Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.12.2025 08:56

7. MARRASKUUTA
Voitto on lähellä
LUE PSALMI 23

Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Psalmi 23:4

Kahdeskymmenes kolmas psalmi on kaikkien aikojen suosikki, jonka lapsetkin yleensä oppivat helposti. Monet, jotka opettelevat sen varhain elämässään ulkoa, huomaavat toistavansa sitä myöhemmin varsinkin vaikeina aikoina. Psalmin silmäänpistävin piirre on sen herättämä luottamus ja turvallisuuden tunne.

Daavid vietti suuren osan nuoruudestaan paimenpoikana isänsä laitumella, missä hän kohtasi monenlaisia vaaratilanteita. Hänen rakakutensa Jumalaan ja antautumisensa Herran tahtoon muovasivat hänen sydämestään vakaan. Pelkoa herättävissä tilanteissa hän kiinnitti katseensa ainutlaatuiseen kykyyn suojella omiaan ja pitää heistä huolta.

Oletko poikkeuksellisen vaikean tilanteen edessä? Kenties perheessä tai työpaikalla on tapahtunut muutoksia. Joku on voinut saada sinusta väärän kuvan, eivätkä minkäänlaiset selitykset saa häntä muuttamaan huonoa käsitystään.

Mitä teet, kun asiat lähtevät menemään väärin tai kun kohdallesi sattuu jotain ikävää? Miten selviät tilanteesta, jossa rakastamasi ihminen kuolee tai hylkää sinut? Kuinka toimitaan teini-ikäisen kanssa, jotka valitsevat tuhoon tuomitun tien?

On vain yksi vastaus. Se voi tuntua yksinkertaiselta tai liian usein toistetulta, mutta se toimii joka kerta. Siirrät omat odotuksesi syrjään, hiljennä sydämesi ja henkesi ja kuuntele Jumalan sanoja. Luota Herraan kuten Daavid, sillä hän haluaa johtaa sinut laakson läpi takaisin iankaikkisen toivonsa valkeuteen. Voitto on lähellä.

Herra, lasken odotukseni ristisi juurelle. Hiljennä sydämeni ja henkeni, niin että voin kuulla sanasi.Johdata minut laakson läpi takaisin iankaikkisen toivosi valkeuteen. riemuitsen, sillä voitto on lähellä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.12.2025 08:07

8. JOULUKUUTA
Toivon lähde
LUE PSALMI 42

Niinkuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala. Psalmi 42:2

Toivo saa meidät odottamaan siunausta. Elämme toiveikkaassa odotuksessa, kun on tulossa hääpäivä tai lapsen tai lapsenlapsen syntymä. Toivomme, että valmistumme oppilaitoksesta ja tähtäämme siihen, että saamme ammatin. Jokaisella on omat toiveikkaat odotuksensa.

Jotta ihminen ymmärtäisi toivon merkityksen, hänen on koettava toivottomuuden hetkiä. Toivo merkitsee tuskaisen kaipauksen loppumista. Se on tarve, joka odottaa tulevansa tyydytetyksi ja saavansa lopussa täyttymyksensä. Kun toivo palaa sydämessä, se ikään kuin huutaa, jotta joku kuulisi sen olemassaolon.

Psalmikirjoittaja julisti:"Niinkuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala. Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kasvojen eteen? Kyyneleeni ovat minun ruokani päivin ja öin, kun minulle joka päivä sanotaan: "Missä on sinun Jumalasi?" (Ps.42:2-4)

Mikä on sinun toivosi ja unelmasi, sinun sydämesi huuto? Mene hetkeksi Jeesuksen eteen kaikkein syvimpien ja rehellisiempien pyyntöjesi kanssa. Psalmikirjoittaja huusi ääneen: "Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton?" (ps. 42:6) Meille ei kerrottu mitään muuta miehen kamppailun aiheesta kuin että asia oli hänelle ratkaisevan tärkeä.

Jos jokin asia on sinulle tärkeä, se on Jumalalle vielä tärkeämpi. Anna hänen olla sinun lähteesi ja tulevaisuuden toivosi.

Rakas taivaallinen Isä, sinä kuulet sydämeni huudon. Asiat, jotka ovat minulle tärkeitä, ovat tärkeitä myös sinulle. Olet tulevaisuuteni toivo, ja saan levätä siinä luottamuksessa.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.12.2025 08:56

9. JOULUKUUTA
Voimakas rohkaisija
LUE JAAKOBIN KIRJE 1:1-12

Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat! Jaakobin kirje 1:12

Vaikka kaikki ympärilläsi näyttäisi uppoavan hämmennyksen sumuiseen mereen, Jumala on silti kanssasi. Hän ei koskaan poistu viereltäsi. Jotkut voivat väittää, ettei heidän elämässään ole koskaan mitään ongelmia. Totuus on kuitenkin se, että me kaikki kohtaamme epävarmoja tilanteita, kun suru tai pelko tai avuttomuuden tunne valtaa meidät.

