TULEVAISUUDEN ENNUSTAJAT

TULEVAISUUDEN ENNUSTAJAT

ViestiKirjoittaja Pentti » 15.01.2026 11:25

TULEVAISUUDEN ENNUSTAJAT
PASTORIN PULINAT - Tutkivaa paimenuutta
14.1.2026
Profetian lahjan päätarkoitus ei ole ennustaa tulevia tapahtumia.
Pentti

Re: TULEVAISUUDEN ENNUSTAJAT

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.01.2026 11:13

:think: Olen veljen kanssa samaa mieltä siitä, että porukoita kiinnostaa valtavan paljon kaikenlaiset profetiat. Se sitten, että; onko ne todellisia, oikeasti Jumalalta saatuja, vaiko vain julistajan, olipa nyt sitten kuka tahansa, niin onko ne jutut, näyt, ennustukset, tms hänen omia ajatuksiaan ja näkemyksiään sittenkin loppujen lopuksi, vaiko todellakin Jumalalta saatuja,..? Niin silloin näitä kuunnellessa on hvä tuntea Raamatun Sanaa ja todellakin ymmärtää, ettei enää tänä aikana Jumala anna mitään uusia ilmestyksiä, tms, mitä niin kuin niin usein väitetään saaneensa niitä Jumalalta. Höpö höpö. Ne uudet jutut silloin tulevat herkästä omastatunnosta, tms, kun kaikkea mitä mieleen sitten nouseekin, niin kuvitellaan silloin mukamas Jumalan puhuvan, vaikka puhuja saattaakin olla jopa ns. valkeuden ruhtinas, itse saatana, joka eksyttää, niin kuin Raamatussa sanotaankin; "Jopa valitut!"

Mark. 13:22 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.

Niin, minäkin olen käynyt lukemassa veljen kertoman evlut Kimmo Malisen sivuilla ja olen pitänyt niitä hyvinä, sekä totuudellisinakin.

Totta, tämän päivän suomen maassammekin on profeetoiksi ilmottautuneita pilvin pimein. Hassua oikeastaan, kun alkaa miettiä sitä, että: miksi niin monet haluavat olla profeettoja, tai tuoda profetaalista sanomaa, joka useimmiten kuitenkin paljastuu ihan kaikeksi muuksi, kuin Jumalalta saaduksi sanomaksi. Eikös tämä Sirkku Chewning ole yksi näistä itsensä proofeetaksi tehneistä puhujista, vai tekiväkö muut hänestä profeetan? Olen tuonut hänestä totuuden tänne foorumillekin; enkelien palvontaa, automaattikirjoitusta, ym.. Ok. Mutta ne, mitä olen ihan mielenkiinnolla häntä kuunnellut, kun eräs tuttu veli häntä niin kovasti kerran ylisti, miten se tuo profetioita ym... Niin minä en kyllä sanoisi häntä profeetaksi, tai että tuo profetaalista viestiä Jumalalta, päinvastoin, hän toimii ihan eri voimassa ja sehän jo selviää helpostikin, kun vain haluaa ottaa selvää, ja tuntee Raamatun Sanaa.Uskalla kyseenalaistakin puhujien juttuja, että: onko ne vain eri hengestä sittenkin tuotuja..? :roll:

Ei se nyt niin kamalan vaikeaa ole selvittää, missä hengessä tai voimassa hän ja ne monet muutkin profetaallista sanaa muka tuovat esiintyy, julistaa, vaikka käyttävätkin Raamattua..Tunnetko; Mitä Jumalan Sana sanoo esim siitä, miten Jumala puhuu tai ilmoittaa itsensä, tulevatkin asiat, ym? Ja osaatko jo koetella Sanalla ja rukouksella sen; onko puhuja tuomassa sanomaa Jumalan Hengessä, vaiko jossain muussa hengessä, tai useimmiten jopa oman mielensä tuomia sanoja, tms..?? :???: :think:

Noh, hän on vain yksi niistä monista, mutta minua ei saa allekirjoittamaan sitä, että hän, niin kuin ei monet muutkaan itseään profeetoiksi sanovat ole oikealla asialla, eivätkä ole saaneet sanomia Herraltammekaan, vaikka niin väittävätkin, vedoten johonkin, tai joihinkin Raamatun paikkoihin, katsos, kun Raamattua voi käyttää väärinkin saaden toki siten kuulijat uskomaan hänen saaneen sanomia Jumalalta, joita ne eivät kuitenkaan ole saaneet.

Voi kun toisivatkin sanaa totuudessa Herralta, niin uskovatkin tahtoisivat pian tehdä parannuksen hyviä hedelmiä, sekä temmata väärällä tiellä uskossaan kulkevia takaisin sinne kaidalle taivastielle, joka ei ole: huumassa ja ylistyksen melussa, itselleen elämistä, vaan nöyrtymistä Pyhän Jumalamme edessä, sekä aralla tunnolla eläen, tahtoen seurata ja totella vain ja ainoastaan; Yksin,Jeesusta Kristusta koroittaen, kuollen itselleen, sekä maailman tarjonnalle, ym.. :roll: ÄLÄ EKSY!! :cry:

Jaak. 1:
11 Aurinko nousee helteineen ja kuivaa ruohon, ja sen kukka varisee, ja sen muodon sulous häviää; niin on rikaskin lakastuva retkillänsä.
12 Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!

13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
14 Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
16 Älkää eksykö, rakkaat veljeni.

