Teille, jotka puhutte vain armon tarpeen kasvusta

Teille, jotka puhutte vain armon tarpeen kasvusta

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.08.2025 15:36

"Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta" (Matt.5:3).

Jeesus tahtoo luokseen hengellisesti köyhiä, joille hän saa antaa rikkautensa. Hän tahtoo luokseen sellaisia ihmisiä, jotka kulkevat hänen kätensä johdattamana ja jotka väsyneinä nojautuvat hänen olkaansa vasten.

Kaikkialla pyhissä Kirjoituksissa luvataan kurjille, köyhille ja vähäpätöisille ihmisille hyvää. Ne ihmiset, jotka ovat jotakin suurta, täytyy alentaa ja voimakkaat täytyy kukistaa.

Siksi te, jotka huokailette ja te, jotka valitatte ettekä uskalla puhua mistään muusta hengellisestä kasvusta kuin armon tarpeen kasvusta, rohkaiskaa mielenne.

Puhun teille, joille ei riitä mikään muu kuin se, että Jeesus on teille "kaikki kaikessa". Kirjoitan teille, jotka jatkuvasti petytte toiveissanne muuttua paremmiksi ja paremmiksi.

Puhun teille, jotka ette tiedä mistään muusta, mikä voi teidät pelastaa kuin sellainen armo, joka ei aseta mitään ehtoja.

Tietäkää, että se, mitä te koette, on kirjoitusten mukaan tie taivasten valtakuntaan. Se, mitä te koette, on merkki terveestä hengellisyydestä.

Muistattehan Johannes Kastajan syvälliset sanat Jeesuksesta: "Hänen tulee kasvaa ja minun vähetä."

Antakaa siis ihmisten pitää teitä kuin kuolevina ja löytäkää itsenne ristuksessa
ylösnousseina kuolleista.

F.W. Krummacher
(Suom. POM)
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pelastus sanoma/ kasvaminen uskossamme