Ei ole olemassa suurempaa siunausta kuin uuden päivän aloittaminen yhdessä Jeesuksen kanssa. Sinun ei ikinä tarvitse antaa epäilysten pimittää sitä todellisuutta, että Jeesus on läsnä elämässäsi. Jumala koettelee uskoasi ja sallii joskus voimakkaidenkin vastoinkäymisten koskettaa elämääsi, sillä niiden kautta hän haluaa paljastaa luottamuksesi kestävyyden ja auttaa sinua työntämään juuret yhä syvemmälle hänen totuutensa maaperään.

Uskon koetuksissa opit pysymään kärsivällisenä, ja jumalinen kärsivällisyys tekee sinusta vahvan, eivät inhimilliset kyvyt. Jaakob kirjoitti: "Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin, tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä. Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset."

Jotta omaisit uskon, joka on voimakkaampi kuin kaikki epäilykset ja pelot, sinun täytyy katsoa Kristukseen joka tilanteessa, sillä hän suuri toivosi ja opastajasi. Sinun ei tarvitse lannistua siitäkään, jos toiset arvostelevat sinua tai unohtavat tukea ja kannustaa työtäsi. Jumala on suurin rohkaisijasi, ja kun uskosi on juurtunut häneen, voit olla varma, että hän johdattaa sinut voittoon.

Kaikkivaltias Jumala, anna minulle sellainen usko, joka on voimakkaampi kuin epäilykset ja pelot. Olet toivoni ja opastajani kaikissa tilanteisssa. Älä salli minun lannistua toisten huomautusten takia. Tahdon kiinnittää katseeni lujasti sinuun.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.12.2025 08:54

10 JOULUKUUTA
Hieno alku mutta surullinen loppu
LUE 1. SAMUELIN KIRJA 18-19

Ihmisen alentaa hänen oma ylpeytensä, mutta alavamielinen saa kunnian. Sananlaskut 29:23

Saul oli selvästikin kuningas, joka oli menettänyt hallintakykynsä. Kateus nuorta Daavidia kohtaan jäyti Saulin sisuskaluja, sillä hän näki, että Jumala oli valinnut Daavidin maalliseksi edustajakseen johtamaan valittua kansaa. Saul ei halunut tunnustaa Jumalan päätöstä vaan kapinoi sisimmässään, mikä tuli useaan otteeseen ilmi tottelemattomuutena.

Kuningas Saul oli kerran ollut ihailun kohde ruumiin voimiensa ja hengellisen palavuutensa ansiosta, mutta hän oli sallinut henkilökohtaisen kunnianhimon kuluttaa itseään surullisin seurauksin. Jumala siirsi hänet pois vastuupaikalta ja käytti Daavidia työn jatkamiseen.

Olet ehkä nähnyt saman periaatteen toiminnassa joidenkin tämän päivän uskovaisten kohdalla. Kun joku ajautuu sivuun totuudesta eikä anna Jumalan oikaista itseäään, Jumala monesti siirtää sellaisen henkilön pois siltä paikalta, jossa tämä ei suostu Jumalan tahtoon. Jumalan päätökset ilmentävät viime kädessä hänen rakkauttaan, sillä Herra ei halua sallia sitä, että hänen lapsensa jatkavat itsetuhon tiellä.

Jos valitset oman reittisi ja jätät Jumalan neuvot vaille huomiota, siitä seuraa ongelmia. Oman tiensä kulkija kovettaa sydämensä Jumalan ohjeita kohtaan - ei ainoastaan siinä tilanteessa vaan myöhemminkin. Jos arvelet, että sydämessäsi on kovuutta, pyydä Jumalaa kertomaan sinulle, millainen vaelluksesi on hänen silmissään. Hän haluaa, että eläisit kaikki vuotesi hänen johdatuksessaan.

