PELASTUS ON YKSIN USKOSTA JA YKSIN ARMOSTA

PELASTUS ON YKSIN USKOSTA JA YKSIN ARMOSTA

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.01.2026 19:48

:think: Nyt täytyy rehellisesti myöntää, että en muista kirjoittajaa, mutta aihe ja asia on mielenkiintoinen, sekä totuudellinen. Siksi tahdon tämän tänne tuoda. Ole siunattu ystäväin! :thumbup:
-------------------------------------------------------
Jumalan Sana kutsuu toivoa Herran paluusta "autuaalliseksi toivoksi" (Tiit. 2:13) Kirjaimellisesti sana tarkoittaa iloista toivoa. Se tuo iloa uskovan sydämeen. Se ilostuttaa sielun, joka sitä vaalii. Ei ole suurempaa optimistia kuin se, joka toivoen odottaa Herran paluuta.

Tällainen ihminen ymmärtää paremmin kuin kukaan, että pimeät ja vaaralliset ajat ovat koittamassa. Jumalan Sana varoittaa häntä hyökkyaalloista, jotka maailmaamme kohtaavat. Hän tuntee Raamatun viestin, että asiat eivät ole menossa parempaan päin vaan "koko maailma on pahan vallassa."(1 Joh. 5:19) ja maailma on nopeasti menossa kohti historian suurinta käännekohtaa.

Mutta nämä asiat eivät saa häntä horjumaan. Etukäteen varoitettu tarkoittaa myös ihmistä, joka on etukäteen varautunut. Jo jos on varautunut, ei lannistu olosuhteiden takia, sillä tulevien päivien ja niiden synkkien varjojen takaa kajastaa Herran, Kuninkaan kirkkautta loistava hahmo. Se on Hänen hahmonsa, jonka voitto on yhtä varma kuin, mitä Jumalan Sana julistaa.

Tällainen ihmisen toivo on siten todellakin autuasta toivoa. Se on varmaa ja vankkumatonta. Se tyynnyttää uskovan sydämen raskaiden ja epätoivoisten olosuhteiden keskellä. Toivo inspiroi häntä palvelemaan uudella innolla ja luottamuksella. Se sytyttää vilpittömään haluun pelastaa eksyneitä lampaita, niin kuin monet tätä toivoa vaalivat tietävät.

Tässä on ihanaa rohkaisua ja olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että: meidän tulee olla valmiita, varautuneita siihen mikä maanpiiriä kohtaa. Emme saa alkaa pelkäämään, tai nukkumaan. Emme myöskään saa heittäytyä välinpitämättömiksi, vaan: pitää huoli sydämistämme ja olla aina valmiina; vastaamaan sille, niille, jotka kysyvät iankaikkisuuden toivon lähdettä. Ja huom! Niin kuin sen Raamattu ilmoittaa, eikä niin kuin me sen itse ehkä ajattelemme olevan, tai miten siitä on meille opetettu. Raamatusta kun löytyy se aitoja puhdas, muuttumaton Totuus! :thumbup:

Mitä Raamattu puhuu meille Herran omille?

Luuk. 14:16-18
Niin hän sanoi hänelle: "Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta. Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'. Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään....

Tuo eräs mieshän on Jeesus. Ja me olemme kukin tahollamme Hänen ominaan Hänen palvelijoitaan. Ja Jeesushan on luvannut järjestää meille isot juhlat ja jokainen joka on arvollinen niin hän pääse noihin juhliin. Kaikkihan rakastavat juhlia, näin luulisin ainakin..? Kun aika on valmis, niin Hän kutsuu meidät omansa, uudestisyntyneet Jumalan lapset hääjuhlaansa, mutta kuka halusikaan tulla niihin häihin enää, sitten kun sen aika tuli, oli? Harvat, kun oli jo niin kovin miellytty ja palattukin takaisin tähän maailmaan ja sen rientoihin, omaisuuden hankkimiseen ym ym.. :???: :sad:

