7. MARRASKUUTA
Tunnista Jumalan ääni
LUE JOHANNEKSEN EVANKELIUMI 10: 1-18
Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.Johanneksen evankeliumi 10:11
Tämän päivän kiireisessä kaupunkiympäristössä elävät ihmiset eivät monesti tiedä edes perusasioita maatilan eläimistä. Testaa tietosi lampaista vastaamalla, ovatko alla olevat väitteet oikein vai väärin.
• Lampaat pystyvät itse etsimään ruokansa ja vetensä.
• Jos yksi lammas haavoittuu tai joutuu kiinni jonnekin, muut lampaat auttavat sitä.
• Lampaat ovat vahvoja ja pystyvät kantamaan selässään raskaita taakkoja.
• Lampaat eivät pelkää laiduntaa yksinään lauman ulkopuolella.
• Lampaat seuraavat ketä tahansa, joka antaa niille käskyn.
Jos arvelit yhdenkään väittämistä olevan totta, olet väärässä. Lampaiden todelliset ominaisuudet ovat edellä esitettyjen väitteiden vastakohtia. kun Jeesus sanoi, että olemme lampaiden kaltaisia, hän ei lausunut mitään suurta kohteliaisuutta.
Lampaat ovat yksinkertaisia, mutta ne vastaanottavat herkästi omalta paimeneltaan rakkautta ja huolenpitoa, mutta vain ja ainoastaan omalta paimeneltaan. Jeesus sanoi: "Hänelle [Lampaiden Paimenelle] ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos. Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä." (Joh. 10:3-4)
Lampaat luottavat siihen, että niillä on turvallinen reitti ja varma menosuunta, koska ne tuntevat paimenensa ja vastaanottavat tämän ohjeet. Tunnetko sinä oman paimenesi äänen?
Herra, sinä annat minulle ruokaa ja juomaa Sanastasi. Sinä autat minua, kun minua on haavoitettu tai kun jalkani juuttuu jonnekin. Sinä kannat taakkani. Kiitos että olet Paimeneni.