Rakas Jumala, paljasta minulle totuus siitä, miltä vaellukseni näyttää sinun silmissäsi. Tee sydämeni herkäksi vastaanottamaan sinun suunnannäyttösi. Johdata minua. Ole minun oppaani.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.12.2025 08:03

11. JOULUKUUTA
Nouse ja yritä uudestaan
LUE LUUKKAAN EVANKELIUMI 10:1-24

Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy. Galatalaiskirje 6:9

Jos Thomas Alva Edison olisi antanut periksi heti ensimmäisen epäonnistumisen kohdalla, maailma ei olisi samanlainen kuin se on tänään. Hän työskenteli laboratoriossaan päivä toisensa jälkeen ja kokeili mitä erilaisempia materiaaleja. Jokaisesta vaihtoehdosta, joka ei toiminut, hän teki huolellisen merkinnän vihkoonsa ja jatkoi kokeilemalla seuraavaa mahdollisuutta, ja joka kerta hänellä oli tunne, että vastaus oli lähempänä kuin aikaisemmin. Vihdoin ja viimein valo syttyi. Edison oli löytänyt salaisuuden ja onnistunut rakentamaan hehkulangan ensimmäiseen hehkulamppuun.

Vaelluksessa Herran kanssa epäonnistumiset ja erehdykset yleensä saavat uskovan joko hautautumaan arvottomuuden tunteisiin ja uskomaan, etteivät asiat ikinä tule muuttumaan, tai sitten jatkamaan eteenpäin uskonvarmuudessa.

Jeesus rohkaisi opetuslapsiaan kulkemaan eteenpäin uskossa, kun he lähtivät kyliin saarnaamaan ja kokivat vastustusta ja epäonnistumisia. Hän sanoi, että heidän tulisi jäädä joksikin aikaa sellaiseen paikkaan, jossa ihmiset ottivat opetuksen avosylin vastaan, mutta niillä paikkakunnilla, missä heidän sanomaansa vastustettiin, heidän tuli saarnata kaduilla tuomion sanoma kaupunkia vastaan ennen kuin lähtivät sieltä.

Jeesus ei käskenyt heidän lopettaa kesken. Hän lähetti heidät suorittamaan erikoistehtävää ja rohkaisi heitä muistuttaen, ettei kielteisen palautteen tarvinnut vaikuttaa heidän kuuliaisuuteensa.

Herra, älä anna minun vetäytyä toimettomuuteen, kun epäonnistun. Auta minua käyttämään pettymyksen hetkiä askeleina tulevaisuuteen. Anna minulle voima yrittää uudestaan uskonvarmuudessa.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.12.2025 09:25

12.JOULUKUUTA
Ylittäen oman itsemme
LUE 2. KORINTTOLAISKIRJE 1

Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa. 2. Korinttolaiskirje 1:12

Kirjat ja keskusteluohjelmat pursuavat ihmisiä, jotka ovat palanneet takaisin julkisuuteen. Julkkikset, jotka olivat joutuneet epäedulliseen tilanteeseen,tarttuvat itseään niskasta kiinni ja nousevat ylös toivottomuuden suosta tahdonvoiman kautta ja palaavat jälleen menestykseen.

He saattavat jälkeenpäin sanoa esimerkiksi näin: "Löysin sisältäni voimia, joita en edes tiennyt siellä olevan. Kun ymmärsin, miten voin vapauttaa ne, löysin menestyksen salaisuuden."

Kuulostaako tutulta? Se on itseensä tukeutuvan nykyihmisen tapa puhua. Hän tekee itsestään kaikkien asioiden mittapuun. Henkilö, joka puhuu sisäisestä voimastaan, ei koskaan tuo esiin sitä, mitä tapahtuu, kun itse tuotettu voima loppuu tai kun ongelma on niin suuri, että omat vastaukset osoittautuvat riittämättömiksi. Ihmisen yritykset ja voimat kantavat vain tiettyyn pisteeseen saakka.

Voitko kuvitella apostoli Paavalia kertomassa, miten hän selvisi hengissä säälimättömien ruoskaniskujen alta ja haaksirikosta ja ihmisjoukkojen hyljeksinnästä oman tahdonvoimansa kautta? Paavali ei suinkaan sanonut niin, vaan sen sijaan hän todisti: "Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa." Siinä totuudessa piilee myös sinun vahva toivosi.

Rakas taivaallinen Isä, en selviydy omin neuvoin. Minulla ei ole tarvittavia voimia eikä tarvittavaa viisautta. Asetan luottamukseni sinuun. Nojaudun sinun voimavaroihisi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.12.2025 09:01

13. JOULUKUUTA
Pisto sydämessäsi
LUE 1.KIRJE TIMOTEUKSELLE 1:18-20

Säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet. 1. kirje Timoteukselle 1:19

Laiva kynti villejä aaltoja. Kannella seisova kapteeni huomasi rannikon majakassa vilkkuvan keltaisen merkkivalon, mutta sen sijaan että hän olisi oikaissut kurssia majakan ohjeen mukaan,niin hän jätti varoituksen huomioimatta, ja laiva jatkoi kulkuaan. Suunnan muutos olisi ollut ainoa mahdollisuus estää laivaa ja sen miehistöä joutumasta varmaan tuhoon, kun aallot paiskasivat heidät ympäröiviä kallioita vasten.

