummekin uskovina monenkinlaisiin koetuksiin ja kärsimyksiinkin, silloin,, kun tulee niitä loukkauksia, tai hylkäämistä, tms.. Niin kuitenkin se kaikki on meidän parhaaksemme, ettei meitä maailman kansssa tuomittaisi. Uskotko sen?

Tuntuiko kenties ristiriitaiselta?
1. Kor. 11:31-32
Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi; mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.Sitten, kun taas kuin tasaannun loukkauksista tai siitä tosi kurjasta kohtelustani, niin menihän siinä hiukkasen jo aikaa, ennen kuin pystyin taas nollaamaan tilanteen. Mutta
koitan koko ajan
opetella tuskan, murheen iskiessä, tai kun loukataan, käännetään selkä, hylätään, valehdellaan perättömiä, tms.. Niin
pyrin mahdollisimman nopeasti vain kuin menemään sen kivun kanssa Herran eteen, ristinsä juurelle.
Miksihän se onkin usein niin kovin vaikeaa, ja kuin sitä aina vain kuin koittaa siirtää,ja siirtää, vaikka; tietääkin jo sen erittäin hyvin ja ymmärtääkin sen, että: se on se ainoa ja oikea tapa päästä yli siis eroon, niistä, siitä kaikesta pahasta murheesta, sekä nurjistakin ajatuksistaan loukkaajaa kohtaan, mitä sitten nouseekin mieleen.

Niin miksi?

Onko se sittenkin sitä ylpeyttä, tai omavoimaisuutta, että:
"Kyllä minä selviän ja että; kyllähän minä taas itse hoidan tän asian, minun omalla tavallani kuntoon?"
Niin sitähän se taitaa olla, ja siitä on kertakaikkiaan päästävä eroon, joten: lihantahdon ON Kuoltava! Eikä me ystävät kalliit edes osata itsessämme auttaa itseämme elämään Jumalan tahdon mukaisestikaan, eikä me kuule selvitä täällä, eikä edes osata oikein hoitaa asioita, korjataasioita, ehei!

Niin et ne selviää mukamas meidän omassa voimassa, tai meidän omassa viisaudessamme, ehei!
Ei omin voimin, vaan ja vain aina yksin; Herran voimassa, johdatuksessa. Hän on luvannut auttaa,
jos vain tahdomme pyytää Häneltä Hänen apuaan, sekä voimaansa ja viisauttaankin, siis; toimia oikein!
Siis, se että: Jumalan ihana rauha palaa sydämeemme, sekä tulee kuin varmuus siitä, että asiat ovat minulla, sinullakin kunnossa yläkertaankin päin. Kyllä, niin minä, kuin sinäkin rakas uskon ystäväni, niin
ehkä yhtä vahvatahtoinen sisareni, veljeni, kuin minäkin
Luulen yhä välillä olevani; niin me kuitenkin tarvitsemme Jeesusta, Auttajaamme!

Sekä Pyhän Hengen johdatusta, ja niin, että: se on todellakin Pyhä Henki, Jumalan Henki, joka neuvoo, ohjaa tekojamme ym meitä kaikessa.
Eikä se meidän liha, tai
ehkä jostain koppina saatu väärä henki, kun joku väärän voiman vallassa oleva uskova on laittanut kätensä päällemme. Tarkoitan tällä sitä, ettei pidä olla liian ahne menemään kenen vain käsien alle siunattavaksi. Jos et varmasti tiedä, että sellainen uskova elää
oikeastikin lähellä Herraamme totuudessa!
Silloin kun Isämme Jumala tahtoo parantaa, tai auttaa, niin ei me kuule siihen
välttämättä tarvita toisten käsien alle menoa. Vaan se tapahtuu, kun Herra näkee meidän sydämiemme kaipauksen, sekä tarpeen, ja kun Hän kuulee rukouksemme! Ja tietenkin myöskin se,että: Olemme antautuneet; vain yksin Hänelle sekä Hänen käyttöönsä, kuolettaen lihamme tahdon.
Älä siis seuraa ihmistä, parhaintakaan julistajaa, tai parantajaa. Vaan katso vain yksin ristinpuulle sekä tietenkin: Jeesukseen!

