JUMALAN SYNTIUHRI

JUMALAN SYNTIUHRI

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.04.2014 15:25

Satu Huttunen

"Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti." (Ps. 106:1)

Jeesuksessa ihmiset aina löytävät armollisen Jumalan.

"Ahdistuksessani minä huusin Herraa, ja Herra vastasi minulle ja asetti minut avaraan paikkaan." (Ps. 118:5) Jopa suunnattomassa heikkoudessaankin Kristus oli koko ajan voitokas.

"En minä kuole, vaan elän ja julistan Herran töitä." (Ps. 118:17) Kristuksen ruumis ei turmeltunut haudassa vaan on elossa iankaikkisena todistuksena siitä, että Jumala on elävä ja todellinen. Tämä haavoitettu ruumis puhuu voitosta heikkoudessa, voitosta kauheissa kärsimyksissä, voitosta kuolemassa.

"Minun haavani haisevat ja märkivät minun hulluuteni tähden" (Ps. 38:5). Kristuksen haavat olivat kauhistuttavat Jumalan edessä, koska ne aiheutettiin hänelle rangaistukseksi synnin tähden. Hän kärsi täysin syyttömästi meidän syntiemme tähden.

"Sillä minun lanteeni on polttoa täynnä, eikä ole lihassani tervettä paikkaa. Minä olen voimaton ja peräti runneltu, minä parun sydämeni tuskassa:" (Ps. 38:8-9)

Kristuksen fyysinen ruumis ei enää kyennyt toimimaan tässä maailmassa, sillä niin suuresti häntä oli haavoitettu. Hän puhui nämä sanat Jumalalle Golgatan ristiä ympäröivässä hiljaisuudessa ja pimeydessä. Näin hän samaisti itsensä synnin - meidän syntimme - kanssa.

"Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva. Niin kuin monet kauhistuivat häntä - niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo. Niin hän on vihmova monet kansat." (Jes. 52:14-15, engl. Kuningas Jaakon käännös)

Niin hän on vihmova, yhtä syvästi kuin häntä haavoitettiin. Samassa suhteessa kuin oli hänen haavoitamisensa kauheus ja julmuus, Jumala on hyväksynyt Kristuksen uhrin jokaisen ihmisen puolesta. Veri, jonka hän vuodatti, vuoti ihmiskunnan jokaisen jäsenen tähden. Hänen ruumissaan ei ollut ainuttakaan kohtaa, jota ei ollut runneltu.

Tämä tarkoittaa, että sinun ruumiisi, sielusi ja henkesi jokainen osa on puhdistettu, jotta olisimme valmiita pääsemään taivaaseen Jeesuksen Kristuksen kanssa.

Matti Esko-Isä anna heille anteeksi
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Herra haluaa puhua meille!