Kapteeni käytös tuntuu leväperäiseltä, että se lähentelee suoranaista hulluutta. Ihmiset toimivat kuitenkin joka päivä samalla tavoin, kun he jättävät huomioimatta Jumalan antaman omantunnon lähettämät varoitusmerkit.

Apostoli Paavali kirjoitti nuorelle pastorille Timoteukselle, mitä tapahtuu ihmisille, jotka vaimentavat omantuntonsa äänen: "Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun, säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet." (1.Tim.1:18-19).

Uskovat, jotka hylkäävät omantuntonsa lähettämät viestit, haavoittuvat, koska he eivät noudata tiensä varrelle asetettuja varoitusmerkkejä.

Oletko sinä koskaan kokenut pistoa sydämessäsi, kun olet ollut aikeissa lähteä väärään suuntaan? Se on Pyhän Hengen toimintaa, ja hän on niin hienotunteinen, ettei hän ikinä pakota sinua kuuntelemaan. Tee itse se valinta, että käännyt Jumalan valon puoleen ja kuuuntelet Pyhän Hengen ääntä.

Isä Jumala, auta minua kääntymään valosi puoleen ja kuuntelemaan sinua. Tee minut herkäksi huomaamaan kaikki varoitusmerkit elämän varrella. Estä minua etenemästä väärään suuntaan. Ohjaa matkaani.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.12.2025 08:44

14. JOULUKUUTA
Tuore kosketus Jumalalta
LUE PSALMI 77

Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan. Jesaja 43:18-19

Oletko koskaan kokenut elämääsi kuivaksi ja hedelmättömäksi erämaaksi? Israelin kansa tunsi olevansa hengessään ja tunteissaan autioitunut. Kansa oli tottelemattomuudessaan kulkeutunut pois Jumalan läheisyydestä, ja Herra oli sallinut sen. Kun he tulivat järkiinsä ja tajusivat sydämelleen laskeutuneen raskaan taakan, he suorastaan huusivat apua. He olivat yksin ja tarvitsivat tuoreen kosketuksen Jumalalta.

Kristuksen uskollisuus on ihana asia. Hän ei ole koskaan kaukana meistä. Uskollisuus on osa hänen luonnettaan, eikä hän voi muuttua uskottomaksi. Hän on muuttumaton Jumala. Jos me olemme uskottomat, hän on edelleen uskollinen, ja Israelin kansan kohdalla hän osoitti toimivansa aina luonteensa mukaisesti.

Jumala laittoi profeetta Jesajan kirjoittamaan ja puhumaan sanoman kansalleen. Jesajan kirjassa Jumala kehotti Israelia, ettei se enää muistelisi menneitä. Jumala neuvoi heitä, ettei heidän tulisi viettää liiemmälti aikaa menneiden virheiden puimisessa. Elämme tätä päivää ja katseemme suuntautuu eteenpäin menosuuntaan ja teemme uusia suunnitelmia.

Jumala tekee aina työtään käsillä olevassa hetkessä ja katsoo tulevaisuuteen. Elämä on parhaillaan silloin, kun sitä ei eletä menneisyydessä, murehtien aikaisempia tapahtumia tai kaipaillen menneitä hyviä aikoja. Olemme tietoisia siitä, että Jumala on rakkauden Jumala, joka toimii jatkuvasti. Hän tekee jotain, joka on hyväksi meille ja tuottaa kunniaa hänen nimelleen.

Rakas Herra, pidä katseeni pois menneistä ja auta suuntaamaan se tulevaisuuteen. Olen menossa eteenpäin. Sinä teet työtäsi ja avaat minulle oikean tien. Olen innoissani huomisesta ja odotan sitä iloiten.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.12.2025 08:49

15. JOULUKUUTA
Koskiluokitus hengenvaarallinen
LUE PSALMI 25

Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. 1 Piet. 5:8

Ystävykset olivat lomalla täysin valmistautumattomia koetukseeen, joka heillä olisi edessään. Opinnot yliopistossa jatkuisivat syksyllä, mutta oli aikaa vielä yhdelle seikkailulle ennen pänttäämisen alkamista. Nuoret päättivät lähteä lauttaretkelle ja valitsivat kohteeksi joen, joka heidän kuulemansa mukaan oli suhteellisen rauhallinen.