Ja vain ja ainoastaan, sinne olkoon aina katseesi suunnattunakin!
Ei koskaan yhteenkään ihmiseen. Me olemme kaikki vain savea ja tomua Herran edessä, ei kukaan voi mitään, jos ei
ensin Herra anna, auta. Silä, kun katseemme on kiinnitettynä siihen veriseen ristiin sekä tietenkin myöslkin Jeesukseen, niin silloin me emme eksy, ja saamme sen avun, minkä Jumala tahtookin meille antaa!
Lopeta siis jo parantajien käsien alla juokseminen ja mene vain polvillesi, sikäli, mikäli jos se on vain mahdollista,[/i] niin avaa siellä sydämesi, ole hetki ihan hiljaa Hänen edessään ja odota, kuuntele, Hän kyllä puhuu sinulle, kun sen aika on.
Odota Häntä! 
Opettele sillai myöskin kärsivällisyyttä.
Opettele siis olemaan ristin juurella mahdollisimman usein päivän mittaan, niin tulet huomaamaan, miten kaikki vaikeatkin asiat ja kivut, ym,... niin niiden merkitys alkaakin kuin vähentyä, pienentyä ja se ilo, jonka Herra tahtoo sinulle antaa, niin se valtaa sydämesi.

Sillä, kun sydän puhdistuu, ja silloin kun Jeesuksen veri saa sen puhdistaa, niin väärät voimat eivät sinne niin helposti pääsekään asettumaan. Herra parantaa kyllä vaivasi,
Jos se on Hänen tahtonsa, vaikka et kävisi yhdenkään parantajapapin käsien alla. Tänä päivänä pitää kuule olla hyvin varovainen, kenen siunattavaksi menee..

Monet, aivan liian monet ovat etsineet
vain ihmeitä ja miten heidän on lopulta käynyt? He eksyivät pois totuuden tieltä, pois ristin juurelta, jopa kauaksi Jeesuksestakin..
Pyri aina vain lähemmäksi Jeesustasi, niin saat avun, sekä voiman ja rauhan, ilonkin, joka kestää ja näin saat turvallisin mielin kohdata aikanaan senkin päivän, kun Jeesus palaa noutamaan omiaan ja me kaikki, niin: uskovat, kuin uskomattomatkin joudumme, halusimmepa sitten, tai emme, niin me kaikki joudumme tuomittaviksi,Isän Jumalan, Tuomarimme eteen ja silloin kun kirjat avataan, silloin paljastuu totuus, sekä missä vietämme ikuisuutemme. On vain 2 paikka; Taivas, tai kadotus. Avataan Elämän kirja, jossa on kaikkien uskollisten Herran Jeesuksen omien nimet ja avataan myöskin toinenkin kirja, jossa taas sitten ovat kaikki ne, jotka eivät ole vastaanottaneet Jeesusta Vapahtajanaan, Pelastajanaan, tai ovat lähteneet uskossaan täysin väärään suuntaan, palaamta verisen ristin juurelle takaisin, noiden väärien opettajien, sekä väärien voimien johdatettavaksi, ja ovat kääntäneet selkänsä ikuiselle Auttajalleen, Jesukselle!
Kummassako kirjassa sinun nimesi on? Vielä voit muuttaa kurssia, sillä
vielä on mahdollisuus parannukseen, niin lihalle epämieluisaa kuin se onkin, niin kuin myöskin ylpeälle ja Minä keskeiselle ihmiselle myös. Jeesus sinua koskettakoon Hengellään, jotta
heräät ajoissa, jos nyt olet epävarma, tai lähtenyt eksyttäjien kelkkaan mukaan..
Käänny ja palaa ristin juurelle.. :thumbup:

Otampa tähän nuo ehtoollisen asetus sanat;
1. Kor. 11:
23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.Ja vielä tämä lopuksi:
2. Tim. 4:
1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
5 Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.
6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.