OWUORIN KANNATTAJAN VASTINE

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.11.2025 12:02

PASTORIN PULINAT - Tutkivaa paimenuutta
12.11.2025
Joulukuussa Suomeen saapuvan David Owuorin suomalaiskannattaja julkaisi puolustusvideon kenialaisjulistajan saamaan kovaan kritiikkiin.

HERRAN VÄKEVIN PROFEETTA?

RAVI ZACHARIASIN KAKSOISELÄMÄ

PROFETIA SUOMELLE! - OSUIKO MAALIIN?
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: OWUORIN KANNATTAJAN VASTINE

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.11.2025 11:08

:think: Kun kuuntelin tuota naista, nin se mikä heti hänen ensimmäisiksi sanoikseen Hän vastaili ja vastusti, niin ne hämmästyttivät minua kovasti, koska hän sanoo, että; Hän varoittaa mustamalaamisesta ja ilme on kuin hän nyt ja just tulisi ja repisi kaikki eri mieltä hänen kanssaan olevat palasiksi! Voikin olla pahankurinen ja tiukka ilme; mikähän henki niistä näkyy läpi? Tiedätkö? Niin,sitähän ei ole niillä, jotka Herraa Jeesusta seuraavat ja pitäytyvät vain Totuudessa: ei toisten, erimieltä olevien itse sortuen mustamaalaamiseen. :thumbdown:

:think: Ai jaa, siis nyt Jumala haluaa tuoda tuon miehen suomeen, jotta tännekin takapajulaan tulisi viimeinkin herätys?? AHAA!! Siis yksikään suomessa asuva uskova ei voi olla herätyksen tuoja, sittenhän ei varmaankaan ylivainion niilokaan ei ollut Jumalan oma ja käytössä, eikä yksikään muukaan suomessa asuva voi olla tämän naisen (ei ole siskoni Herrassa) mielestä Herran oma tai Hänen käytössään?? :thumbdown: Aika paksua valhetta, jota osaa tuoda esille vain visukinttu. HM? Surettaa ihan, kun joku noin pahasti menee harhaan ja eksyy. Herra häntäkin armahtakoon ja pelastakoon hänet totuuteen.

Hänelle tiedoksi, että; Kyllä Herrra Jumal on antanut ja yhä antaa vierlä suomeenkin herätyksen ja synnintuntoon tulevia ihmisioä, ihan meidän oman maamme julistajienkin kautta, ei siihen tarvita jotain huijaria ja rahan perässä kulkijaa jostain ulkomailta, ei todellakaan. Uskoo ken tahtoo, mutta se, joka sen harhaopettajan kokouksiin menee, niin älköön sit itkekö, jos uskoo sen valheet ja itsensä jumalaksi tekevän puheet ja valheet.Voi miten onkin niin täydellinen kaikessa; Jumalaammekin täydellisempi; Huuh, mikä ylimielinen mielipide tältä naiselta, oi, oi?! :thumbdown: . Ja kyllä hän oli joutua vankilaan, mutta raukka pääsi pakenemaan, että se siitä täydellisesti puhtaasta miehestä. :think: :???:

Aika rohkeaa ja törkeää puhetta tältä naiselta ja toiset julistajat alaspainamaa ja haukkuvaa, arvostelevaa, kun hän sanoo, että: Kukaan muu kuin vain tämä owuor on tehnyt ihmeitä, parantanut ihmisiä, jne, mutta yksikään muu julistaja ei ole edes ollut Herramme käytössä, koska Jumala ei ole heitä lähettänyt, niin kuin mukamas on owuerin lähettänyt tekemään terveiksi, pelastamaan synnin kahleista. Hänen pilkkaavat sanansa on osoitettu tämän maailman, kuin myöskin suomen kaikille Herraan Jeesukseen uskoville ja Hänen käytössään oleville saarnaajille, evankelistoille, ym.. Siis toisin sanoen, hänen mielestään ei kukaan muu maailmassa voi edes olla niin täydellisesti Herran käytössä, tehden työtä hänelle (Herralle) kuin owuor mukamas voi ja on. Ja HÖH sanon minä. Voi voi miten kuuluukin läpi hänen sanoistaan, puheestaan, että; kenen puolella siinä vastineessaan hän on; Jumalanko, vaiko pimeyden ruhtinaan? Päätä sinä. :shifty: Katso kohta 2.20-2.44 Kuinka hän uhmakkaasti haukkuu uskovia, Herramme käytösssä eläviä... Tuosta ei hyvää seuraa hänelle, mutta hänen onnekseen Herra Jumala on pitkämielinen, muttei Hän kuitenkaan loputtomiin salli itseään alentaa, häpäistä ja pilkata omiaan..Tuolle naiselle minä sanoisin varoituksen sanat, ja kehotuksen parannukseen, sekä tulemaan sinne verisen ristin juurelle saadakseen väärään menonsakin anteeksi Jeesukseltamme! :cry: :roll:

Tässä Raamatun Sanaa ja rakastavan Isämme sanat.

