Pyhään ilmapiiriin

Pyhään ilmapiiriin

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.06.2026 13:55

:thumbup: Niinpä; pyhään ilmapiiriin! Onko sinun seurakunnassasi pyhä ilmapiiri, ilo, ja rauha, rakkaus läsnä? Vai onko Jumalan Henki kenties jo poistunut sieltä? Koska ei olla tahdottu alistua Jumalan Sanan auktoriteetin alle tottelemaan ja onkin alettu yhä vain enempi elää ihmisten tahdon, kuin Jumalan tahdon mukaista elämää uskovina ja seurakuntina? :think: Niinpä; kuinkahan monissa seurakunnissa pyhä ilmapiiri on vain kuin itse tehtyä pyhyyden tuntoa, sielullisuutta? Joissa ei kuitenkaan ole läsnä todellinen Pyhän Hengen läsnäolo, sekä Hänen ohjaus, vaan ja vain sellainen maailmallinen meno, sekä oman lihan tahtoonsa rakastuneet uskovat, ilman Jumalan pelkoa, pyyhyyden kunnioittamista? :think:

Mutta aina on mahdollisuus muutokseen. Paljonhan nyt tuodaan esille mediassakin juuri muutoksen tärkeyttä, vai mitä? Muutos on mahdollista! Kunhan uskova ja uskovat vain tahtovat muuttua ja palata verisen ristin juurelle tunnustamaan; väärään menoaan ja vääriin asioihin ihastumistaan, sekä lihalleen elämistään, ja sitä pahalle haisevaa, löyhkäävää ylpeyttään.. :cry:

Sitä niin kovinkin äkkiä uskova paisuu ja tulee kuin: "suureksi [i]omasta mielessään"[/i], suuremmaksi kuin Jumala ja hyvinkin pian alkaakin kuin alistaa toisia toimimaan sekä elämään hänen oman mielensä mukaista kristityn elämää uskovana. :cry: Siellä ei ole silloin sydämen rauhaa, eikä myöskään iloa, eikä lähimmäisen rakkauttakaan läsnä, vaan on vain särkyneitä ja taakoitettuja sydämiä, jotka itkevät, kun rakkaus on vaihdettu vihaan..Ja rauha ja lepo on poistunut, kun sydän pieni ei ymmärrä syytöksiä, tai uhkauksia, tai.. :shifty:

Ps. 119:165 Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule.

Jes. 32:
17 Silloin vanhurskauden hedelmä on rauha, vanhurskauden vaikutus lepo ja turvallisuus iankaikkisesti.
18 Ja minun kansani asuu rauhan majoissa, turvallisissa asunnoissa, huolettomissa lepopaikoissa.

19 Mutta raesade tulee, metsä kaatuu, ja kaupunki alennetaan alhaiseksi.
20 Onnelliset te, jotka kylvätte kaikkien vetten vierille ja laskette härän ja aasin jalat valtoimina kulkemaan!

Otin nuo 2 Raamatunpaikkaa. Rauha saadaan pysymällä Raamatun Sanassa, siitä lipsumatta, tai sitä muuttamatta, vesittämättä, tekemättä sitä paremmin korvasyyhy puheille sopiviksi. Olkootkin, että; Raamattuun pitäytyviä pidetään lakihenkisinä. Mutta on kuitenkin parempi olla lakihenkinenkin ja lähellä Herraa, sekä ristiään elävä, kuin maailman perässä juokseva, kaiken salliva ja hyväksyvä, väärien opettajien puheita kuunnellen korvasyyhyynsä, sekä ollaan täysin koettelematta toisten uskovien tuomia puheita tai kirjoja ym evankeliointiin. :???:

Niin kuinka paljon uskovat menevätkään niin helposti kuin harhaan ja Jumalan Sana ei enääpuhu, kosketa heidän sydämilleen siitä: mikä on Raamatun muuttumaton ilmoitus; Vanhan ja Uuden testamentin mukaan. Vaan noustaankin aivankuin vastustamaan Jumalan ilmoitustakin, siis Häntä itseään: Jumalaa.. ymmärtämättä edes sitä, mitä ollaan tekemässä...? :-o Ja näin ollen samalla myöskin kuin hyväksytään se väärä oppi, vääränlainen toiminta, sekä vääränlaiset ihmeetkin, jotka eivät tule Herraltamme vaan.. keltä sitten? .. Saatanalta.. :cry: :roll:

