UNI

UNI

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.03.2026 10:24

Jokin aika sitten tuli mieleeni uni, jonka näin nuorena uskovana, tultuani Lohjalla uskoon. Uni oli siitä erikoinen, että näin sen kahtena eri yönä.

Ensimmäisessä osassa näin, että oli pimeää aivan kuin yöllä. Pimeästä kuului ääni, joka sanoi minulle: "Minä tulen pian.! Uni loppui siihen.

Meni muutama vuorokausi, kunnes taas näin unen. Oli jälleen pimeää, ja pimeydestä kuului tuttu ääni "Minä tulen pian." Sitten ymmärsin kysyä:"Kuka minulle puhuu?"

Ääni vastasi:"Minä." Samassa näin valtavan kirkkauden, joka aivan kuin sokaisi minut, ja silloin ymmärsin, että puhuja oli Jeesus.

Ääni jatkoi: "Seuraa aikain merkkejä." Silmieni edessä aika kiiti nopeasti kuin filminauhana. Ääni jatkoi: "Enää et näe unessa, vaan sitten minä tulen."

Tämä uni on tullut mieleeni aina uudelleen ja uudelleen vuosien varrella. Se muistuttaa minua Jeesuksen toisesta tulemuksesta.

Marja-Liisa Tanhula
Outokumpu
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: UNI

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.06.2026 15:04

Marja-Liisa Tanhula kirjoitti:Ensimmäisessä osassa näin, että oli pimeää aivan kuin yöllä. Pimeästä kuului ääni, joka sanoi minulle: "Minä tulen pian.! Uni loppui siihen.

Meni muutama vuorokausi, kunnes taas näin unen. Oli jälleen pimeää, ja pimeydestä kuului tuttu ääni "Minä tulen pian." Sitten ymmärsin kysyä:"Kuka minulle puhuu?"

Ääni vastasi:"Minä." Samassa näin valtavan kirkkauden, joka aivan kuin sokaisi minut, ja silloin ymmärsin, että puhuja oli Jeesus.

Ääni jatkoi: "Seuraa aikain merkkejä." Silmieni edessä aika kiiti nopeasti kuin filminauhana. Ääni jatkoi: "Enää et näe unessa, vaan sitten minä tulen."

:think: Tätä siskon kirjoitusta lueskelin tossa aamusella ja se alkoi kuin puhua sydämelleni tästä ajastamme, jossa juuri nyt parhaillaan elämme. Mutta seuraammeko me aikain merkkejä? Nehän ovat ihan selvinä kuitenkin nähtävissä, jos kuuntelet uutisia, seuraat maailman tilanteita ym..Odotammeko me sitä hetkeä, kun Jeesus tulee pilvissä noutamaan meidät, omansa kotiin, sekä häihinsä? Vai onko sinulle ihan saman tekevää, mitä maailmassamme tapahtuu, tai milloin se Jeesus tulee, jos nyt yleensäkään tulee.. :think:

Puhuuhan niin monet Raamattua siteeraavat, että ylöstempaus tapahtuisikin vasta silloin, kun Jeesus saapuu öljymäelle tuhannen tuhansine pyhineen..Noh; ketäs ne tuhannen tuhannet pyhät sitten ovat, kun Hän saapuu Öljymäelle? Enkeleitäkö? Vaiko ne marttyyrit, niin kuin sitäkin opetusta olen kuullut? Vai keitä he ovat niin; Valtaisa joukko, jos ne eivät ole niitä uskovia, jotka ylöstemmattiin, sekä niitä pyhiä, jotka siinä samaisessa hetkessä heräävät haudoistaan henkiin ja lähtevät myöskin kotiin?! :???: Laitan muistin virkistykseksi yhden Raamatunpaikan tähän;

1. Tessalonikalaiskirje 4:
13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Jäikö vieläkin jotain epäselväksi? Ei kai nyt enää sentään? No hyvä! :thumbup:

Mutta se mitä tuossa siskomme kirjoituksessa nousi vahvasti sydämelleni, niin se oli juuri se, voisimmeko ehkä sanoa; varoitus, muistutus, että: Herramme tulee Pian! Pian ei välttämättä tarkoita tätä hetkeä, mutta se voisi toki olla vaikka juuri tämäkin hetki, kun tätä luet. Jokaiselle ihmiselle on kuoleman hetki, se hetki, kun siirrytään iäisyyteen tästä ajasta, ja silloinhan pitää olla tilivälit kunnossa Jumalamme kanssa, jotta pääsee odottamaan siellä sitten Karitsan häitä, sekä ikuista elämää, kanssa kaikkien Herran omien, jotka olivat vastaanottaneet elämäänsä pelastuksen lahjan Jeesukseltaan.. :thumbup: Olethan heidän joukossaan jo? Jos et ole vielä, niin kiiruhda, sillä ethän tiedä elämäsi päivien määrää, jonka rakastava Jumalamme on jo ennen syntymääsi sinullekin laskenut, määrännyt.. :roll: Älä siirrä ratkaisuasi enempää, .. Jotta et kuoltuasi joutuisikin odottamaan kadotukseen joutumistasi. Sielumme nääs siirtyy kuoltuamme siihen paikkaan, olotilaan odottamaan.. joko taivasta tai helvettiä, oman valintamme mukaan, minkä olimme vielä eläessämme täällä tehneet. :think:

Johanneksen ilmestys 1:1-8

Johanneksen ilmestys 22; 1-7 sekä; 11-17

:thumbup: Laitoin nuo Raamatunpaikat nyt noin linkkinä, niin sinun on sillai sitä helpompi lukea ja tutkia. :wink:

:thumbup: Laitampa vielä tämänkin Raamatun paikan, joka on myöskin hyvin tärkeä muistutus meille Hänen omilleen, sekä tässähän minusta on kokonaisuudessaan kokonaankin uskovan elämän eri tilanteet, vaarat, eksymisen vaara, ym..

Siksi meidän pitää Valvoa omaa uskomme tilaa, sekä olla valmiina, kun Hän tulee, eikä viivyttele. Se, miksi Hän ei ole vielä tullut, niin on vain yksi ainoa todellinen syy ja sehän on se, ettei Isä, Jumala, Kaikkivaltias tahdo yhdenkään hukkuvan, vaan Hän haluaa jokaisen tulevan pelastukseen ja Jeesuksen sovintoverellä puhdistetuiksi, pestyiksi, päästääkseen,... kun vahvana pysyy loppuun asti; ylöstempaukseen! Halleluja! Kiitos Jeesus ristin työstäsi, sekä verestäsi; Amen! :thumbup: :clap: :D

Valvokaa

Evankeliumi Matteuksen mukaan 24:1-
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Profetiat ja ilmestykset, ym..