Mikä mahtava
ilouutinen, se, että; Jeesus Kristus tahtoo pelastaa synnin ja kuoleman lain alta ihmisen todelliseen vapauteen, joka ainoan, joka vain tahtoo sydämestään uskoa Häneen, Vapahtajanaan sekä Pelastajanaan, jne.. Vau!
Mutta sitä niin usein kuin mietin, että: miksihän se on niin vaikeaa uskoa Jeesukseen? Tai miksi se on niin vastenmielistä lähteä Jeesuksen seuraajaksi ja antaa Hänen auttaa, sekä johdattaa elämän kaikilla alueilla? Onko se ihmispelkoa, ettei vain joutuisi pilkattavaksi uskonsa tähden? Vai eikö vain ole kuin haluakaan luopua; maailman ja sen rikkauksien, ym haalimisesta ja niiden kuin rakastamisesta? Vai onko sitten vain kuitenkin niin, ettei edes usko Jumalan olevan totta, kaiken Luoja? Ja silloinhan ei voikkaan uskoa myöskään Hänen Poikaansakaan?
1. Joh. 5:
5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi.Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
15 Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.Halusin laittaa tuon Raamatun kohdan meille tähän, koska siinä on;
koko Raamatun Totuus! 
E.G.J. Roschier kirjoitti:Ainoa välittäjämme ja ylipappimme, Jeesus Kristus, on kärsimisellään ja verisellä uhrikuolemallaan aikaansaanut meille lunastuksen, armon ja syntien anteeksi antamisen.
Sellaisia, jotka pelastavat meidät ajallisesta hädästä on kyllin, mutta on vain yksi, joka pelastaa meidät siitä hädästä, jonka synti on tuonut ja tuo mukanaan. Hän on Jeesus Kristus. Vain ja yksin hän on saanut aikaan iankaikkisuuteen riittävän lunastuksen.
Kunpa voisimme oikein ymmärtää tämän kallisarvoisen totuuden! Iankaikkisuuteen kestävä lunastus on olemassa. Se ei ole rajallinen lunastus, joka vaikuttaisi jonkin aikaa, vaan se on lunastus, joka kestää iankaikkisesta iankaikkiseen.
Pidämmekö halpana tuon niin äärettömän kalliin teon, jonka Jeesus Kristus suostui vapaaehtoisesti suorittamaan Golgatalla kerran, jotta
jokainen joka vain uskoo Häneen (Jeesukseen) Jumalan Poikana.. ja tahtoo päästä myöskin kerran taivaan kotiin, Karitsan hääjuhlaan, elämään ikuisesti taivaan ihanuudessa, niin.. Sinne tie on aukaistu ristillä, Golgatan keskimmäisellä ristillä, jossa Jeesus, Jumalan aino syntyinen Poika antoi elämänsä/henkensä
KOKO maailman syntivelan suorittamiseksi.
Mutta pelkkä ristihän
ei vielä tuo vapautusta synnistä,
eikä päästä siten meitä vielä kirkkauteen,
vaan täytyy myöskin ottaa omakohtaisesti vastaan Jumalan tarjoama pelastus: Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, sekä myöskin: katua sydämestään syntejään, niitä häveten, sekä tahtoen myöskin puhdistautua, sekä muuttua uudeksi luomukseksi Kristuksessa Jeesuksessa, niin ja kuolla itsensä rakastamiselle ja alkaa
rakastamaan ensin Jeesusta, niin sen myötä myöskin sitten kuin oppii myöskin, ja tahtookin rakastaa itseäänkin oikealla tavalla, sekä lähimmäisiään sydämen tasolla!
Laulamme; risti vain, risti vain.. Tai Jeesuksen veri vain voi puhdistaa, mutta pelkkä laulaminen ei vielä riitä, vaan
täytyy myöskin sydämessään ymmärtää ja uskoa niiden sanojen merkitys ja todellisuus ja mitä se risti merkitsee ja tarkoittaa meidän itse kunkin omalla kohdallamme. Se, että: Onko Jeesus se kaikkein tärkein, ja rakkain minulle, sinulle, saada olla sydämissämme; ykkösenä, vai, eikö Hän olekkaan kuitenkaan sitä sinulle?

Kun me sitten lähdemme, tai olemme jo lähteneet aikoinaan seuraamaan Jeesusta Kristusta niin ja kun tahdoimme totella Jumalan Sanaa, nöyrtyä Herramme edessä, niin sen kautta meitä
kuin hiotaan, sekä kasvatetaan taivasta varten. Ja vaikka
se ei aina olekaan niin mukavalta tuntuvaa, niin se on kuitenkin meidän kaikkien parhaaksi lopulta, koska
syntiähän ei taivaaseen pääse. Siksi meidän onkin kuin ns. kuoltava itsellemme, sekä tälle pimenevälle maailmalle, voidaksemme olla Herran käytössä ja tehdä Hänen tekojaan, sekä olla rinnallakulkijoina heikoimmille ja uupuville, sairaille, jne..
Kysymys onkin;
Tahdommeko seurata Herraamme Jeesusta Kristusta sekä suostua nöyrtymään: Isän Jumalammekin tahtoon?! Mitä sinä ystäväni kallis vastaat tänään Hänelle?

Kelpaako sinulle ristin tie, kaita tie, jokja vain taivaaseen vie? Sekä Herran Jeesuksen seuraan jääminen, ja Häntä seuraten; Pyhän Hengen ohjauksessa ollen ja siinä eläen?!

Vastaatko Jeesukselle; Kyllä, tahdon olla omasi ja elää vain Sinulle! Auta Sinä minua, että eläisin oikein tahtoasi noudattaen, sekä ristisi juurella viipyen, tarviten päivittäin veresi puhdistuksen sydämeeni! Anna minulle minun kaikki syntini anteeksi, pese minut puhtaaksi (sydämeni) verelläsi sekä anna minulle uusi sydän, joka tahtoo elää vain yksin Sinulle; Herrani ja Vapahtajani Jeesus Kristus!!

Tämän kauniin laulun myötä toivottelen elämääsi siunausta!
KIRKAS AAMU PIAN KOITTAA