Mutta todellista Jumalan rauhaa ei saada väärillä opeilla, eikä uskovan sydän rauhoitu, eikä edes iloitse, eikä myöskään uskomme kuin kasva, jos olemme, elämme väärässä seurassa ja väärien henkienkin valtaan antautuneiden käsien alla rukoiltavana, sekä siunattavana. :shifty: Tarkkana siis pitää nykyään olla. Älä loukkaannu sanoistani, sillä tämä on Todellisuutta tänäkin armon päivänämme. Jos se loukkaa, niin kantsii miettiä: miksi se loukkaa, tai kolahtaa ilkeästi sydämellesi? :think: Olisiko jo aika palata ensirakkauteen ja sinne verisen ristin juurelle; Katsoen vain yksin Jeesukseen?!! :thumbup:

Hes.13:5-

Jes. 49:13
7 Näin sanoo Herra, Israelin lunastaja, hänen Pyhänsä, syvästi halveksitulle, kansan inhoamalle, valtiaitten orjalle: Kuninkaat näkevät sen ja nousevat seisomaan, ruhtinaat näkevät ja kumartuvat maahan Herran tähden, joka on uskollinen, Israelin Pyhän tähden, joka on sinut valinnut.

8 Näin sanoo Herra: Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut; minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat,
9 sanomaan vangituille: "Käykää ulos!" ja pimeässä oleville: "Tulkaa esiin!" Teiden varsilta he löytävät laitumen, kaikki kalliokukkulat ovat heillä laidunpaikkoina.

10 Ei heidän tule nälkä eikä jano, ei hietikon helle eikä aurinko satu heihin, sillä heidän armahtajansa johdattaa heitä ja vie heidät vesilähteille.

11 Minä teen kaikki vuoreni teiksi, ja minun valtatieni kulkevat korkealla.

12 Katso heitä, he tulevat kaukaa! Katso, nuo pohjoisesta, nuo lännestä, nuo Siinimin maalta!
13 Riemuitkaa, te taivaat, iloitse, sinä maa, puhjetkaa riemuun, te vuoret, sillä Herra lohduttaa kansaansa ja armahtaa kurjiansa.

14 Mutta Siion sanoo: "Herra on minut hyljännyt, Herra on minut unhottanut".
15 Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota.

16 Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni.

Minä en laulaisi hoilottaen sitä melko yleistä saman asian, ssekä sanojen toistoa, että: Pyhään ilmapiiriin nyt saavutaan, ja enkeleitä oleme tulleet katsomaan.. Se menee niin helposti sielullisuudeksi.. mantraksi, katolilainen helminauha vain puuttuu.. :think:

Ps. 138:
2 Minä rukoilen sinua kumartuneena sinun pyhään temppeliisi päin ja kiitän sinun nimeäsi sinun armosi ja totuutesi tähden; sillä sinä olet osoittanut, että sinun lupauksesi on suuri yli kaiken, mitä sinun nimesi ilmoittaa.

3 Sinä päivänä, jona minä huusin, sinä vastasit minulle; sinä rohkaisit minua: minun sieluni sai voiman.
4 Herra, kaikki maan kuninkaat ylistävät sinua, kun kuulevat sinun suusi sanat.
5 Ja he veisaavat Herran teistä, sillä suuri on Herran kunnia.

6 Sillä Herra on korkea, mutta katsoo alhaiseen, ja hän tuntee ylpeän kaukaa.
7 Vaikka minä vaellan ahdistuksen keskellä, niin sinä virvoitat minut. Sinä ojennat kätesi minun vihamiesteni vihaa vastaan, ja sinun oikea kätesi auttaa minua.
8 Herra vie minun asiani päätökseen. Herra, sinun armosi pysyy iankaikkisesti; älä jätä kesken kättesi työtä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Onhan sydämessäsi jo taivaallinen Rauha?