17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Jaak. 5:
19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

Nuo Raamatun paikat nousivat mieleeni.. Niin sitten kuuntelin tätä päivi heikkilääkin ja hän puhuu, niin kuin sellainen ihminen puhuu, joka on lukenut Raamattua kymmeniä vuosia. Ja selvääkin selvemmin itse muodostaa sieltä itselleen ja tuotavaksi sanoja, jotka minua ainakin kovasti ihmetytti? Noh hän muka tuo sanomaa tälle vuodelle Jumalalta saatuna, just joo?? :-o Noh uskoo ken tahtoo, minä en .. :thumbdown: Hyvä mielikuvitus, tai eri henki, joka puhuu hänelle.. :think:

Ja sitten nuo Ojarekset, joilla näyttää olevan oikein runsain määrinkin mukamas Herralta saatuja profetioita, hmm? Minä lähtisin ensin miettimään sitä totuutta, että; kun he ovat aikoinaan kiimoissaan syttyneet toisiinsa, niin kuin eräs muukin pariskunta, (piipposet), niin ja sen takia eronneet, hylänneet alkuperäiset puolisonsa ja sen jälkeen avioituneet, niin onko sellainen toiminta mukamas Jumalan silmissä hyvä, tai siunattava teko? Ei ole, sanon minä. :cry:

Mal. 2:16
13 Ja toiseksi te olette tehneet tämän: olette saattaneet Herran alttarin peitetyksi kyynelillä ja itkulla ja huokauksilla, niin ettei hän enää käänny uhrilahjojen puoleen eikä mielisty ottamaan mitään teidän kädestänne.

14 Mutta te sanotte: "Minkätähden niin?" Sentähden, että Herra on todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä, jolle sinä olet ollut uskoton, vaikka hän on sinun puolisosi, sinun aviovaimosi.
15 Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä. Mutta kuinkas se yksi? Hän pyrki saamaan Jumalan lupaamia jälkeläisiä. Ottakaa siis vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat nuoruutenne vaimolle.

16 Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.
17 Te väsytätte Herran puheillanne. Mutta te sanotte: "Miten väsytämme?" Siten, että sanotte: "Jokainen, joka pahaa tekee, on hyvä Herran silmissä, ja niihin hänellä on mielisuosio"; tahi: "Missä on tuomion Jumala?"

Kuten luemme ja ymmärrämme tuosta sen, ettei Jumala siunaa sellaista, kun omat halut ovat niin kovat, että on valmis pettämään, sekä hylkäämään vaimonsa, jonka mitä todennäköisemmin itse taivaan Jumala, isä, Kaikkivaltias on heille tarkoittanut ja antanut..Siunaisiko Hän ja unohtaisi sen kaiken..Vastaa sinä.. :???:

Ja jokaisessa TV7,n ohjelmassa on rahankeräystä, ei hyvä, ei. Ja vielä oikein kehutaan sitä, miten paljon he saavat ihmisiltä lahjoituksia, rahaa? Onko se sopivaa sinun mielestäsi sellainen uskoville? Sanon oman ajatukseni; Voi niitä, jotka sille kanavalle rahojaan työntää, ja tuoko se siunauksen, kun siellä on niin paljon väärää opetusta, ym? Mietippä sitä? Minua ei se kanava ole koskaan kiinnostanut ja en ainakaan Isältä saamiani rahoja sinne laittaisi, ei kiitos!! :problem:

Näyttää katselemieni: mirjan ja martin matkassa ohjelmien perusteella, että; "Heille on vain rahan saaminen ykkösasia", ja se yksi profetia, jonka martti oli saanut mukamas Jumalalta, niin kun sitä siinä lueskelin, niin ..Kuinka kukaan edes voi sanoa, että ne sanat olisivat tulleet Jumalaltamme?? Huh huh, :-o Kaikesta oivalsi helpostikin, keneltä ne valhe sanat tulivat hänelle, ja toki ja tietenkin kuin Raamattua tulkiten, ettei kukaan hoksaa, mieti, pysähdy tarkistamaan lähdettä, mutta Jumalaltamme se ei voinut tulla, liian moni kohta paljasti lähteen, mistä se oli saatu. HM? Älä usko kaikkea, vaan koettele kaikki aina ensin Sanalla ja rukouksella! Ja toisekseen, suomeen ei tule mitään uutta herätystä, jos nyt joku herätys tuleekin, niin se on itkuherätys, Ei valtaisa pelastuneiden joukko, ehei!!! Suomi elää synnissä ja sen päälle ei Isä siunauksiaan anna.

Ja voihan sitä höpistä, että uskovat tulevat parannukseen ja sit tulee herätyskin, mutta kyllähän totuus taitaa olla ihan jotain muuta, sillä niin valtaisa joukko uskovia on lähtenyt hakemaan lihalleen ruokaa, tyydytystä, eksyneet väärien pastorien ja seurakuntienkin joukkoon, niin että se vähäkin totuudessa vaeltamisen halustaa on sen siliän tien kautta kadonnut, ja kaita tie on hylätty ja siirrytttykin sinne lavealle tielle nauttimaan korvasyyhy saarnoista, ym.. :shifty: :thumbdown: Ja siitähän ei voi syyttää ketään muuta kuin vain itseään, kun mieltyi vääriin julistajiin ja rahoitti väärää toimintaa, jossa oikeaa on ehkä vain 10%;a, jos sitäkään.. :oops:

Ja loppuun laitan, kuinka tämä harhaopettaja; Howard Browne, on siunannut Martti Ojaresta ja luvannut sille ton Tv7 kanavan perustamisenkin, ym aikalailla kyseenalaistakin, siis jos tiedät kuka ja mikä on Howard Browne on miehiään, niin silloin myöskin tiedät, missä, tai kenen voimassa liikutaan ja se ei ole Jumalamme voimaa, eikä Hänen, Jumalan Hengessäänkään, ei.. :-|

1. Kor. 15:33-34
Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee." Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Paljastetaan eksytykset. Herätkää, Valvokaa!