He olivat tosin kuulleet jonkun mainitsevan, että joella esiintyi joskus kuohuja, mutta he arvelivat niiden olevan kansainvälisessä koskiluokituksessa ehkä luokkaa kaksi kuuden asteikolla. Kun he lähestyivät koskea ja kuulivat vesien mylvinnän, taka-alalle hiipi aavistus, että joen luokitus oli ehkä sittenkin paljon vaarallisempi kuin luokka kaksi. Edessä näkyvät vaahtopäät ja niiden ylle kohoava pisaroiva sumu vahvistivat heidän pelkonsa todeksi.

Vaikka retkeläiset ryhtyivät toimimaan nopeasti, molemmat tiesivät, että mahdollisuudet hallita lauttaa olivat olemattomat. Kumpikaan ei osannut suunnistaa, mutta kaikeksi onneksi tarinan loppu oli ennemminkin huvittavan nolo kuin murheellinen. Vettä valuen ja eksyksissä he saavuttivat rannan ja pelastivat kiitollisin mielin lauttansa rantarisukosta. Seikkailijat istuivat hetken hiljaa, ja hitaasti totuus alkoi valjeta. He olivat valmistautuneet matkaan huolimattomasti. Kumpikaan ei ollut kertaakaan ottanut selvää joen ominaisuuksista. Heidän odotuksensa olivat perustuneet pelkkiin olettamuksiin.

Me luulemme olevamme synnin ulottumattomissa, mutta kukaan ei ole niin saavuttamaton. Siksi Pietari neuvoi uskovia pysymään varuillaan kaiken aikaa. Kun pidämme mielemme valppaana, emme erehdy käyttäytymään typerästi ja luulemaan hengenvaaralliseksi luokiteltua koskea vaarattomaksi.

Taivaallinen Isä, auta minua olemaan varuillaan vihollisen juonien varalta. Suojele minua, etten ajautuisi vaaroihin.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.12.2025 09:28

16. JOULUKUUTA
Kenellä on valta?
LUE EFESOLAISKIRJE 5:11-21

Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. Galatalaiskirje 5:25

Oletko koskaan kysynyt neuvoa ja huomannut, että vastauksen sijaan joudut pallottelun kohteeksi?Sinut ohjataan aina jonkun toisen luo, joka jälleen lähettää sinut seuraavalle luukulle, jossa virkailija soittaa edustajalle toisella osastolla, ja niin pyöritys jatkuu. Sekavan tilanteen keskellä on täysin epäselvää, kenellä on valta päättää asiasta ja vastata kysymykseesi.

Paavali puhui samasta aiheesta kirjeessään Efeson seurakunnalle ((5:18): "Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä." Verbi juopua on krerikan kielellä sana, joka merkitsee asettumista hallintavallan alle, jonkun ohjailtavaksi. Jumala haluaa sinun kysyvän itseltäsi tärkeän kysymyksen: kenellä on hallintavalta sinun elämässäsi?

Vaikka Pyhä Henki tulikin sisimpääsi sillä hetkellä,kun lähdit seuraamaan Jeesusta, hän ei vahdi eikä ohjaa sinua, ellet itse niin halua. Sinun on antauduttava Pyhän Hengen hallintavallan alle ja tunnustettava, että tarvitset hänen voimaansa voidaksesi elää sillä tavoin kuin Jeesus tahtoo.

Pyhä Henki on Jumalan antama ohjausjärjestelmä matkaasi varten. Lentokoneen ohjaajalla voi olla käytössään kaikkein parhaimmat laitteet, mutta niistä ei ole hyötyä, ellei hän laita virtaa päälle. Sinun on annettava Pyhälle Hengelle lupa kääntää sinut oikeaan suuntaan. Luota hänen pettämättömään viisauteensa.

Pyhälle Hengelle antautuminen ei ole mikään kertasuoritus, vaan sinun on luotettava häneen riippumatta siitä, mitä omat tunteesi sanovat. Oletko valmis päästämään Jeesuksen ohjaajan paikalle? Hän haluaa johdattaa sinua.

Jumala, mitä tahansa tämä päivä tuokaan mukanaan, saat olla ohjaajan paikalla. Johdata minua. Ohjaa minua. Annan kaikki tämän päivän tapahtumat sinun käsiisi. Hallintavalta kuuluu sinulle.
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito