Tunnetko sinä Herran?

Tunnetko sinä Herran?

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.05.2025 18:42

Vertti Tarkiainen

Tunnetko sinä Herran?

"Siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. Joka sanoo: 'Minä tunnen hänet' eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme."(1 Joh. 2:3-5)

Sana, Jeesus ja Jeesuksen seuraaja ovat yhtä.

Vain Herra näkee sydämen

Eliab vihastui Daavidiin ja vanhimpana veljenä alkoi nuhdella nuorempaa tehtävänsä laiminlyönnistä ottamatta selvää siitä, että isä oli huolissaan pojistaan ja laittoi Daavidin tiedusteluretkelle ja tuomaan veljilleen evästä sotarintamaan.

Eliabin ajatuksissa oli julkea ja pahansisuinen pikkuveli, jota ei ollut helppo alistaa vanhemman veljen komentoon.

Virhearviointeja

Ei varmaan Daavidin isälläkään ollut aavistusta siitä, että Jumala oli johdattamassa nuorta palvelijaansa suureen ja vastuulliseen elämäntehtävään. Tällaista virhearviointia sattuu valitettavan usein.

Jumalan Sanaa ja Jeesusta rakastava joutuu usein väärin ymmärretyksi. Silloin on lohdullista kokea, että: "Herra tuntee omansa" ja hän on lähellä sitä, joka on jäänyt vaille kanssamatkaajien myötätuntoa. Psalmilaulaja sanookin: "Kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli" (Ps. 75:25)
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pelastus sanoma/ kasvaminen uskossamme