Mietin tätä aikaamme ja kristikuntaa. Mietin omaa ajatteluani ja miten uskon evankeliumin, miten koen nuo harhat ja eksytykset, eksyttäjätkin, joita saattaa tulla ja tuleekin liiankin usein seurakuntiinkin lammasten vaatteissa ja vievät pois ristin juurelta sekä parannuksesta, uskovia; täysin Raamatun vastaiseen elämään ja vääränlaiseen oppiin siitä: miten tulee elää uskoaan todeksi ja mikä on Jumalammekin tahto meitä omiaan kohtaan, jne...
Jouko veli puhuu hyvin juuri näistäkin asioista ja miten me ihmisinä haluamme vain ihmeitä ja parantumisia, mukavaa oloa ja fiiliksiä, kaatumisia ym.. Jotka eivät kuitenkaan todista, jos joku paraneekin, kun Jeesuksen nimeä käytetään, niin se,että: tällainen julistaja olisi oikeastikin Herran käytössä oleva ja Raamatullinen, niin se pitää aina koetella ja kyllähän se hedelmä näkyy, sekä kuuluukin tarkkakorvaiselle ja lähellä Herraamme elävälle. Ja se, että sellainen olisi oikeastikin Jumalan käytössä, tai Pyhän Hengen voimassakaan oleva,niin se Ei todellakaan vielä todista yhtään mitään..! Nyt koroitetaan Pyhää Henkeä ja siirretään Jeesus ja Jumala kuin syrjään, kuin vähempi arvoisiksi, joita ei sit tarvitakkan enää..
Kaiken keskus Täytyy olla ja pysyä yksin vain: Jeesuksessa Kristuksessa sekä Raamatun Sanassa. Mikään muu EI VOI OLLA uskon keskus, kuin vain Herramme Jeesus Kristus ja Hänen Sanansa Totuus! Sekä; ristin sanoma, ja tietenkin: veren evankeliumi. Jos nämä puuttuu, niin silloin puuttuu kaikki, vaikka puhuja ois kuinka palava ja hyvä, mukavakin, lämmin sydäminen tahansa.
Minä ainakin tahdon julistaa ja kertoa; Jeesuksen, Golgatan keskimäisestä Rististä, verestä sekä pelastuksesta, ja kuinka tärkeää se onkaan uskovallekin parannuksen tekeminen, katumus, syntiensä tajuaminen, sekä niiden Jeesukselta anteeksi pyytäminenkin.
Älä lähde pois Golgatan verisen ristin juurelta, kuin vain ainoastaan eteenpäin.. Siis pysykäämme ristin juurella, omatkin lihalliset ja maailmalliset halumme tahtoen ristiinnaulita ristille; päivittäin ja hetkittäinkin. Siinä on se voima, apu sekä siunaus elämäämme. Sekä tietenkin myöskin: varmuus, ja turva, sekä luottamus; päästä myöskin kerran kotiinkin saakka taivaaseen, Karitsan hääaterialle, niin ettei vain Jeesus lausu meillekin kerran näin:
Matt. 7:21-23
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Jouko Nieminen - Lopunajan karismaattinen eksytys
Julkaistu 21.3.2017
Jouko Niemisen puhe Paltamolla, jossa hän käsittelee lopunajan eksytystä, mikä liittyy karismaattiseen liikkeeseen ja pukeutuu karismaattisuudeksi, mutta ei ole sitä. Käsittelyssä mm. Hengen uudistus kirkossamme, Niilo Yli-Vainio ja Bill Johnson sekä TV7.
"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." - Matteus 24:24