Ilm. 2:
20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

1. Joh. 3:
7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

Hes. 13:
1 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin ennustavista profeetoista ja sano noille, jotka ovat profeettoja oman sydämensä voimasta: Kuulkaa Herran sana.
3 Näin sanoo Herra, Herra: Voi profeettahoukkia, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole nähneet!

4 Niinkuin ketut raunioissa ovat sinun profeettasi, Israel.
5 Te ette ole nousseet muurin aukkoihin ettekä korjanneet muuria Israelin heimon ympärillä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä.

6 Mitä he ovat nähneet, on petosta, ja heidän ennustelunsa on valhetta, kun he sanovat: 'Näin sanoo Herra', vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt; ja he muka odottavat, että hän toteuttaisi heidän sanansa.
7 Ettekö ole petollisia näkyjä nähneet ja valhe-ennusteluja puhuneet, kun olette sanoneet: 'Näin sanoo Herra', vaikka minä en ole puhunut?

8 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska te olette puhuneet petosta ja nähneet valhenäkyjä, niin sentähden, katso, minä käyn teidän kimppuunne, sanoo Herra, Herra.
9 Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat. Ei pidä heidän oleman minun kansani yhteydessä, ei heitä kirjoiteta Israelin heimon kirjaan, eivätkä he tule Israelin maahan; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra.
10 Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!',
vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla,

11 niin sano noille kalkilla-valkaisijoille, että se kaatuu. Tulee kaatosade, te syöksytte alas, raekivet, ja sinä pusket puhki, myrskynpuuska,
12 ja katso, seinä kaatuu! Eikö silloin teiltä kysytä: 'Missä on valkaisu, jonka olette sivelleet?'

13 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kiivaudessani annan myrskynpuuskan puhjeta, kaatosade tulee minun vihastani ja raekivet minun kiivaudestani, niin että tulee loppu.
14 Minä hajotan seinän, jonka te olitte kalkilla valkaisseet, ja syöksen sen maahan, niin että sen perustus paljastuu; niin se kaatuu, ja te saatte siinä lopun. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 21.12.2025 16:37

Profeetta vieraalla maalla

David Owuor väittää olevansa Jumalan valitsema profeetta, joka kykenee parantamaan sairaita ja ennustamaan tulevaisuutta.

IS seurasi kenialaisen kohu­saarnaajan Suomen-vierailua. Hän väittää olevansa profeetta, joka osaa ennustaa katastrofeja ja parantaa sairaita. Tilaisuus sai yllättävän käänteen. Näet sen myös videolta tästä jutusta.

Joonas Immonen
9:00 | Päivitetty 12:13

Lue tiivistelmä

> Kenialainen kohusaarnaaja David Owuor vieraili Suomessa joulukuun toisena viikonloppuna ja piti tilaisuuksia Vantaalla.

> Owuor väittää olevansa Jumalan valitsema profeetta, joka kykenee parantamaan sairaita ja ennustamaan tulevaisuutta. Hän kertoo ennustaneensa muun muassa koronan ja Ukrainan sodan.

> Tilaisuuksissa puhuttiin homoudesta syntinä, vaikka järjestäjä oli luvannut toisin Vantaan kaupungille.

> Owuor suuttui toimittajan kriittisistä kysymyksistä ja poistui paikalta luksusautolla. Ilmaan jäi leijumaan erikoinen vihjaus kirouksesta.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.12.2025 10:25

:think: Niinpä, näitä eksyttäjiä tulee ja menee ja aina yhtä paljon minua ihmetyttää se, ettei ihmiset tunne Raamatun Sanaa, uskovatkin eksyvät ja mietin usein, että; "MIkä saa Herran oman uskomaan nin räikeän valhepuheen, kuin tuollakin miehellä on?" :-o :???:

Kuin myöskin sitä aina mietin, että; Kun Herra silloin aikoinaan sanoi minulle, tätä foorumia kun laittoi perustamaan, että; "Tehtäväsi on olla varoittajana, sekä totuuden tuojana!" Kyllähän se laittaa pienelle paikalle ja koitan aina mennä ensin Herran eteen, kun jotain tulee, niin kuin nytkin tuo Owuer..Kuin, että, se myöskin laittaa miettiin sitä, että; Miksi uskovatkin menevät väärien julistajien mukaan ja uskovat heidän ihan päivänselviä valheitaan, kuin myöskin sitä, miten hukassa nyt esim tämä mies on ja on selvääkin selvempää, ketä hän edustaa. Jumalaako? Ei kai nyt sentään, sittenhän Raamatukin olisi täysin turha kirja.. :???: :roll:

