MARSSI VAPAUTEEN

MARSSI VAPAUTEEN

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.04.2014 11:50

Juhana Lehmuskoski

Elämme pääsiäisen aikaa. Se muistuttaa meitä Jeesuksen uhrikuolemasta ja sovitustyöstä, jonka Jeesus suoritti valmiiksi sinun ja minun puolesta. Tämä on vallankumouksellinen sanoma, jonka kaltaista ei maailmanhistorista löydy toista.

Uskonnot ovat täynnä lakia ja vaatimuksia, mutta Jeesus ansaitsi meille pelastuksen. Se voidaan ottaa vastaan ilmaisena lahjana, ilman lain tekoja. Lahja otetaan vastaan sydämen uskolla, ja saatu pelastus tunnustetaan omalla suulla (Room. 10:8-10).

Jeesuksen kuolema ei osunut vanhingossa pääsiäiseksi. Juutalainen kansa oli viettänyt pääsiäistä vuosittain Egyptistä vapautumisen muistoksi. He muistivat, kuinka Jumala määräsi uhrikaritsan teurastettavaksi lähdön kynnyksellä. Talon ovien pihtipielet tuli sivellä karitsan verellä, ja se, joka näin teki, pelastui tuholta ja pääsi mukaan marssille vapauteen (2 Moos. 12:6-7).

Kaikki tämä oli esikuvallista ja viittasi meidän Vapahtajaamme Jeesukseen Kristukseen. Hän syntyi tallin seimeen ollakseen meidän uhrikaritsamme. Hän on ainoa synnitön ja kelpaa näin virheettömäksi ja tahrattomaksi uhriksi syntiemme anteeksi saamiseksi. Mekin saamme olla mukana marsilla vapauteen.

"Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, ja koska meillä on 'suuri pappi, Jumalan huoneen haltija', niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä; sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen."(Hebr. 10: 19-23)

Tien päässä odottaa kaikkeinpyhin, taivaskoti. Meidän on vain määrä pysyä järkkymättä tunnustuksessa. Pidetään, ystävät, kiinni Vapahtajastamme loppuun asti.

Jeesus lupasi:"Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä." (Ilm. 3:5)
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!