Noh mä oon sellanen rämäpää kuin oon ja vaikka tää kylän mies olikin pienessä tuiskeessa, niin en antanu sen näkyä, siis etten tykkää humalaisista. Juteltiin siinä ja lopulta kylänmies lähti jatkaan matkaansa, ja mieheni kotiinpäin ja minä jatkoin koiran kanssa lenkkiäni, jne.. Niin jonkin ajan kuluttua mieheni soittaa minulle ja kertoo iloinneensa ja ihmetelleensä, miten olen aina niin iloinen ja reipas, hyväntuulinen...HM..Olenko?
Se alkoi puhutella minua tosi paljon, koska olin juuri ennen lenkille lähtöäni ollut ristin jurella rukouksessa, kun oli niin raskas ja vaikea olla, kun mieleeni nousivat lasteni, miniäni, vävyni, sisarusteni, mieheni siskon pojan perh käytös minua kohtaan. Siinä ei ollut hallleluja huutoja,että: olempas minä hyvä ja hurskas uskova, ei! Vaan tuskaa, murhetta, kyyneleitä, jopa meinas jo mennä itsesäälinkin puolelle..Tuntui kuin minua rangaistaisiin jostain hyvinkin pahasta..
Niin tuntui uskomattomalta, että minusta näkyisi ulospäin minkäänlaista iloa ja reippautta, hyväntuulisuutta, tms..minullahan on niin raskas olla sisäisesti kaikkien taakkojeni kanssa ja takia, joten ...Mutta koin miten kuin Herra vahvisti minua ja sanoi, että: "ne vaikeuteni ja tuskani eivät ole saaneet minua kuitenkaan katkeroitumaan, vaan tahdon ne jättää aina ristille ja siksi vapaudun niistä, kun tuon ne kaikki rukouksessa Jeesukseni kannettavaksi. Koska Jeesus tahtoo auttaa minua ja vapauttaa murheistani!"
Ja koin, että on hyvä tuoda tämäkin asia esille, niin että sinä, joka nyt olet murhemielin ja unohdettuna, hylättynä, valheiden takia erotettu rakkaistasi, tms.. Niin juokse kiiruusti Golgatan verisen ristin juurelle ja huuda Jeesusta auttamaan sinua, antamaan syntisi anteeksi, sekä vapauttamaan sinutkin kaikista niistä asioista ja murheistasi, jotka vievät mielesi maahan ja ahdistavat, taakoittavat, tms...
Minulla ei ole mitään tarvetta koroittaa itseäni, ei todellakaan, ei pidä käsittää minua väärin, sillä en kehu uskoani, taitoani mennä rukoukseen, saada sanoja taivaasta, tms, EI! Mutta jos jotain olen alkanut, huom; Alkanut oppia uskossa oloaikanani, niin se on juuri se apu, jonka saan ja saamme taivaasta jos vain juoksemme sinne verisen Golgatan ristin juurelle polvilleen mennen ja pyytäen apua, voimaa, viisautta, anteeksi antavaa mieltä, sekä tietenkin itsellemmekin; syntejämme anteeksi, jne.. Ja saamme nousta siitä varmoina, että rukouksemme on kuultu ja voimme luottavaisin mielin jatkaa päiväämme, touhujamme..
Mutta jos emme suostu menemään ristin juurelle rukoukseen, niin se on aivan sama kuin antaisimme viholliselle luvan jatkaa kiusaamistamme, koska senhän se kuitenkin silloin tekee ja saa meidät epätoivoisiksi ja ihminen kun on sellainen, että hyvinkin äkkiä kärpäsestä tuleekin härkänen. Niin myöskin niiden ongelmiemme ja surujemme, kipujemme, ym kanssa jos emme vie niitä verellä pestäviksi ja puhdistettaviksi, sekä ole avoimia, niin kuin pienet lapset ovat avoimia (ainakin useimmiten) vanhemmilleen. Siksi onkin turvallista juosta, tai kävellä, kunhan vain menemme sinne ristin suuntaan ja juurelle asioinemme ja tahdomme muuttua, kuolla itsellemme ja elää ja olla Herramme käytössä; omanaan!
2. Kor. 3:17-18
Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.