Voiko kukaan Raamatun Sanan mukaan mennä ihan suoraan vain keskusteleen Jumalan kanssa (suora yhteys?) Onko hän ottanut itselleen Jeesuksen tittelin Jumalan Poikana ja siksi hän ei tarvitse ns välimiestä, jonka kautta lähestyä Jumalaa? Ja kun hän väittää, että; Owuor esitetään liikkeen ehdottomana johtajana. Hän väittää olevansa Jumalan lähettämä profeetta, jolla on ainutlaatuinen suora yhteys Jumalaan ja valta tuomita tai pelastaa kansoja. Laitoin tarkoituksella tuon, mikä erikoisesti pisti silmääni ja on todella huolestuttavaa, kun kukaan ei välitä, miten hän hylkää, ja kuin pyyhkii kokonaan pois Jeesuksen Kristuksen ja ottaa Jeesuksen paikan Jumalan Poikana ja Pelastajana?? :-o :thumbdown: :shifty:

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Joh. 17
17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.

20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Otin nyt vain nuo pari Raamatunkohtaa, toki olisin löytänyt paljon muitakin, jotka todistavat sen Totuuden, ettei joku kenialaisukko voi ottaa Jeesuksen asemaa Jumalan ainoana Poikana, eikä hän voi siksi mitenkään olla suorassa yhteydessä Jumalankan kanssa, koska siihen pystyy vain yksin Rakas Vapahtajamme Jeesus Kristus. Kieltämällä Jeesuksen hän koittaa kumota Raamatun ilmoituksen täysin ja tehdä itsestään joku erikoinen, samalla nousten Jumalaa ja Hänen Sanaansakin vastustamaan; Huh huh, miten vaarallista ja väärää touhua häneltä.. :-o :thumbdown:

Mistä Raamattu meitä varoittaa? Uskomasta niitä vääriä profeettoja, sekä kristuksiksi tekeytyviä julistajia, jotka eivät kuitenkaaan ole Jumalamme käytössä olevia, vaan; Eksyttäjiä! :???: :think: :cry: Joiden takia eksyy aivan liian monia heikkoja ja horjuvia sydämiä, jotka eivät tarkista asioita ja opetuksia Raamatun Sanalla ja rukouksella. Vaan mieltyvät hienoihin valhepuheisiin ja nyky tekniikalla tehtyihin valhekuviin, ja videoihin, ym.. :roll: Älkäämme eksykö!!!

Matteus 24:
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

Matt. 7:
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Liike korostaa äärimmäistä pyhyyttä sekä ulkoisia sääntöjä, kuten pukeutumista ja eristäytymistä muista, ja opettaa, että todellinen pelastus löytyy vain liikkeen sisältä.

:???: Aikalaila outoja vaatimuksia, ja se, että; pelastus ei löydykkään siis Jesukseen uskomalla, ehei, vaan uskomalla valheprofeettaa owueria ja hänen oppiaan, ja hänen liikettään johon tuo reppana anttilakin haluaa kuulua. Voi mikä eksytys ja valheoppi. :think: :-o

Mutta jokainen toki itse päättää ketä uskoo ja ketä seuraa, ketä kattelee yuo tubesta, tms, ja nyt heitän ajatuksen mikä nousi aamulla mieleeni kun juteltiin mieheni kanssa tästä eksytyksestä ja eksyttäjästä, niin pyydän varoen loukkaamasta kuitenkaan ketään,.... miettimään tätä ajatusta; "Entäpä jos hän ei olekaan Jumalan käytössä oleva, vaikka niin väittääkin ja jos ne parantumiset, taivaan aukasemiset, sateet, ym mitä hän väittää saaneensa aikaan, niin ne ovatkin täyttä valhetta?? ..Niin se mihin siitä päädymme onkin se kurja todellisuus, että; häntä seuraamalla, niin ei kenties ajan päättyessä, taivaan portit aukeakkaan (koska Jeesus ei enää asunutkaan sydämessä ainoana ja oikeana Pelastajana ja Vapahtajana, Rakkaimpana, jne..) Vaan se paikka missä viettää iäisyytensä, ei olisikaan taivas, vaan ihan joku muu paikka. Ja kaikki vain sen takia, että eksyi uskomaan tuota miestä, tai jotakin muuta eksyttäjää Jumalan käytössä olevaksi, jota ne eivät kuitenkaan ole." MIETI!! :think:

ÄLÄ EKSY!! :cry:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Paljastetaan eksytykset. Herätkää, Valvokaa!