Arpa lankesi ihanasta maasta

Arpa lankesi ihanasta maasta

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.01.2026 14:59

Hannu Melaluoto

Arpa lankesi minulle ihanasta maasta ja kaunis on minun perintöosani. Ps 16:6

Mikä käsittämättömän suuri etuoikeus onkaan aloittaa uusi vuosi pelastuneena, armosta synnit anteeksi saaneena. Armahdettuna syntisenä ja kuten Korkea Veisuu sanoo: mustana, mutta ihanana.

Tuskin tässä ajassa voi perille asti käsittää, kuinka suuresta asiasta kyse on. Sen todellinen merkitys aukeaa vasta, kun usko saa muuttua näkemiseksi, kun silmä ummistuu tälle ajalle ja kun tämä kautta kulkumatka on takanapäin. Mikä etuoikeus, ettei tarvitse sittenkään odottaa kuolemaa, saa odottaa Jeesusta. Mikä etuoikeus, että elämässä on todellinen päämäärä. Ei tarvitse lähteä mihinkään suureen tai pieneen tuntemattomuuteen. Ajan rajan takana vastassa on Jeesus, Hän joka meitä niin rakasti, että oli valmis ottamaan meille kuuluvan paikan ristin puun päällä. Kiitos Jumalalle, että otti ja oli kuuliainen hamaan loppuun saakka häpeästä ja pilkasta välittämättä. Se avasi meille oven kaikkein pyhimpään, se poisti todellisen kuoleman.

Onnittelen Sinua kanssamatkaaja, jos arpa on jo kohdallasi langennut. Sinulla on syytä riemuun ratketa. Ja jos nyt ei niin riehakkaasti, niin ainakin kiittää. Psalmi 103 on kiitosta tulvillaan: "Kiitä Herraa minun sieluni, ja kaikki mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä. Kiitä Herraa, minun sieluni, aläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt, hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella."

Onhan sinut jo kruunattu? Ellei ole, nakkaa roskakoppaan tämän ajan uuden vuoden lupaukset ja anna koko sydämestäsi itsesi ja elämäsi Jeesukselle. Rukoile, että hän antaa syntisi anteeksi ja pelastaa sinut. Kun Hän pelastaa, silloin ihminen on pelastettu ja tietää sen itsekin. Silloin sisin ymmärtää, mitä psalmi tahtoo sydämen kiitollisuudesta sanoa. Armon kaupan ovet ovat vielä auki, käy sisään.

Oikein Jumalan siunamaa ja armorikasta alkanutta vuotta
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!