TULLA HERRAN LUOKSE SURUISSAAN

TULLA HERRAN LUOKSE SURUISSAAN

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.06.2025 19:49

by David Wilkerson | March 27, 2012

Pyhä Henki johdatti minut Nehemian kirjan ääreen. Kun luin sen toista lukua, huomasin jotakin, mitä en ollut ennen nähnyt. Tämä luku sisältää rohkaisevan kertomuksen niille, jotka tulevat Herran luo sydän raskaana.

Nehemia oli kuningas Artahsastan juomanlaskija. Hän maistoi viinit, ennen kuin ne vietiin kuninkaan pöytään varmistaen, ettei niissä ollut myrkkyä. Ajan pitkään Nehemiasta tuli kuninkaan luotettava palvelija.

Nehemia sai veljeltään tiedon, että Jerusalem oli raunioina. Kansaa oli tuhoutunut, jäljelle jääneet kurjassa jamassa, ja olosuhteet pahenivat päivä päivältä. Tämä särki Nehemian sydämen. Hän rakasti Juudaa ja Jerusalemia. Siksi murhe valtasi hänet.

Raamattu kertoo: “Niisan-kuussa, kuningas Artahsastan kahdentenakymmenentenä hallitusvuotena, kun viini oli hänen edessään, otin minä viinin ja annoin sen kuninkaalle. Kun minä en ollut ennen ollut hänen edessään murheellisena, sanoi kuningas minulle: "Minkä tähden sinä olet niin murheellisen näköinen? Ethän ole sairas; sinulla on varmaan jokin sydämensuru." Silloin minä peljästyin kovin”(Neh 2:1-2).

Ymmärrä, että ihmisten ei ollut lupa tulla kuninkaan luo suruissaan, varsinkaan jos olivat hovin työntekijöitä. Nehemia tiesi, että alakuloinen ulkomuoto saattaisi maksaa hänelle hänen päänsä, ja hän pelästyi suunnattomasti.

Kun kuningas näki Nehemian murheen, se liikutti hänen mieltään. Raamattu sanoo, että kuningas antoi alakuloiselle palvelijalle virkavapaata. Nehemia sai häneltä myös kirjeen, joka avasi hänelle kuninkaan hovin aarrekammion. Vielä Nehemia sai kuninkaalta tärkeimmän toiveensa: luvan lähteä Jerusalemiin ja rakentaa temppeli ja kaupungin muurit uudelleen.

Tahdon kiinnittää huomion tähän: Jos Nehemia ei voinut mennä pakanakuninkaan eteen surullisen näköisenä ja silti saada hänen mielisuosionsa ja toiveiden ylittävän siunauksen, kuinka paljon enemmän kuningas Jeesus osoittaakaan mielisuosiota meille jokaiselle, hänen lapsilleen, kun me olemme suruissamme. Hän odottaa innokkaana saada nostaa taakat harteiltamme ja täyttää meidän tarpeitamme.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Lohdutuksen sanomaa..