He eivät olleetkaan varautuneet siihen, että Jeesus tulisikin jo niin pian noutamaan hääjuhlaansa heitä. Vaan he olivat alkaneet tyydyttää sydäntään sillä; mitä maailma saattoi antaa ja heidän sydämensä rakkaus oli kuollut Herraansa Jeesusta Kristusta kohtaan, ja sydän olikin kovettunut sekä kylmettynyt Herran Sanaakin kohtaan, jne... Ja näin heistä olikin tullut itsensä sekä maailman rakastajia, tavaran ja mammonan kerääjiä, ym..Ja nyt Jeesus kutsuukin palveljoidensa kautta heitä tulemaan, mutta kuinka käy? :think: He eivät olekaan enää niin halukkaita lähtemään juhliin, vaan alkavat estellä, mikä milläkin tekosyyllä ja jättäytyvät pois hääjuhlasta, maailman ja tavaran ym rakastamisen takia ja koska uskonsa oli enään siis mitä todennäköisemmin: vain pelkkää uskonnollisuutta, ei uskossa elämistä. :thumbdown: :roll:

Luukas 14:
26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.

28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
30 sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?

31 Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

34 Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi?
35 Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!"

Halusin laittaa vielä tuon lopunkin, koska siinä juuri käy hyvin ilmi se tosiasia, että; emme saa alkaa rakastaan maailmaa, eikä sen rikkauksia, ei itseämme, eikä mitään muutakaan, kuin vain yksin ja ainoastaan Herramme Jeesusta Kristusta! Ja sen jälkeen, kun Jeesus on ykkösenä sydämissämme / elämässämme, niin sen jälkeen meillä on vapaus ja tiedämme, mitä ja mikä on edes tarpeen meille ja näin ollen pystymme rakastamaan lähimmäistämme niin kuin itseämmekin ja siunaamaan myöskin vihamiestämme, sekä rukoilemaan hänenkin puolestaan, koska haluamme saada hänetkin mukaaan taivaallisiin hääjuhliin. :thumbup:

Ja kuinka valtavan tärkeää, sekä arvokasta onkaan valmistautua Jeesuksen takaisin tuloon, kun Hän tulee noutamaan kaikki uskolliset omansa pois vihan ajasta, sekä: pitää sydän puhtaana, verellään pestynä. Kuin myöskin, aralla tunnolla Jumalammekin edessä. :thumbup:

Jos suola käy mauttomaksi meissä, niin ei siitä sen jälkeen ole enää mitään iloa, eikä hyötyä. Vaan se on käynyt kelvottomaksi. Pidetään ystävät kalliit huoli siitä, että: pysymme valveilla ja rakastamme yli kaiken ja ensimmäisenä ja viimeisenä vain yksin Herraamme Jeesusta Kristusta. Herra antaa voiman ja ilon mustimpaankin päiväämme, sekä rauhansa, kun vain tahdomme kuolla itsellemme ja maailmalle ja rakastaa Herraamme yli kaiken muun.. :thumbup: :D

Tämä Raamatun paikka vielä nousi mieleeni ja laitankin sen lopuksi tähän meille:

Sananl. 22:
16 Vaivaiselle on voitoksi, jos häntä sorretaan, rikkaalle tappioksi, jos hänelle annetaan.
17 Kallista korvasi ja kuuntele viisaitten sanoja ja tarkkaa minun taitoani.
18 Sillä suloista on, jos kätket ne sisimpääsi; olkoot ne kaikki huulillasi valmiina.
19 Että Herra olisi sinun turvanasi, siksi olen minä nyt neuvonut juuri sinua.

20 Olenhan ennenkin sinulle kirjoittanut, antanut neuvoja ja tietoa,
21 opettaakseni sinulle totuutta, vakaita sanoja, että voisit vakain sanoin vastata lähettäjällesi.

22 Älä raasta vaivaista, siksi että hän on vaivainen, äläkä polje kurjaa portissa,
23 sillä Herra ajaa hänen asiansa ja riistää hänen riistäjiltään hengen.
24 Älä rupea pikavihaisen ystäväksi äläkä seurustele kiukkuisen kanssa,
25 että et tottuisi hänen teihinsä ja saattaisi sieluasi ansaan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Usko, tai älä. Maailmassamme tapahtuu, mieti?!